تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس كار نيكى انجام دهد ده برابر آن پاداش دارد و از جمله آنها سه روز روزه در هر ماه ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819756850




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یکسان سازی ارایه خدمات به کتابداران اولویت مهم این نهاد است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاون نهاد کتابخانه های عمومی کشور یکسان سازی ارایه خدمات به کتابداران اولویت مهم این نهاد است یاسوج - ایرنا - معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی نهاد کتابخانه های عمومی کشور کتابداران را عنصر اصلی و محوریت توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی دانست و گفت: طرح یکسان سازی ارایه خدمات و امکانات و نیز رفع مشکلات معیشتی این قشر فعال و فرهیخته جزو اولویت های مهم این نهاد است.


امین متولیان عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به همان میزان که توسعه کتابخانه ها و فرهنگ کتابخوانی موجب شکوفایی فرهنگی و اجتماعی در جامعه می شود نباید نقش تعیین کننده کتابداران در تحقق این مهم نیز مغفول بماند.
وی بیان کرد: ارتقا شغلی و معیشتی کتابداران که به عنوان مشاوران امین و محوریت اصلی کتابخوانان و مراجعه کنندگان محسوب می شوند در جلب اعتماد مردم و مخاطبان نسبت به کتابخانه ها و فرهنگ کتابخوانی تاثیرگذار خواهد بود.
متولیان شمار کتابداران در کتابخانه های عمومی سراسر کشور را افزون بر چهار هزار و 600 نفر دانست و گفت: به زودی آگهی تبدیل وضعیت کتابداران انجمنی و روستایی به کتابداران نهادی نیز منتشر خواهد شد.
وی تصریح کرد:با توجه به کمبود نیروی انسانی و کتابدار نیز به زودی آگهی استخدام نیرو در نهاد کتابخانه های عمومی کشور اعلام می شود.
متولیان با اشاره به نیم درصد بودجه فرهنگی شهرداری ها برای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی نیز گفت: لایحه الحاق آن در بودجه سالانه دولت و تبدیل آن به یک ماده قانونی پایدار هم اکنون در دستور نهاد کتابخانه های عمومی قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: البته این میزان نیم درصد بودجه فرهنگی شهرداری ها به هیچ وجه جوابگوی هزینه های هنگفت و برنامه های نهاد در زمینه توسعه فرهنگ کتابخوانی نیست.
وی ابراز داشت: نهاد کتابخانه های عمومی به دبنال این است تا با رایزنی نمایندگان مجلس و دولت اعتبار مشخصی برای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در بودجه سال 94 پیش بینی و تصویب کند.
متولیان با تاکید بر اینکه اصالت اصلی در زمینه سرانه مطالعه همچنان با کتاب است به ارتباط و تلفیق آن با سایر محصولات فرهنگی شامل نشریات و منابع دیجیتالی اشاره کرد و یاداور شد: نهاد کتابخانه های عمومی نیز بررسی محتوایی این منابع را در دستور کار خود قرار داده است.
وی با بیان اینکه هنوز در زمینه سرانه و فرهنگ مطالعه طرح جامعی در کشور انجام نشده است، افزود: به لحاظ سرانه مطالعه اگر چه جایگاه خوبی نسبت به میانگین جهانی پیدا کرده ایم ولی تا رسیدن به نقطه مطلوب و متناسب با شان و پشتوانه علمی و تمدنی خود فاصله زیادی داریم.
وی اظهار کرد: بر اساس افق 1404 جمهوری اسلامی ایران باید به لحاظ افزایش سرانه مطالعه جزو 15 کشور برتر دنیا باشد.
متولیان بررسی منابع موجود در کتابخانه های عمومی، توسعه و گسترش ایستگاه های مطالعه، همگانی کردن فرهنگ مطالعه کتاب و کتابخوانی، افزایش اطمینان و علاقه مخاطبان و مردم نسبت به فرهنگ کتاب و کتابخانه ها و نیز افزایش بودجه سالانه در این راستا را از سایر برنامه ها و رویکرد های مهم نهاد کتابخانه ها اعلام کرد.
671/7533


24/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن