تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819531440




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تلاش وزارت بهداشت براي پيشگيري از ابتلا به سرطان در سال هاي آينده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ آبان ۱۳۹۳ (۱۵:۵۱ب.ظ)
وزير بهداشت: تلاش وزارت بهداشت براي پيشگيري از ابتلا به سرطان در سال هاي آينده است هاشمي گفت: دليل حساسيت وزارت بهداشت در طي يک سال گذشته در حوزه غذا، هوا و ساير ريسک فاکتورها، داشتن دورنمايي از وضعيت سرطان در کشور است.
به گزارش خبرگزاري موج، سيد حسن هاشمي در نشست کميته ملي سرطان در کشور با اشاره به تصويب کليات تشکيل اين کميته گفت: سرطان يک واقعيت تلخ است و با وجود اينکه ميزان ابتلا به اين بيماري در ايران در مقايسه با اروپا و ساير کشورهاي ديگر، 5 برابر کمتر است، اما؛ روندي رو به رشد دارد و وضعيت فعلي ما در اين خصوص مشابه چند دهه قبل آنهاست.
وزير بهداشت، خاطرنشان کرد: اگر وزارت بهداشت در طي يک سال گذشته در حوزه امنيت غذا، هوا و کم تحرکي تأکيد داشته و گاهي نيز مورد بي مهري هايي در اين خصوص قرار گرفته است، دليل عمده اش آينده نگري و داشتن دورنمايي از وضعيت سرطان در کشور است.
هاشمي با تأکيد بر اينکه، سرطان بيماري نيست که في البداهه ايجاد شود و گاهي سال ها طول مي کشد که خودش را نشان دهد، افزود: تلاش فعلي ما براي پيشگيري از ابتلا به سرطان و جلوگيري از افزايش شيوع آن در سال هاي آينده است.
وي در خصوص حمايت وزارت بهداشت از مبتلايان به سرطان گفت: تصميمات خوبي در اين حوزه گرفته شده که بطور مثال مي توان به توزيع دارو صرفا در مراکز خاص اشاره کرد. اين روند نظارت، مصرف و هزينه هاي دارويي گران قيمت و خاص را بخصوص براي اقشار آسيب پذير کنترل مي کند.
وزير بهداشت با اظهار تأسف از فوت مرتضي پاشايي، به دليل ابتلا به سرطان معده، گفت: سرطان واقعيتي تلخ در زندگي صنعتي و مدرن امروزي است و بايد تدابيري اتخاذ کنيم که سرعت روند رو به رشد آن را کنترل کنيم.
وي افزود: انجام چکاب ساليانه مي تواند تضميني براي تشخيص به موقع و کنترل اين بيماري کشنده باشد.
هاشمي با اشاره به اينکه، در حال حاضر سرطان معده کشنده ترين سرطان در ايران و بخصوص در مردان است، گفت: مشکل فعلي ما عدم توجه به توصيه هاي وزارت بهداشت است. مردم بايد توانمند شوند بگيرند که چگونه مراقب خود باشند که به سرطان مبتلا نشوند و از همه مهمتر اينکه مردم اين توصيه ها را جدي بگيرند.
هاشمي در پايان افزود: مهمترين علت تزايد سرطان تغيير اجتناب ناپذير هرم سني جمعيت در کشور است. بنابراين بايد تدابيري اتخاذ کنيم که بتوانيم سرعت ابتلا به اين بيماري را کاهش دهيم و با تعامل و هم افزايي بين بخشي حوزه هاي صنعت، کشاورزي، آب و هوا و شوراي عالي سلامت و امنيت غذا از بروز سرطان پيشگيري کنيم تا جمعيت سالم بيشتري در آينده داشته باشيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن