تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):درهاى گناهان را با استعاذه (پناه بردن به خدا) ببنديد و درهاى طاعت را با بسم اللّه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819696787




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دانش آشتیانی منشا تحول در نظام آموزش عالی می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دانشیار تربیت مدرس : دانش آشتیانی منشا تحول در نظام آموزش عالی می شود تهران- ایرنا- دانشیار دانشگاهی تربیت مدرس و رییس اسبق دانشگاه ایلام می گوید: وزیر جدید پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری می تواند منشا خدمات و تحول در آموزش عالی کشور شود.


مسعود شمس بخش روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاه ایرنا افزود: دانش آشتیانی مدیری با سابقه و آشنا به آموزش عالی با پیشینه درخشان اجرایی، باهوش و با جرأت است و امیدوارم با اعتماد نمایندگان محترم مجلس منشاء خدمات و تحول در آموزش عالی کشور ذر روند تحولات علمی شود.
هفته گذشته رییس جمهوری طی نامه ای «فخرالدین احمدی دانش آشتیانی» را به عنوان وزیر جدید پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری برای کسب رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.
وی روند تاسیس دانشگاه ایلام را تشریح کرد و آن را از نتایج اولین سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان استان محروم و جنگزده ایلام در دی ماه سال 1369 عنوان کرد.
دانشیار دانشگاه تربیت مدرس افزود: انتخاب ایلام از سوی ایشان شاید به دلیل محرومیت و مظلومیت مردم این خطه باشد که بیش از 400 کیلومتر ( بیشترین مرز مشترک ) با عراق دارد و طی هشت سال دفاع مقدس مردم این استان زیر بمباران و هجوم مداوم دشمن بعثی بودند.
مدیر اسبق دفتر بودجه و تشکیلات وزارت علوم افزود: یکی از تصمیمات مهم سفر پر برکت حضرت ایت الله خامنه ای به ایلام، موافقت با تأسیس این دانشگاه بود و متعاقب این تصمیم دانش آشتیانی، که آن زمان معاون وزارت علوم بود با حفظ سمت به عنوان اولین رییس دانشگاه ایلام منصوب شد.
وی وزیر جدید پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری را بنیانگذار دانشگاه ایلام دانست و گفت: دانش آشتیانی با برنامه ریزی و تاسیس زیرساخت های لازم دانشکده دامپروری که سال 1355 تاسیس شده بود و طی نزدیک به 15 سال هیچ گونه رشد و تغییری نکرده بود را برای تبدیل شدن به یک دانشگاه بزرگ آماده کرد.
رییس اسبق دانشگاه ایلام خاطرنشان کرد: اگر امروز دانشگاه ایلام با بیش از 6 هزار دانشجو در تمامی دوره های آموزشی از سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در رشته های مختلف مشغول خدمت رسانی به مردم دوست داشتنی، محبوب و مقاوم ایلام است، قطعاً مدیون خدمت و تلاش های دانش آشتیانی است که اولین ساختمانهای اداری، آموزشی، آزمایشگاهی، خوابگاه ها و... را بنیان نهادند.
شمس بخش درباره همکاری با دانش آشتیانی گفت: افتخار همکاری با وی را در سال های 80 به بعد در حوزه معاونت طرح و توسعه وزارت علوم به عنوان مدیر بودجه و تشکیلات وزارت علوم داشته ام.
وی افزود: در آن دوره نیز شاهد خدمات و تلاش های دانش آشتیانی بودم چنانچه قرار باشد فقط یک کار مهم در آن دوره را نام ببرم می توانم به ساختمان فعلی وزارت علوم اشاره کنم.
این استاد دانشگاه ادامه داد: در گذشته واحدهای وزارت علوم در هفت یا هشت ساختمان ملکی و استیجاری در سطح شهر تهران پراکنده بود که مشکلات عدیده ای را برای ارباب رجوع و همکاران وزارت علوم داشت اما با ابتکار وزیر پیشنهادی جدید علوم، تحقیقات و فناوری در آن زمان ساختمان فعلی این وزارتخانه در قالب 50 هزار متر مربع ساخته شد که سال 1384 مقارن با شروع کار دولت نهم ساختمان مورد بهره برداری قرار گرفت.
دانشیار دانشگاه تربیت مدرس اظهار داشت: رشد علمی امروز کشور مرهون زیر ساخت هایی است که طی دو دهه قبل فراهم شده است از جمله تربیت و تامین نیروی انسانی متخصص، ساختمان فیزیکی و ... و از همه مهمتر تجهیزات آزمایشگاهی، هرچند نقش دانش آشتیانی در فراهم آوردن فضای کالبدی دانشگاه ها انکار ناپذیر است.
شمس بخش خاطرنشان کرد: گرفتن مجوز و دریافت وام ارزی 400 میلیون دلاری برای تجهیز آزمایشگاه خیر و برکتی داشته که امروزه کمتر آزمایشگاهی در دانشگاه های کشور فعال است که چند دستگاه از این محل برای آن تامین شده باشد.
فراهنگ**9129**1601**


24/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن