تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان به سپاهيانش مى گويد: ميان مردم حسد و تجاوزگرى بياندازيد چون اين دو، نزد خدا بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802449918




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیت الله نوری همدانی: تشکیل بسیج، انقلاب اسلامی را بیمه کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: آیت الله نوری همدانی: تشکیل بسیج، انقلاب اسلامی را بیمه کرد قم - ایرنا - آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع عظام تقلید گفت: یکی از یادگارهای امام خمینی (ره) بیمه کردن انقلاب اسلامی توسط بسیج است.


به گزارش ایرنا، وی روز شنبه در دیدار سردار محمد رضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان این که خدمات بسیج فراگیر و چشمگیر است، اظهار کرد: یکی از وظایف ما نگهداری از انقلاب اسلامی و شاخص ها و امتیازات آن است و امام راحل(ره) شجره طیبه بسیج را در این راستا به وجود آوردند.
وی مکتبی، اسلامی و قرآنی بودن را از شاخص های انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: باید آنچه که مکتب اسلام می گوید و ارزش های اسلامی است، در نظر گرفته شود.
آیت الله نوری همدانی ولایت فقیه را از دیگر شاخص های بسیار مهم انقلاب اسلامی ارزیابی کرد و افزود: می خواهیم به جهان نشان دهیم شکل حکومت چگونه باشد و امام راحل (ره) در کتاب های خود مساله ولایت فقیه را بیان فرموده اند.
این مرجع تقلید با اشاره به این که از نظر اسلام سرپرستی و مدیریت جامعه به ترتیب به سه گروه انبیا، ائمه اطهار و نایب امام سپرده شده است، گفت: در زمان غیبت امام(ع)، نایب امام به عنوان ولایت فقیه زمام امور را به دست گرفته و جامعه را اداره می کند.
آیت الله نوری همدانی، پشتیبانی از محرومان و مستضعفان و استکبار ستیزی را به عنوان شاخص های دیگر انقلاب اسلامی نام برد و خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی ما پناهگاه همه مستضعفان و محرومان جهان است.
وی همچنین، تشکیل داعش و گروه های تکفیری را از نقشه های دشمن دانست تا از این طریق میان مسلمانان تنش و تفرقه ایجاد کنند و دشمنان اسلام و صهیونیست ها امکان بازسازی خود را داشته باشند و از این رو باید نقشه های دشمنان را شناخت و برای مقابله با آنان راهبردهایی را در نظر گرفت.
آیت الله نوری با بیان این که هیچ کجا همچون جمهوری اسلامی ایران امنیت نیست، گفت: این امنیت به واسطه حضور افراد از جان گذشته ای همچون بسیجیان است که همیشه آماده هستند و این امر در نتیجه بسیج و آگاه بودن است.
این مرجع تقلید بر برگزاری مانورهای سالانه برای نمایش قدرت بسیج تاکید و خاطرنشان کرد: در قرآن کریم نیز آمده است که در حدی از قدرت باشید که دشمنان از شما احساس وحشت کنند.
وی افزود: بزرگترین نعمت این انقلاب، ولایت اهل بیت (ع) است و ما نظام ولایی داریم که امام راحل (ره) آن را پایه گذاری کرده اند و امروز نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی با فکر، شجاعت و تدبیر توانسته اند این نظام را اداره کنند و نگه دارند و این انقلاب روز به روز به سمت رشد گام بر می دارد.
این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: وظیفه همه ما حفظ انقلاب اسلامی است و بسیجیان در این راه در صف نخست قرار دارند و همه ما پشت سر آنها هستیم.

* سردار نقدی: «قول لین» در امر به معروف، توفقیات بسیاری را نصیب بسیح کرده است
رییس سازمان بسیج مستضعفین نیز در این دیدار گفت: با تکیه بر «قول لین» (گفتار نرم) در عرصه امر به معروف و نهی از منکر، توفیقات بسیار ارزنده ای نصیب بسیج شده است.
سردار محمدرضا نقدی افزود: صحبت درست و منطقی در امر به معروف و نهی از منکر موثر و امیدبخش است.
وی همچنین با اشاره به برنامه های اصلاح اجتماعی در راستای امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: این برنامه بسیار امید بخش بوده و بسیاری از مشکلاتی که در عرصه فرهنگی رخ داده ، قابل بازگشت و اصلاح است.
سردار نقدی به ارتباطات صورت گرفته با مردم در برخی از مناطق کشور اشاره کرد و گفت: این گفت و گوها با مردم سبب شده تا آنها دیگر شبکه های ماهواره ای را تماشا نکنند و بیش از 20 هزار نفر به صورت داوطلبانه گیرنده های ماهواره را تحویل پایگاه های بسیج داده اند.
رییس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: در عرصه محرومیت زدایی و سازندگی نیز بسیج گام های خوبی برداشته است و گروه های جهادی بسیجی با حضور در مناطق محروم به خدمت رسانی مشغول هستند.
وی با اشاره به اقدامات بسیج در عرصه آموزش مهارت به مردم گفت: با حمایت های صورت گرفته از سوی بسیج 23 هزار و 500 واحد تولیدی کوچک در کشور راه اندازی شده و بسیاری از واحدهای دیگر نیز از این واحدها الگو گرفته و فعالیت خود را شروع کرده اند تا به هدف گذاری 40 هزار واحد دست یابیم.
سردار نقدی اظهار کرد: اگر دستگاه های اقتصادی کشور از این ظرفیت عظیم و خودجوش بسیج استفاده کنند، نتایج درخشانی قابل تحصیل است.
وی با بیان این که برای پیشرفت کشور، نیازمند نیروی تربیت شده برای مقابله با تهاجم فرهنگی هستیم، اظهار کرد: مهمترین فعالیت بسیج، حلقه های تربیتی تحت اشراف علما است و تاکنون 250 هزار حلقه تربیتی برای قشرهای گوناگون در سطح کشور دایر شده است و 20 هزار روحانی در راس این حلقه ها قرار دارند.
رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان این که امروز محور آمادگی دفاعی بسیج بی نظیر است، خاطر نشان کرد: نزدیک به 2 هزار گردان داریم که یک قدرت استثنایی در منطقه به شمار می روند.
رییس سازمان بسیج مستضعفین همچنین در جریان سفر به استان قم آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی از استادان برجسته حوزه علمیه قم دیدار و گفت وگو کرد؛ دیدار با حضرات آیات ناصر مکارم شیرازی و جعفر سبحانی از مراجع تقلید از دیگر برنامه های وی است.
بسیج مستضعفین در پنجم آذرماه 1358 به فرمان امام خمینی(ره) تشکیل شد که این روز در تقویم رسمی کشور به نام روز بسیج مستضعفان نامگذاری شده است.
7406/ 550/2025


24/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن