تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ايمان مؤمن كامل نمى شود، مگر آن كه 103 صفت در او باشد:... باطل را از دوستش نمى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798409335




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وجود رقبا در بازار آسیای میانه باید فرصتی برای ارتقا کیفیت و حضور در منطقه باشد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: استاندار خراسان رضوی: وجود رقبا در بازار آسیای میانه باید فرصتی برای ارتقا کیفیت و حضور در منطقه باشد مشهد - ایرنا - استاندار خراسان رضوی گفت: نباید از شکل گیری حریف های قدر و رقبای متعدد در بازارهای آسیای میانه هراسی داشته باشیم بلکه این شرایط باید فرصتی برای ارتقا کیفیت کالاها و خدمات و توسعه استان باشد.


علیرضا رشیدیان روز شنبه در نشست خبری در تشریح دستاوردها و نتایج سفر چهار روزه خود و هیاتی از استان خراسان رضوی به تاجیکستان افزود: برای آنکه اشتغال و تولید در کشور رونق یابد باید به بازارهایی که مزیت های ویژه ای برای صادرات دارد توجه جدی شود.
وی با تاکید بر اینکه بدون توجه به این بازارها نمی توان توسعه اقتصادی مناسب را در خراسان رضوی داشت، اظهار کرد : بر این مبنا انجام برخی اقدامات از جمله برگزاری نمایشگاه در بازارهای سنتی هدف برنامه ریزی شد که تاکنون از شش نمایشگاه ، چهار مورد آن در این کشورها برپا شده است.
استاندار خراسان رضوی گفت: چهارمین نمایشگاه طی هفته گذشته در دوشنبه پایتخت کشور تاجیکستان در وسعت دو هزار و 500 متر با 84 واحد تولیدی و صنعتی و خدمات فنی و مهندسی از جمهوری اسلامی ایران با محوریت خراسان رضوی برگزار شد.
وی با بیان اینکه هیات خراسان رضوی هم طی برگزاری این نمایشگاه نشست ها و جلساتی رابا بخش خصوصی و دولتی این کشور در زمینه توسعه مبادلات بازرگانی و اقتصادی داشت ،ادامه داد : هدف از این اقدام و برپایی نمایشگاه هایی از این دست می تواند سهم و نقش استان را از بازار سنتی مطرح برای خراسان رضوی که طی سال های اخیر به علل مختلف کاهش یافته را دوباره احیا کرده و توسعه دهیم.
وی توضیح داد : جایگاه استان خراسان رضوی در تاجیکستان که تا چند سال قبل شریک دوم تجاری این کشور بود اینک به رده چهارم و پایین تر از آن رسیده و تلاش می شود با یک تعامل و همکاری منسجم با بخش خصوصی این نقش و حضور دوباره احیا شود.
استاندار خراسان رضوی گفت: بدین منظور طی جلساتی با بخش خصوصی استان که توانمندی ها و ظرفیت های بالایی دارند ، انجام و با حضور در تاجیکستان در نشست های متعدد بخش خصوصی و دولتی دو طرف بررسی شد.
وی از جمله ظرفیت های استان را در حوزه صدور خدمات فنی و مهندسی عنوان و ذکر کرد : وجود 25 هزار مهندس و متخصص و شرکت های توانمند با تجارب خوبی از فعالیت در کشورهای منطقه در این حوزه می تواند فرصتی ارزشمند در توسعه مبادلات در این بخش باشد و بدین منظور تعاملات خوبی با طرف تاجیکی انجام شد.
به گفته وی ، بدین منظور طی این سفر دفتر صدور خدمات فنی و مهندسی خراسان رضوی در تاجیکستان راه اندازی و نشستی هم با فعالان صدور خدمات فنی و مهندسی دو طرف برگزار شد.
وی نشست با تجار و مهندسین اقتصادی و تجاری ایران در تاجیکستان را برای هماهنگ سازی و انسجام بخشی فعالیت ها و ایجاد تعامل منطقی را از دیگر بخش های این سفر عنوان کرد و افزود : امروز بخش مهمی از صادرات کشور به آسیای میانه از خراسان رضوی انجام می شود و این تعامل و هماهنگی در فعالیت ها از جمله ضروریات است.
وی افزود: پیگیری برخی مباحث در دیدار با معاون وزیر امور خارجه تاجیکستان برای تسهیل صدور روادید و ویزای تجار ایرانی، افزایش زمان اقامت تجار و مهندسین ، ارتقا دفتر نمایندگی کنسولی تاجیکستان در مشهد و برخی مشکلات سرمایه ای بود.
رشیدیان با اشاره به زندانی بودن هفت راننده خراسانی در تاجیکستان گفت : با توجه به اینکه به تخلفات آنها رسیدگی شده با نبود قراردادی برای استرداد مجرمان بین دو طرف درخواست شد و مقرر گردید برای استرداد و عفو این زندانیان و یا گذراندن ادامه محکومیت شان در ایران ، همکاری کنند.
استاندار خراسان رضوی گفت: قول مساعد از سوی مسوولان تاجیکستان هم داده شد.

افزایش 200 واگن بظرفیت ریلی در انتقال کالاهای صادراتی خراسان رضوی به تاجیکستان
...................................................................................................................
وی از دیگر مباحث جدی مورد توجه در این سفر را ترانزیت دانست و گفت : در زمینه مسائلی که در حوزه ترانزیت و صادرات و واردات جاده ای بین دو طرف وجود دارد مباحثی مطرح شد و در بحث جایگزینی آن با بخش ریلی هم مذاکراتی صورت گرفت.
رشیدیان عنوان کرد: بدین منظور مقرر شد ظرفیتی به میزان 200 واگن را تاجیکستان در اختیار خراسان قرار دهد تا برای انتقال کالا بهره گرفته شود ضمن آنکه برای هزینه ای یک سر خالی آمدن این واگن ها هم تخفیف 26درصدی برای صادرات کالاهای تاجیکی که از خاک ایران عبور می کند،در نظر گرفتته شد.
وی افزود : تلاش می شود با این تخفیف ورود این واگن ها اقتصادی شده و ضمن انجام صادرات آنها از طریق خاک و راه آهن جمهوری اسلامی در بازگشت زمینه صدور کالاهای ایرانی فراهم و مشکلات موجود کمتر شود.
استاندار خراسان رضوی تصریح کرد : در حوزه ترانزیت جاده ای و ریلی مباحث دیگری هم در حال پیگیری است که از جمله آنها بهره گیری از جاده های ترانزیتی افغانستان برای صدور کالا به تاجیکستان است.
وی ابراز امیدواری کرد : باید در زمینه توسعه راه آهن خواف به غوریان و تداوم آن از افغانستان به آسیای میانه هم اقدامات جدی صورت گیرد زیرا این مسیر می تواند بعنوان راهکاری جایگزین مسیر موجود بهره گیرد.

کشت فراسرزمینی از جمله مباحث مورد پیگیری با توجه به بحران آب خراسان رضوی
...........................................................................................................
وی در ادامه با اشاره به بحران آب استان خراسان رضوی گفت: 23 دشت آبی استان روی خط بحران هستند که تاکنون با همکاری خوب بخش های مختلف امسال را به خوبی پشت سر گذاشتیم اما از جمله راهکارها در این حوزه مدیریت آب در بخش کشاورزی است که بیشترین مصرف را دارد.
وی در این راستا علاوه بر استفاده از روش های نوین آبیاری ، اصلاح الگوی کشت و محصولات کم آبی و مانند آن ، بهره گیری از راهکار کشت فراسرزمینی عنوان و ذکر کرد: بدین منظور توافق هایی با دولت های تاجیسکتان و قزاقستان برای استفاده از ظرفیت آب و زمین در این دو کشور انجام شده است.
رشیدیان افزود : بررسی و پیگیری این ظرفیت در این سفر هم از جمله مباحث بود که امیدواریم هر چه سریعتر به نتیجه برسد.
وی در بحث ورود آب از تاجیکستان هم گفت : مزیت برتر ما به جای انتقال آب از یک کشور خارجی ، بهره گیری از ظرفیت های داخل کشور چون دریای عمان که منبعی لایزال است می باشد که باید بتوانیم آن را پیگیری کنیم.
وی ادامه داد: در عین حال با طرف تاجیکی هم مذاکراتی پیش از این انجام شده و طی این سفر هم موضوع به صورت کلی مطرح شد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه امروز 45 درصد صادرات به تاجیکستان توسط خراسان رضوی انجام می شود ، ادامه داد : با توجه به ظرفیت ها و توانمندی های دو طرف در حوزه های مختلف و اشتراکات فرهنگی ، زبانی و قومی باید در حوزه تعاملات و ارتباطات با تاجیکستان کار بیشتر و گسترده تری انجام شود.
وی با بیان اینکه برخی تصمیمات اتخاذ شده در کشور طی دوره های قبل موجب شده جایگاه کشور در بازارهایی چون آسیای میانه بی ثبات و متزلزل شود یا آن ها را از دست دهیم ، گفت : امروز باید تلاش ها بر توسعه و تثبیت حضور در بازارها متمرکز شود و بازرگانان و تجار هم در صدور کالاها به لحاظ کیفیت و تناسب آنها با نیاز و ذائقه بازار بصورت آگاهانه ، هدفمند و سازمان یافته اقدام نمایند.
2713/522


24/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن