تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):مؤمن، خاموشى اختيار مى‏كند تا سالم بماند و سخن مى‏گويد تا سودى ببرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798397031




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقش فرهنگ عاشورایی در سبک زندگی اسلامی و ایرانی


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: نهمین نشست فصلی شوراهای اجتماعی محلات منطقه سه مشهد؛ نقش فرهنگ عاشورایی در سبک زندگی اسلامی و ایرانی خبرگزاری پانا: نهمین نشست فصلی شوراهای اجتماعی محلات منطقه سه در مسجد امام جعفر صادق (ع) و در محله خواجه ربیع با حضور مهمانان ویژه ای همچون نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد و مشاور و نماینده شهردار در ستاد ساماندهی حاشیه شهر برگزار شد.
۱۳۹۳ شنبه ۲۴ آبان ساعت 12:50



به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه سه مشهد، در این نشست که با حضور اعضای شوراهای اجتماعی محلات منطقه سه برگزار گردید وحید جلیلی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد به عنوان اولین سخنران این مراسم در سخنانی گفت: بسیار خرسندم که در بدو حضورم در سمت جدید این توفیق را داشته ام تا با اکثریتی از اعضای شوراهای محلات در نخستین نشست فصلی یکی از مناطق شهری حضور یابم.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در ادامه به موضوع شهدا و زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا اشاره کرد و یادآورشد: بنا به فرموده امام راحل بنیاد شهید افضل بنیادها است، چون شهید افضل انسان ها است و در فضیلت خدمت به شهدا همین بس که مقام معظم رهبری بارها فرموده اند که« فضیلت زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.»
وی درباره ویژگی های منحصر به فرد شهر مشهد نیز تاکید کرد: نام زیبای مشهد مقدس، رایحه شهادت پیچیده است داد؛ مشهد، محل شهادت است، شهر مشهد در وجود مقدس امام صدیق شهید بنا شده و شکل گرفته است و در نام زیبای مشهد عطر شهادت پیچیده که همین را می توان سرلوحه کارهایمان قرار دهیم تا از این دریچه به یک فرهنگ پرنشاط و شادابی دست یابیم. بنابراین و بر طبق آیات قرآن خط شهادت، خط شادی است و جامعه ای که به شهدا گوش بسپارد و یاد و ذکر شهدا در آن زنده باشد در آن نه خوفی راه پیدا می کند و نه ترسی وارد می کند و جامعه ما مطلوب می شود.
جلیلی بار دیگر بر تلاش بیشتر در ساخت مشهد به عنوان شهری همراه با شادکامی مومنانه تاکید کرد و در ادامه افزود: شهدا به ما نیاز ندارند اما این ما هستیم که به شهدا نیازمندیم و باید دل شهدا را بدست بیاوریم تا شهدا به فریاد ما برسند و زندگی امروز ما باید همه متعلق به نام و یاد شهدا باشد. طی این طریق می تواند مشهد را مبدل به شهری در خور نام و جایگاه واقعی اش نماید.
وی در ادامه به موضوع عاشورا و فرهنگ حسینی و ضرورت ترویج آن پرداخت و بیان کرد: ماه محرم فرصتی برای پاسداشت حماسه عاشورا و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است و احیاء و زنده داشتن نهضت عاشورا سبب زنده نگه‏داشتن و ترویج دائمی مکتب قیام و انقلاب در برابر طاغوت‏‌ها و تربیت کننده و پرورش‌دهنده روح حماسه و ایثار است.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در پایان تصریح کرد: مجالس عزاداری امام حسین (ع) باید زمینه‌ساز ارتقای معرفت مکتب عاشورایی باشد و بصیرت، کلید توفیق یاران امام حسین (ع) در همراهی سید‌الشهدا بود که اگر به این کلید امروز نیز دست یافتیم در ولایت پذیری و تبعیت از ولایت موفق خواهیم شد.
در ادامه این نشست چند تن از اعضای شورا در خصوص موضوعات متنوعی از جمله شیوه های بهبود سیستم های نرم افزاری در مساجد با توجه به تنوع موضوعات نرم افزاری در فضای مجازی، راهکارهای تقویت هیئات مذهبی و ترویج فرهنگ عاشورایی در میان جوانان، شیوه های مدیریت هزینه کرد در شوراهای اجتماعی محلات و تقدیر برای شکستن طلسم چندین ساله راستگرد پل رسالت و ... مهمترین عنوان مطرح شده توسط نمایندگان مردم در شوراهای اجتماعی محلات منطقه سه بود. حجت الاسلام لطفی: هدف از عزاداری بازسازی شیوه زندگی حسینی است
حجت الاسلام لطفی نیز که دیگر سخنران این مراسم بود با اشاره به موضوع این نشست که بررسی نقش فرهنگ عاشورایی در سبک زندگی اسلامی و ایرانی بود تصریح کرد: عاشورا یک حادثه نیست، یک فرهنگ است که صحنه ای کامل، از زندگی اسلامی یک انسان درآن متبلور شده است. پیمودن راه عاشورا امروزه با توجه به هجمه وسیع و نرم افزاری غرب علیه ایران اسلامی برای همه ما فرض است.
وی در خصوص نقش و اهمیت هئیت های مذهبی در ترویج سبک زندگی اسلامی توصیه کرد: هدف از عزاداری باید بازسازی شیوه زندگی حسینی باشد،این بدین معناست که مردم با زندگی اسلامی ‌و حسینی آشنا شوند و مداحان نیز باید شیوه زندگی اسلامی ‌را در اشعاری که در مدح اهل بیت(ع) می‌خوانند، توضیح دهند تا زندگی‌ساز باشند و درس‌های زندگی امروز بیان شود و نقش هیئت های مذهبی نقشی ارزشمند است.
وی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری به ترویج سبک زندگی اسلامی تاکید دارد، اظهار داشت: در هیئت مذهبی باید به سیاست‌های کلان توجه خاصی شود و شئونات فرهنگی که دیدگاه مقام معظم رهبری است حفظ شود.
وی در خصوص بحث شاخص در سایت شهرداری منطقه سه اظهارکرد: سه نکته را عنوان کرد که از کارهای خوب منطقه سه به شمار می رود، اول این است که در تمام طول روز درب اتاق شهردار منطقه به روی شهروندان باز است، دوم اینکه حضور ایشان در مسجد های سطح منطقه قابل تقدیر است و سوم استفاده از نرم افزارهای در دهه ماه محرم و در مورد آیات و روایات هفته احیای امر به معروف قابل تقدیر است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: موضوعات و مشکلات قابل پیگیری توسط سامانه 137 در سطح منطقه تماس حاصل فرمایید تا با همکاری و تعامل بیشتر شهروندان با خدمت گزاران خود، میزان رضایتمندی شهروندان را افزایش دهیم.         حجت الاسلام منصوریان: امروز اولویت پرداختن به موضوعات حاشیه شهر است
حجه الاسلام و المسلمین منصوریان مشاور و نماینده شهردار در ستاد ساماندهی حاشیه شهر نیز با تاکید بر مشارکت هر چه بیش تر شهرداری با سپاه و بسیج برای حل مشکلات حاشیه شهر گفت: امروز طی توافقات به عمل آمده موضوع حاشیه شهر در دستور کار همه نهادهای مردمی است و در حال حاضر همکاری مناسبی بین شهرداری و سپاه برای بهبود وضعیت مناطق حاشیه ای درجریان است که مثال خوب آن در منطقه شما ساخت سالن های ورزشی مشارکتی است که می تواند سرانه ورزشی این محدوده را افزایش دهد.
وی در پایان از شهروندان در خواست نمود تا با نگاهی منصفانه و دقیق موضوعات شهری را رصد نمایند و در خصوص ارائه نظرات و راهکارها مناسب برای تغییر در حاشیه شهر ما را یاری رسانند. علی یوسف زاده: مردم به عنوان ناظران اجتماعی چرخ دنده توسعه شهری است
علی یوسف زاده شهردار منطقه سه نیز به عنوان آخرین سخنران این نشست با اشاره به نظم مناسب شوراهای اجتماعی محلات در برگزاری جلسات و نشست های ماهیانه و فصلی و عزم جدی آنان برای پیگیری مصوبات گفت: بسیار خرسندیم که نهمین نشست فصلی شوراهای اجتماعی محلات را مجدداً در موعد مقرر برگزار نمودیم و این تنها با همکاری صمیمانه شما میسر شده است.
وی با اشاره به برخی از موارد مطرح شده توسط برخی از اعضای شوراهای اجتماعی محلات در این نشست خاطرنشان ساخت: شهرداری منطقه سه بنای خود را بر پیروی از مسیر مردم نهاده است و مردم به عنوان ناظران اجتماعی چرخ دنده حرکت بزرگ شهرداری در رسیدن به شهری شایسته نام آن یعنی مشهدالرضا هستند. از این رو شوراهای اجتماعی محلات به عنوان نخبگان محلی نقش جوهری در رسیدن به این خواسته به حق دارند و ما نیز در حد مقدورات و نوان از هیچ گونه مساعدتی برای اجرای طرح های شما مذائقه نمی نماییم.
وی با بیان لزوم مدیریت محله محوری گفت: مشهد یکی از کلان شهرهای ایران است که نیازمند تدابیر ویژه در مدیریت شهری است. برای اداره مناسب تر شهر، مهم ترین و اولویت دارترین تدبیر، فراهم کردن مشارکت مردم در اداره و مدیریت امور شهر می باشد. بنابراین اولین گام برای فراهم شدن زمینه های تعاون و همکاری نگاه محله ایست که امروزه در اداره شهرها (( مدیریت محله محوری )) به منظور تقویت روابط و مناسبات اجتماعی بیش از پیش ضروری به نظم می رسد.
وی افزود: تقویت اجتماعات محلی و تشکیل گروه های اجتماعی عامل مهمی در برآورده شدن نیازهای اجتماعی محله است. از این رو زمینه افزایش رضایت مندی مردم از محل سکونت ارتقاء می یابد. این مهم می تواند زمینه را برای همبستگی اجتماعی فراهم و با افزایش رضایت مندی از محله ی سکونت تعلق اجتماعی به محله را تقویت کند. بنابراین تشکیل شورای اجتماعی محلات در قالب نظام شورایی که مورد تأکید دین مبین اسلام و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران می باشد، با رویکرد محله محور و در راستای افزایش مشارکت های اجتماعی می تواند پاسخی به نیاز مدیریت شهری در اداره ی بهتر امور شهر باشد.
وی در پایان خاطرنشان ساخت: مجموعه مدیریت شهری چه در شهرداری و چه در شورای اسلامی شهر این فضا را فراهم کرده اند تا عرصه ای واحد و یکپارچه جهت خدمت به شهروندان وجود داشته باشد و ما نیز با علم به محدودیت زمانی که در جهت خدمت رسانی به مردم داریم تمام تلاش خود را در ارائه با کیفیت ترین خدمات به کار گرفته ایم.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن