تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس از مكّه بر گردد و تصميم داشته باشد كه سال بعد هم به حجّ برود، بر عمرش افزو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803580082




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هدفگذاري 100 ميليون دلاري صادرات صنايع هوايي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ آبان ۱۳۹۳ (۱۲:۳۹ب.ظ)
هدفگذاري 100 ميليون دلاري صادرات صنايع هوايي با توجه به رويکرد جديد صنايع هوايي و تاکيد بر صادرات فناوري مي توان تحقق هدفگذاري 100 ميليون دلاري را در اين بخش شاهد بود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، سورنا ستاري، معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري در نشست خبري هفتمين نمايشگاه بين المللي صنايع هوايي با اشاره به رويکرد جديد و تاکيد به صادرات فناوري در اين حوزه گفت: در حوزه صادرات فناوري هدف گذاري سالانه، عددي بالغ بر 100 ميليون دلار است که اميدواريم طي سال هاي آينده با رشد و توسعه فناوري در صنايع هوايي بتوانيم اين عدد را افزايش دهيم.
وي ادامه داد: در نمايشگاه بين المللي صنايع هوايي شرکت هاي دانش بنيان به طور گسترده حضور پيدا کرده اند.
وي با اشاره به اهداف معاونت درباره صنايع هوايي کشور گفت: خصوصي سازي، توسعه هوانوردي، ساخت و تکنولوژي جزو مهم ترين مواردي هستند که به طور جدي در معاونت پيگيري مي شود و اميدواريم به نتيجه نيز برسد؛ بسياري از معضلاتي که زايده مشکلات بود امروز با تکيه بر دانش فني و بومي کشور قابل رفع است.
ستاري با اشاره به مدت زمان راه اندازي ستاد هوانوردي در کشور گفت: اين ستاد 10 ماه است که تاسيس شده و راهبرد معاونت، توسعه ستاد هوانوردي در تمامي ابعاد است؛ اين نمايشگاه نيز يک پل ارتباطي بين معاونت علمي و فناوري رئيس جمهور و ستاد هوانوردي کشور است.
در ادامه منوچهر منطقي، رئيس ستاد توسعه فناوري هوايي و هوانوردي معاونت علمي و فناوري رئيس جمهور در خصوص اين نمايشگاه اظهار کرد: در نمايشگاه پيش در 4 حوزه محصول، خدمات دانش بنيان و توسعه روابط بين الملل و صادراتي فعال هستيم.
وي با تشريح شاخص محصول در اين نمايشگاه گفت: شاخص محصول به سه بخش بالگردها، پهباد و هواپيماي هوانوردي عمومي تقسيم شده است؛ در بخش پهبادها استفاده تجاري آن براي مراقبت از خط لوله هاي نفت و گاز و همچنين براي استفاده از محيط زيست اين پهبادها کارايي دارند.
وي در خصوص فعاليت هاي بخش خصوصي نيز گفت: در سه سال گذشته فعاليت بخش خصوصي در بخش عرضه فراواني را داشته که اميدواريم با پشتيباني هايي که از اين بخش صورت مي گيرد عرضه خدمات فني آنها نيز افزايش بيابد.
منطقي با اشاره به شرکت هاي دانش بنيان و و افزايش کارايي اين شرکت ها نيز اشاره داشت و تصريح کرد: طبق تصميم گيري ها هر مقداري که بخش خصوصي کشور توانمندتر باشد مزاياي صادراتي بودن آن هم مفيدتر است و اگر ما اين افزايش توانايي ها را در قسمت توربين ها هم از شرکت هاي دانش بنيان در بخش خصوصي شاهد باشيم اين بخش را هم به اين شرکت ها واگذار مي کنيم.
وي با اشاره به فراهم شدن زيرساخت ها براي اين شرکت ها نيز گفت: براي اينکه بخش خصوصي کشور در حوزه صنايع هوايي کم هزينه و پر سرعت شوند، 4 زير ساخت را براي آنها پيش بيني کرده ايم؛ ابتدا بحث تامين مواد و قطعات که بتوانيم مواد مورد نياز آنها را مانند يک فروشگاه و هايپرمارکت فراهم کنيم؛ راه اندازي شبکه هاي تست، و طراحي شبکه هاي نخبگان براي تبادل تجارب و طراحي مدل هاي توليدکنندگان بخش خصوصي براي ساخت محصولي بهتر و در پايان نيز شبکه اي شدن پارک هاي علم و فناوري کشور در راستاي استفاده مفيدتر از دستاوردهاي تمامي متخصصان کشور جزو مهم ترين پيش بيني هاي اين بخش است.
وي درباره شاخص خدمات در اين بخش اشاره اي داشت و تصريح کرد: مزيت کليدي بخش خدمات آن است که علي رغم اينکه تمامي نيازهاي خود را تعيين مي کنيم مي توانيم آن را گسترش دهيم البته بايد بسترهاي مذاکرات را با ساير کشورهاي ديگر از طريق معاونت فراهم آوريم.
در ادامه بيژن بنکدار، دبير هفتمين نمايشگاه بين المللي صنايع هوايي کشور در خصوص اين نمايشگاه گفت: اين نمايشگاه حدود 14 سال پيش پايه گذاري شده است و هر دو سال يک بار نيز برگزار مي شود؛ اين فرصت بسيار مناسبي است که قابليت هاي خودمان را در سطح ملي و بين المللي ارائه کنيم.
وي افزود: علي رغم تحريم هاي اصلي کشور در بخش هوايي کشور اين نمايشگاه در راستاي ارائه قابليت ها، توانمندي و پيشرفت هاي کشور فعال شده است که حدود 20 کشور خارجي از جمله روسيه، اوکراين، چين و غيره در اين نمايشگاه شرکت کرده اند.
وي افزود: همچنين در اين نمايشگاه شاهد حضور پررنگ شرکت هاي داخلي نيز خواهيم بود.
وي با اشاره به فضاي اين نمايشگاه گفت: فضاي هفتمين نمايشگاه نسبت به دوره گذشته 20 درصد افزايش پيدا کرده و به 14 هزار متر مکعب نيز رسيده است.
در ادامه منطقي در پاسخ به تعداد شرکت هاي دانش بنيان در کشور افزود: تاکنون 27 شرکت به عنوان شرکت دانش بنيان اضافه شده اند و 500 شرکت ديگر نيز براي آنکه به عنوان شرکت دانش بنيان معرفي شوند اعلام آمادگي کردند؛ از اين تعداد شرکت دانش بنيان حدود 10 درصد از آنها در هفتمين نمايشگاه بين المللي صنايع هوايي حضور پيدا مي کنند.
ستاري، معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري در خصوص هدف گذاري در بخش صادرات صنايع هوايي اشاره داشت و اظهار کرد: بحث 100 ميليون دلاري بخش خدمات قابل ارتقا است و اگر از تمامي مزيت هاي کشور در حوزه خدمات هوايي استفاده لازم را ببريم.
وي ادامه داد: مزيت پهباد و انتقال تکنولوژي و بحث سي وي «گشت زني» از مهم ترين هدف گذاري هاي آتي در بخش هاي صنايع هوايي کشور به شمار مي آيد.
ستاري در خصوص تاثير تحريم ها نيز گفت: قطعا تحريم ها تاثيرگذار است اما حسن تحريم ها آن است که چگونه اقداماتي را انجام دهيم که مشکلات و نيازهاي کشور را برطرف سازيم.
وي افزود: در گذشته کاملا واردکننده بخش هاي هوايي کشور بوديم اما امروز در بعضي از بخش هاي هوايي حرفهايي را براي گفتن داريم.
معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري تصريح کرد: گرفتن استاندارد در بخش هاي هوايي بسيار سخت است و امروز شرکت هاي خصوصي ما عادت به اين همه مشکلاتي از نظير تحريم ها و استانداردهاي مختلف را ندارد اما با پوشش ريسک اين شرکت ها از سوي معاونت فضا براي رقابت در سطح بين المللي فراهم شده است.
منطقي، رئيس ستاد توسعه فناوري هوايي و هوانوردي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري در خصوص طراحي هواپيما گفت: در سه فاز طراحي توانمندي طراحي هواپيما را داريم؛ ابتدا هواپيماهاي عمومي دو تا شش نفره که به نتيجه خوبي رسيده ايم؛ هواپيمايي کلاس 20 که با انتقال تکنولوژي و کسب مدارک هاي بين المللي نيز مي توانيم فعاليت هاي گسترده را انجام دهيم ودر پايان به بخش هواپيماهاي بالاتر نيز وارد شده ايم.
وي در خصوص بحث پهبادها نيز گفت: حضور پهبادها عمدتا در حوزه هاي دفاعي مطرح مي شد و با توجه به روندي که امروز دنيا نياز دارد اولين بار ارائه پهبادها را در اين نمايشگاه پيگيري و ارائه کرديم.
وي ادامه داد: در گذشته به خاطر آنکه هزينه پهبادها بسيار بالا بود از اين هواپيما بدون سرنشين در مصارف مختلف استفاده نمي شد اما امروز به خاطر ارزان شدن آن بحث ارائه آن اين نمايشگاه مطرح شده است.
منطقي در خصوص ساخت توربين هاي مورد نياز صنايع هوايي گفت: تاکنون حرکت هاي خوبي در راستاي ساخت توربين ها آغاز شده که امروز حدود 70 درصد ساخت اين توربين ها برعهده سازندگان داخلي است و اميدواريم در آينده اي نه چندان دور در ساخت موتورهاي توربيني به خودکفايي کامل دست يابيم.
در پايان ستاري در خصوص آنکه بايد حرکت رو به جلو در صنايع هوايي را ادامه دهيم خاطرنشان کرد: هنوز در بسياري از بخش هاي هوايي تکنولوژي را وارد مي کنيم اما در بخش هايي هم صادرکننده هستيم. بايد تمامي بخش هاي موردنياز کشور به صورت جدي پيگيري شود تا ديگر نيازمند ورود قطعات صنعت هوايي به کشور نباشيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن