تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيت فاسد شود، بلا و گرفتارى پيش مى آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821112648




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گره کور ترافیکی فیروزکوه باز می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: گره کور ترافیکی فیروزکوه باز می شود تهران - ایرنا- با برگزاری جلسه بررسی راهکار جهت بازگشایی معبر 18 متری جنب درمانگاه قدیم فیروزکوه، گام اساسی جهت رفع معضل ترافیکی این شهر برداشته شد.


به گزارش ایرنا، از زمان انتخابات نخستین شورای اسلامی در فیروزکوه، طرح تعریض بلوار "پاسداران" حدفاصل میدان "امام خمینی (ره)" تا میدان "امام علی (ع)" در دستور کار قرار گرفته است.
امروز و پس از گذشت 16 سال از زمان اجرای طرح، این مهم فقط در محدوده میدان امام خمینی (ره) تا پمپ بنزین داخل شهر اجرایی شده و مابقی مسیر تا میدان معلم، در اکثر نقاط به اندازه 20 متر تعریض شده و از آن نقطه به بعد تا آستان مقدس "امام زاده اسماعیل (ع)" به متراژ کمتری تعریض انجام پذیرفته است.
وجود معارضانی که به رغم مشوقات ارائه شده تعاملی با شهرداری جهت عقب نشینی ندارند، موجبات ترافیک شدید این بلوار بخصوص در ساعات پرتردد شبانه روز شده است؛ بطوری که تنگی معابر در برخی نقاط چاره ای جز حرکت در مسیر آسفالت سواره رو را برای شهروندان باقی نمی گذارد.
با عنایت به اینکه شهروندان فیروزکوهی برای خرید مایحتاج روزانه، حضور در بازارها، پاساژها و مراکز خرید از جای جای شهر در این منطقه حضور می یابند، و همچنین عبور زائران و گردشگران برای زیارت امام زاده اسماعیل (ع) از داخل محدوده شهر، معضلات ترافیکی این بلوار را دو چندان کرده است.
همچنین با توجه به حضور اکثریت کسبه و تجار از قدیم الایام در این منطقه و تنگی مسیر، شاهد پارک خودروها در اکثریت ساعات در محدوده خیابان هستیم که مشکلاتی نظیر پارک دوبل دیگر خودروها و محدودیت های ترافیکی را رقم زده است.
"محمد درویش متولی" عضو هیأت رییسه شورای شهر استان و رییس پیشین شورای شهر فیروزکوه در دوره گذشته روز شنبه در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: شورای شهر از چندین سال قبل به دنبال احداث خیابانی به موازات بلوار "پاسداران" در جهت رفع معضل ترافیک درون شهری فیروزکوه بوده است که تردد خودروها در آن به صورت یک طرفه خواهد بود.
وی اظهارکرد: خیابان جدید که از محل کنونی شبکه بهداشت آغاز می شود، در حاشیه رودخانه به سمت شهرک "مخابرات" امتداد خواهد یافت و در نهایت به بلوار "45 متری" خواهد رسید.
رییس پیشین شورای شهر فیروزکوه با بیان اینکه تاکنون جلسات متعددی در این رابطه با مسؤولان شبکه بهداشت، مدیران دانشگاه علوم پزشکی "َشهید بهشتی" و دفتر معاونت عمرانی استانداری تهران برگزار شده، تصریح کرد: انجام عملیات مذکور با رفع معارضان، احداث پل بر روی برخی نقاط رودخانه و . . . عملیاتی و اجرایی خواهد شد.
وی تاکید کرد: شورای شهر حاضر به مشارکت و کمک مالی در احداث ساختمان جدید اداری شبکه بهداشت می باشد، اما به تنهایی قادر به پرداخت همه هزینه های احداث بنا نیست.
درویش متولی در پاسخ به سؤال خبرنگار ایرنا مبنی بر ثبت یکی از ساختمان های قدیمی شبکه بهداشت به عنوان میراث فرهنگی در آینده ای نزدیک، خاطرنشان کرد: تعریض های مربوطه در حدود ساختمان مزبور نیستند و آسیبی به آن وارد نمی کنند.
بر این اساس، عصر جمعه پیرو دعوتنامه و هماهنگی قبلی جلسه "بررسی راهکار جهت بازگشایی معبر 18 متری جنب درمانگاه قدیم شهر" با هدف رفع موانع و مشکلات و رفع گره ترافیکی خیابان "پاسداران" و رفاه حال عموم شهروندان با حضور دکتر "پیوندی" رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، "حمیدرضا مشهدی عباسی" نماینده دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر، سرپرست شبکه بهداشت و درمان و نمایندگان آنان در سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان برگزار شد.
در این جلسه پس از حدود پنج ساعت مواردی همچون مشخص شدن قیمت کارشناسی عرصه و اعیانی در طرح تعریض معبر خیابان مذکور، اجاره و تامین فضای مورد نیاز برای جابجایی شبکه بهداشت و درمان فیروزکوه برای مدت دو سال از سوی شهرداری، محاسبه عوارض احداث بنا و صدور پروانه بنای جدید متعلق به ساختمان شبکه بهداشت و پیگیری جهت اخذ مجوز صدور چهار دهنه تجاری جمعاً به متراژ 80 متر مربع از طریق کارگروه ماده 5 معماری و شهرسازی از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
همچنین مقرر شد چنانچه نسبت به توافق یاد شده سایر ادارات، اشخاص حقیقی و حقوقی ادعایی نسبت به مالکیت و آثار ملی و تاریخی و همچنین آثار و حریم میراث فرهنگی داشته باشند، فرماندار شهرستان فیروزکوه به همراه نماینده مجلس پیگیری های لازم را در جهت رفع موانع قانونی و حقوقی داشته باشند و عواقبی متوجه شهر، شهرداری و دانشگاه نباشد.
تهرام/8142/699


24/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن