تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):ما اهل بیت رسول خدا(ص) وسیله ارتباط خدا با مخلوقاتیم ما برگزیدگان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798304031




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشعل بازی‌های آسیایی ساحلی با پرواز یک پهباد روشن شد |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: مشعل بازی‌های آسیایی ساحلی با پرواز یک پهباد روشن شد
کد خبر: ۴۴۹۳۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۸ - 14 November 2014



چهارمین دوره بازی‌های آسیایی ساحلی در حالی در جزیره پوکت تایلند افتتاح شد که بارش شدید باران در ابتدای این مراسم حتی سایه تعطیلی را هم بر این مراسم افکنده بود. آن‌هم درست زمانی که پادشاه تایلند به همراه ملکه به‌عنوان مهمان ویژه در محل برگزاری بازی‌ها حاضر شده بودند.

به گزارش تابناک، از سال 2008 میلادی شورای المپیک آسیا در پی توسعه مسابقات خود نخستین دوره بازی‌های آسیایی ساحلی را در جزیره بالی مالزی کلید زد. پیش از ان تنها بازی‌های آسیایی و بازی‌های آسیایی ورزش‌های زمستانی در توسط شورای المپیک اسیا و هر چهارس ال یکبار برگزار می‌شد. اما بازی‌های آسیایی ساحلی با تصویب شورای التپیک آسیا هر دو سال یکبار در کشورهای اسیایی برگزار می‌شود و عصر امروز چهارمین دوره آن با حضور نمایندگان 45 کشور آسیایی و در حضور مقامات عالی‌رتبه شورای المپیک آسیا و کشور تایلند آغاز شد.

کشورهای شرقی و جنوب شرقی آسیا معمولا به برگزاری مراسم‌های افتتاحیه پر زرق و برق مشهورند و تایلندی‌ها هم نشان دادند که برای این مراسم تدارک ویژه‌ای دیده‌اند . این را می‌شد از ازدحام جمعیت والنترها و مسئولان برگزاری مسابقات و علاقه مردم و توریست‌ها در ساحل دریای آندمان، جایی که استادیوم اصلی برگزاری مسابقات قرار داد فهمید.

اگرچه مسابقات قرار بود راس ساعت 16:30 به وقت تایلند در این ورزشگاه برگزار شود اما ابرهای تیره‌ای که خبر از بارش باران رگباری استوایی می‌داند آغاز این مراسم را به تعویق انداختند. شدت بارش باران که برای مهمان‌ها غیر منتظره و برای تایلندی‌ها امری عادی بود حتی برای لحظاتی سایه تعطیلی را بر مراسم انداخت و در لحظات بارش شدید باران سکوها خالی از جمعیت شد. اما سرانجام با یک وقفه کمی طولانی و اهتزار سرود ملی تایلند آغاز شد.

مثل همه مراسم‌های افتتاحیه این مراسم هم با نمایشی از فرهنگ و تاریخ مردم تایلند به خصوص اهالی پوکت همراه بود که در ان داوطلب‌های تایلندی که عموما از دانش‌آموزان ندارس بودند نقش ویژه‌ای را بازی می‌کردند. اشاره به جنگ‌ها و فراز و فرودهای تاریخی، نمایشی از قایق‌های نمادینی که نشان از ماهیگیری مردم پوکت بود به همراه ویدئو‌هایی که همزمان از دو مانیتور بزرگ پخش می‌شد مهم‌ترین بخش این مراسم را تشکیل می‌داد.

پس از برگزاری این مراسم 45 تیم حاضر در این رقابت‌ها به ترتیب حروف الفبا در ورزشگاه رژه رفتند که سهم کاروان کشور میزبان در این رژه بیشتر از سایر تیم‌ها بود. تیم کشورمان هم به پرچمداری محمد علی مختاری در مراسم رژه شرکت کرد.


بهومیبول آدولیادج، نخستین سخنران مراسم بود که با توجه به شرایط جوی در سخنانی کئتاه برای مهمان‌های حاضر در این رقابت‌ها آرزوی اقامتی خوش در تایلند را داشت و بعد از آن هم شیخ احمد، رئیس شورای المپیک آسیا هم در سخنانی کوتاه ابراز امیدواری کرد که توسعه ورزش در آسیا موجبات دوستی‌ها و مودت‌های بیشتری را در این قاره پدید بیاورد. سپس یک ورزشکار و یک مربی از کشور میزبان با گرفتن گوشه‌ای از پرچم شورای المپیک آسیا متن سوگند نامه‌ای را قرائت کردند که در آن بر پایبندی به اصول جوانمردانه و دوری از مسائلی چون دوپینگ مشاهده می‌شد.

جذاب‌ترین بخش مراسم افتتاحیه روشن کردن مشعل این بازی‌ها بود که به شکل یک فانوس دریایی در ساحل دریای اندمان ساخته شده بود. پس از قرائت سوگند ورزشکارانی از کشور میزبان با در دست داشت مشعل مسابقات دور زمین مسابقه دویدند. این مراسم با پخش ویدئویی از مراحل روشن شدن و سفر مشعل همراه بود. سپس ورزشکاری که مشعل را به دست داشت به روی سن اصلی مراسم رفت و در این هنگام با یک آتشبازی با شکوه پهبادی به پرواز درآمد که با عبور از بالای سر تماشاگران برای لحظاتی روی مشعل قرار گرفت و به این ترتیب مشعل مسابقات روشن شد. ابتکاری که با تشویق زیاد تماشاگران همراه بود.


به این ترتیب چهارمین دوره بازی‌های آسیایی اینچئون به صورت رسمی آغاز به کار کرد. رقابت‌هایی که کاروان ورزش ایران در این بازیها در 18 رشته بدنسازی،موی تای،اسکواش،کوراش،کبدی،فوتبال ساحلی،سپک تاکرا،والیبال ساحلی،صخره نوردی،واترپلو،کشتی ساحلی،دوومیدانی،سامبو،جوجیتسو،سه گانه،دوگانه،فوتوالی و اسکیت حضور دارد.
تیم کشورمان تا اینجای مسابقات با کسب چهار نقره و سه برنز در جایگاه دهمی جدول توزیع مدال‌ها قرار دارد.























این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن