تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):زيارت امام حسين عليه السلام را رها نكن و دوستان خود را هم به آن سفارش كن، كه در ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819241911




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آغاز بازی‌های ساحلی آسیا در پوکت/ مشعل با پهپاد روشن شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


آغاز بازی‌های ساحلی آسیا در پوکت/ مشعل با پهپاد روشن شد ورزش > دیگر ورزشها - مراسم افتتاحیه چهارمین دوره بازی‌های ساحلی آسیا امروز در پوکت تایلند برگزار شد.

میثم بهرامی / هوا كم كم تاریك می‌شود. زور ابرهای تیره بیشتر است و به سرعت آسمان پوكت را پر می‌كنند. آفتاب آزاردهنده محو می‌شود و دمای هوا پایین می‌آید. فیلمبرداران تایلندی با كاور پلاستیكی روی دوربین‌های خود را می‌پوشانند. پیش‌بینی آن‌ها، بارش باران است؛ از آن باران‌های سیل آسا كه چند بار مسابقات قبل از افتتاحیه را تعطیل كرده.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ به مهمان‌های ویژه بسته كوچكی داده شده كه داخل آن یك لباس از جنس كیسه‌های زباله قرار دارد؛ لباسی یك بار مصرف كه مخصوص باران‌های شدید و سیل‌آسای این كشور است. تایلندی‌ها كم كم این لباس را می‌پوشند و گاهی به آسمان نگاه می‌كنند، به آسمان تیره. مهمان‌های خارجی متوجه می‌شوند كه قرار است باران ببارد. بعضی از خارجی‌ها كه از شدت باران‌های تایلند بی‌خبر هستند موضوع را جدی نمی‌گیرند و این كاور پلاستیكی را نمی‌پوشند. ناگهان باران شروع می‌شود و در كمتر از چند دقیقه آن‌هایی كه كاور نپوشیده بودند سرتاپا خیس می‌شوند. جمعیت ناگهان ناپدید می‌شود و روی سكوها نفرات كمی نشسته‌اند. اكثر حاضران به بیرون از ورزشگاه می‌روند تا سرپناهی برای فرار از باران پیدا كنند.
این باران‌ها برای خود تایلندی‌ها عادی است. طی یكی دو روز گذشته چند بار مسابقات رشته‌های مختلف به دلیل بارش باران تعطیل شده بودند. اما این افتتاحیه بازی‌های ساحلی پوكت است و امكان تعطیلی آن وجود ندارد. گرچه طی دو سه روز آینده چند مسابقه در رشته‌های مختلف برگزار شده، اما آغاز رسمی چهارمین دوره بازی‌های ساحلی آسیا در گرو برگزاری این افتتاحیه است؛ حتی زیر باران. مسئولان ورزش تایلند برای این بازی‌ها برنامه‌ریزی كرده‌اند و به هیچ وجه نمی‌توانند افتتاحیه را لغو كنند. بعد از حدود ده دقیقه، باران قطع می‌شود. اما تایلندی‌ها كاور پلاستیكی را همچنان بر تن دارند. می‌دانند باران دوباره شروع می‌شود. بعد از یك ربع دوباره باران شروع شد. این دفعه شدیدتر. تا جایی كه حتی مسئولان برگزاری افتتاحیه هم زیر بنرهای رنگارنگ دور ورزشگاه پناه می‌گیرند.
پنج دقیقه مانده به شروع افتتاحیه، هنوز خیلی كارها انجام نشده و همچنان باران می‌بارد و اكثر جمعیت زیر بنرها، سقف‌ها و هر جا كه سرپناهی بر باران باشد ایستاده‌اند. در همین لحظه پادشاه تایلند وارد می‌شود. با ورود او، باران هم قطع می‌شود و تا پایان افتتاحیه، دیگر باران نمی‌بارد. مراسم افتتاحیه در پنج مرحله برگزار می‌شود. مرحله اول نشان دادن تاریخ و فرهنگ پوكت و تایلند است. با كشتی‌های كوچكی كه تایلندی‌ها ساخته اند و از داخل محوطه رد می‌شود، صنعت توریسم و ماهیگیری كه منبع درآمد پوكت و تایلند است، این فرهنگ را به نمایش می‌گذارند.
مرحله دوم در آب برگزار می شود؛ در دریای آندامان. منورهای زیادی در دریای آندامان روشن می‌شود و نمایندگان 45 كشور شركت كننده از روی سكوها تماشاگر این لحظات باشكوه هستند. نمایندگان آن‌ها هم رژه می‌روند. نوبت به روشن كردن مشعل بازی‌ها می‌رسد و قسمت هیجان انگیزه افتتاحیه همین‌جاست. مشعل بازی ها كه توسط قهرمانان ملی تایلند در تمام شهرهای مختلف این كشور چرخیده و وارد پوكت شده، فشفشه بزرگی را روشن می‌كند كه این فشفشه سوار بر پهپاد است. پهپاد به آسمان می‌رود، یك دور بالای سر همه می‌چرخد و سپس بالای سر مشعل بزرگ این بازی‌ها می‌رود؛ مشعلی كه به شكل یك فانوس دریایی است. مشعل روشن می‌شود و پس از آن دوباره آتش‌بازی‌ها در دریای آندامان شروع می‌شود. رئیس شورای المپیك آسیا و پادشاه تایلند پیام‌های خود را می‌خوانند و سپس چهارمین دوره بازی‌های ساحلی آسیا رسما شروع می‌شود. در این بازی‌ها ایران با 83 ورزشكار در رشته‌هایی چون فوتوالی، كشتی، والیبال ساحلی، سپك‌تاكرا و ... شركت كرده است.
43 43

کلید واژه ها: کمیته ملی المپیک -




جمعه 23 آبان 1393 - 18:33:30





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن