تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):کسی که از روی بی میلی،بدون عذر و علت نمازجماعت را که اجتماع مسلمانان است ترک کند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798738650




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بسیج جامعه پزشکی حامی اجرای مرحله سوم طرح تحول نظام سلامت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: بسیج جامعه پزشکی حامی اجرای مرحله سوم طرح تحول نظام سلامت اردبیل - ایرنا - رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور از حمایت این نهاد از طرح تحول نظام سلامت و به خصوص اجرای مرحله سوم این طرح در کشور خبر داد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر محمد رییس زاده روز پنجشنبه در همایش سالانه بسیج جامعه پزشکی کشور در هتل کوثر اردبیل گفت: بنای مجموعه بسیج جامعه پزشکی بر حمایت کلی از طرح تحول نظام سلامت استوار است که هجمه ها به آن زیاد می باشد و البته در کنار این حمایت، امور را رصد کرده و مشکلات را متذکر خواهیم بود تا به آفتی علیه خودش تبدیل نشود.
وی اضافه کرد: قوانین پیشین با واقعیت ها مطابقت نداشت و تعرفه ها آنقدر ناچیز بود که الزام پزشکان به رعایت آن مقدور نبود و به خاطر این ضعف مسوولان توان برخورد نداشتند.
رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور ادامه داد: این دوری قوانین از واقعیت ها باعث رواج زیرمیزی و کم کاری و بسیاری مسایل آسیب های دیگر در نظام سلامت کشور بود ولی مردم تنها پدیده زیرمیزی را لمس کرده و نسبت به آن حساس شده بودند.
او عنوان کرد: پس از اجرای مرحله سوم طرح تحول نظام سلامت و اصلاح نرخ ها به صورت معقول و منطقی، دریافت های غیرمتعارف باید صفر شود؛ سیستم های نظارتی نظام سلامت باید در این زمینه حساس باشد و با خاطیان به شدت برخورد کنند.
رییس زاده با بیان اینکه بار واقعی کردن نرخ ها نباید بر دوش مردم بیافتد، اظهار کرد: بخش سوم طرح سلامت تحولی به نفع مردم خواهد بود، بنابراین نباید با سایر حوزه ها و رشته ها خلط شود.
وی افزود: مسوولیت اجرایی در کشور دشواری های خاص خود را دارد و به تناسب آن وزیر بهداشت نیز با مشکلاتی روبروست که به منظور قضاوت در مورد عملکرد وی با مجموعه فعالیت ها را سبک و سنگین کنیم.
رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: برای یک کار کوچک و اینکه فردی با گرایشی خاص در جایی نصب شود، نباید تمام فعالیت ها و عملکردها را زیر سوال ببریم؛ اما در صورتی که با مشکلاتی اساسی روبرو شویم، بسیج باید ورود کرده و مسایل را منعکس کند.
او تاکید کرد: براین اساس بسیجیان باید در کنار ایجاد رابطه ای نزدیک با مسوولان، با حفظ اصول فاصله خود را حفظ کنند تا اگر لازم بود دچار مصلحت و کوتاهی نشده و مسایل را صریح مطرح کنند و موضع بگیرند.
رییس زاده اضافه کرد: به وزیر پیشین هم گفته شد که بسیج جامعه پزشکی آماده هر نوع همکاری هست اما جایی که صلاح مردم و اصول اساسی نظام در میان باشد، ورود می کنیم و کوتاه نمی آییم.
وی در ادامه به ظرفیت های علمی و فنی موجود در کشور اشاره کرد و گفت: از حدود سالانه سه میلیارد دلار واردات، 900 میلیون دلار تجهیزات مصرفی پزشکی وارد کشور می کنیم که با توجه به ظرفیت ها می توانیم 100 درصد آن را در کشور تولید کنیم.
رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور تصریح کرد: در کشوری که پیشرفته ترین سلاح ها تولید می شود و در بحث اتم و نانو ورود دارد، به راحتی می تواند این اقلام را تولید کند اما متاسفانه تاکنون ورود پیدا نکردیم و عزم جدی در این زمینه تاکنون وجود نداشته است.
او در ادامه اظهار کرد: یکی از ظرفیت های بی نظیر، جامعه بسیج پزشکی و نظام سلامت است که تا کنون از آن بهره برداری مناسب نداشتیم.
رییس زاده تشریح کرد: طی پنج سال گذشته 10 میلیون نفر خدمت به ارزش یک هزار و 100 میلیارد ریال تنها با اعتبار 100 میلیارد ریالی توسط جامعه بسیج پزشکی در نقاط محروم کشور ارایه شده است.
وی اضافه کرد: همچنین 29 هزار تیم بهداشتی درمانی توسط تیم های درمانی، تخصصی و فوق تخصصی در داخل و 30 هزار تیم در خارج از کشور اعزام و نسبت به ارایه خدمات اقدام کردند.
رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور با اشاره به اینکه در همین مدت 300 بیمارستان صحرایی و ثابت در نقاط مختلف کشور برپا شده، گفت: تلاش داریم ارایه خدمات خود را تا پایان سال به چهار میلیون نفر رسانده و 70 بیمارستان ثابت و صحرایی در نقاط محروم کشور برپا کنیم.
رییس زاده در ادامه برنامه های این مجموعه در سال آینده را پیگیری برنامه های سال های پیشین با تاکید بیشتر بر حوزه بهداشت و همچنین تلاش برای ورود و ایجاد تغییر در سبک زندگی و تغذیه سالم عنوان کرد.
همایش سالانه بسیج جامعه پزشکی کشور که با حضور مسوولان کشوری و استانی از صبح امروز در هتل کوثر اردبیل آغاز شد، به مدت دو روز ادامه خواهد داشت.
8123/530


22/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن