تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى‏لله‏ عليه ‏و ‏آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819481338




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مضرات زیاده روی در مصرف خرما


واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی:
مضرات زیاده روی در مصرف خرما خوب است بدانید که مصرف زیاد خرما برای همه انواع سردی مزاج مناسب نیست مصرف زیاد خرما باعث تولید سودای غیرطبیعی و باعث ایجاد انسداد در جگر و طحال و باعث سوختن اخلاط و خون است.


مضرات زیاده روی در مصرف خرما
محمود جهانشاهی اظهار کرد: در خرما، مقداری فیبر غذایی موجود است، فیبر موجود در خرما برای سلامت دستگاه گوارش و تغذیه بسیار مناسب است، علاوه بر آن خرما حاوی کاروتنوئیدها یا مواد رنگی است که پیش ساز ویتامین A و آنتی اکسیدان محسوب می‌شود و جلوی ضایعات و سرطانی شدن سلول‌ها را می‌گیرد.
وی افزود: خرما در درمان یبوست، اختلالات روده‌ای، مشکلات قلبی و اسهال مفید است و جزو مواد غذایی ملین به شمار می‌آید و به همین دلیل برای افرادی که از یبوست رنج می‌برند، مفید اعلام شده است.
این داروساز و پژوهشگر طب سنتی تصریح کرد: برای اینکه هر چه بهتر و بیشتر از این خاصیت خرما استفاده شود، بهتر است خرما را یک شب کامل در آب خیس کنید و صبح روز بعد خرماهای خیس خورده را مانند شربت مصرف شود.
جهانشاهی خاطرنشان کرد: خرما مقدار قابل توجهی فولات یا همان اسیدفولیک به بدن می‌رساند که برای خون رسانی برای بدن لازم است و زنان هنگام بارداری مجبور می‌شوند، علاوه بر دریافت فولات از طریق غذا، قرص آن را نیز مصرف کنند.
وی تاکید کرد: فولات به عنوان ماده خون‌ساز در خرما موجود است، هر چند که مقدار آهن خرما آن چنان زیاد نیست، اما برای خون‌سازی، بدن احتیاج به سه ماده مغذی فولات، آهن و ویتامین 12 B دارد که در غذاهای حیوانی یافت می‌شوند، بنابراین برای این منظور باید از غذاهای متنوع استفاده کرد.
جهانشاهی ادامه داد: ویتامین C یکی دیگر از مواد مغذی خرما است که این ویتامین برای جلوگیری از بیماری‌های خطرناک خونریزی دهنده لازم است و باید بدن هر فرد در طول روز، 60 میلی‌گرم ویتامین C دریافت کند که تقریباً در هر 100 گرم خرما 14 میلی‌گرم ویتامین C موجود است.
این پژوهشگر طب سنتی گفت: البته نباید در مصرف خرما زیاده‌روی کرد، چرا که مصرف بسیار بالای آن باعث آسیب به کبد و طهال، افزایش فشارخون، جوش دهان و پوسیدگی دندان‌ها می‌شود، همچنین در خوردن آن افراط نشود، چرا که دارای قند زیادی است در این صورت آنهایی که لوزالمعده حساس دارند یا آنهایی که بیماری قند در خانواده آنها وجود دارد باید کمتر از این میوه استفاده کنند.دکترسلاماخبار مرتبط :چرا نباید توت و خرما را با چای بخوریم؟آشنایی با خواص خرماخواص عجیب خرما


سه شنبه 20 آبان 1393 





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن