تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر مردم به هنگامى كه بلاها بر آنان فرود مى آمد و نعمت ها از دستشان مى رفت، با نيت هاى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802986625




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خواسته های فعالان اقتصادی استان کردستان از وزیر صنعت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: خواسته های فعالان اقتصادی استان کردستان از وزیر صنعت سنندج - ایرنا- حضورمهندس محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت،معدن و تجارت دراستان کردستان و شهرسنندج، فرصتی فراهم کرد تا فعالان حوزه صنعت، معدن و تجارت استان کردستان، مطالبات و خواسته های خود را با وی در میان بگذارند.


به گزارش ایرنا، "نعمت زاده" که برای شرکت در اجلاس سراسری رووسا و مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت به استان کردستان سفر کرده بود، شامگاه چهارشنبه از فرصت استفاده کرد و میزبان و شنونده مطالب جمع زیادی از فعالان اقتصادی استان کردستان بود.
در این نشست که حدود سه ساعت به طول کشید وزیر صنعت، معدن و تجارت به سخنان و خواسته های حدود 15 نفر از فعالان اقتصادی استان به دقت گوش داد و از نزدیک مسایل و مشکلات آنها را بررسی کرد.
دکتر درویشی،عضو هیات علمی دانشگاه کردستان و مدیرعامل شرکت سازینه، نخستین فعال اقتصادی استان کردستان بود که پای تریبون رفت و از وزیر خواست که به شرکت هایی که از صندوق توسعه ملی تسهیلات دریافت کرده اند کمک کند تا آنها بتوانند تسهیلات خود را باز پرداخت کنند.
او گفت: بدهی شرکتش به دلیل تواتر بانک با دولت در چند سال گذشته چند برابر شده است در حالیکه دولت باید در شرایط بحران اقتصادی به بخش خصوصی کمک کند.
درویشی همچنین از ساخت پره های ردیف یک 80 مگاواتی در یکی از واحدهای تحت مدیریتش خبر داد و تولید این قطعه جدید به دست متخصصان بومی که سالانه از خروج چندین میلیون ارز از کشور جلوگیری می کند را به وزیر تبریک گفت.
محمد سعید نقشی زادیان، رئیس اتاق بازرگانی سنندج نیز در این دیدار از وضعیت بد صنعت طیور در کشور برای وزیر سخن گفت و افزود: اگر تدبیری برای صنعت طیور کشور اندیشیده نشود، در ماه های آینده این صنعت دچار وضعیت اسفناکی خواهد شد و دولت به اجبار نیازمند واردات در این حوزه خواهد شد.
او خود را مدیرعامل و مالک یک شرکت طیور در منطقه اذکر کرد وگفت: با مخاطرات این صنعت آشناهستم،تولید کنندگان طیور در حال خارج شدن از چرخه تولید هستند.
وی همچنین گفت: با بهره برداری از پروژه بزرگ تولید زنجیره ای طیور در نیمه نخست سال آینده تمام فرایند تولید و مصرف صنعت طیور در استان کردستان تامین خواهد شد.
رئیس اتاق بازرگانی سنندج، نبود زمین را بزرگترین مشکل شهرک های صنعتی در استان کردستان عنوان کرد و گفت: سرمایه گذاران کردستانی توان خرید زمین های خارج از شهرک صنعتی را ندارند.
نقشی زادیان با اشاره به سیاست انقباضی بانک ها در پرداخت تسهیلات، خواستار کمک به بانک ها از طریق صندوق توسعه ملی برای برون رفت از این وضعیت شد.
فرهاد عزت پور، رییس اتاق اصناف سنندج نیز در این نشست با یاداوری نقش کسبه و بازاریان استان کردستان در پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین دوران دفاع مقدس، خواستار تعیین ضرایب مالیاتی و عوارض مالیاتی متناسب با وضعیت اقتصادی استان شد.
او همچنین از اینکه دستگاه های اجرایی، انجمن های صنفی را به رسمیت نمی شناسند انتقاد کرد و گفت: در حال حاضر 32 اتحادیه صنفی در استان فعالیت دارند که بر 25 هزار واحد صنفی نظارت و مدیریت می کنند.
عزت پور که به عنوان خزانه دار اتاق اصناف کشور نیز فعالیت می کند خواستار کمک دولت برای راه اندازی برج اصناف در سنندج شد.
عبدالله کاردانی، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان کردستان نیز در این دیدار، تولید موفق را تنها راه برون رفت از بیکاری و ایجاد اشتغال عنوان کرد.
او خواستار پرداخت تسهیلات کم بهره، تسهیل در وثیقه گذاری، اختصاص اعتبارات توازن منطقه ای، اجرای طرح توسعه شرق و غرب، تسریع در اجرای طرح تحول اقتصادی و ایجاد مناطق ازاد تجاری و صنعتی در استان شد.
محمد رضا جباری، نماینده معدنکاران نیز در این نشست از 300 پروانه بهره برداری معدن و 70 واحد فراوری معدنی در استان خبر داد.
او با اشاره به وضعیت نامناسب معدنکاران استان گفت: ظرفیت استخراج سنگ معدن در استان کردستان از سالیانه یک میلیون تن، در حال حاضر به یک دهم یعنی 100 هزار تن کاهش یافته است.
او به زعم خویش بی توجهی معدنکاران به آموزش، نگاه سنتی به معدن، تصویب آیین نامه ها و دستور العمل های بدون کارشناسی از جمله اخذ عوارض 70 درصدی بر صادرات سنگ خام، نبود امکانات اولیه در شهرک های صنعتی و وضع حقوق دولتی بر معادن را از مشکلات اصلی این حوزه عنوان کرد.
وی همچنین از تشکیل کمیته ویژه جهت رسیدگی به مشکلات بخش معدن در استان، ایجاد جاذبه های سرمایه گذاری، تامین زیرساخت های فراوری سنگ و تخصیص یارانه جهت ورود ماشین الات معدنی را از جمله پیشنهادات خود برای بهبود وضعیت اقتصادی هم صنفان خود عنوان کرد.
محمودی، رییس اتحادیه صادرکنندگان استان کردستان نیز در این نشست به برخی از مشکلات صنف خود اشاره کرد و گفت: عدم پشتیبانی بانک ها از توسعه صادرات، ثابت نبودن قیمت کالاهای صادراتی، ثابت نبودن تعرفه های حمل و نقل کالاهای صادراتی و عدم امکان حمل یکسره کالا از ایران به عراق از جمله این مشکلات است.
به گفته وی نبود امکانات در مرزهای استان، بسته بودن مرز سیف سقز، نبود ضوابط استاندارد کالا در عراق، عدم مناسبات بانکی میان استان کردستان و شمال عراق، کمبود پرسنل متخصص در گمرک کردستان و عدم ارتباط کاری میان مسوولان اتحادیه های استان با مسوولان شمال عراق از دیگر مشکلات حوزه صادرات در کردستان است.
نماینده صنعتگران استان کردستان نیز در این نشست گفت: در سال 88 و 89 تجارت در کردستان عراق در دست کردستانی ها بود اما اکنون بازار عراق را ترکیه در دست دارد.
خسرو محمودی افزود: جوانان ما امروز برای امرار معاش به کردستان عراق می روند که جای نگرانی دارد.
وی ادامه داد: در زمان جنگ و در حالی که ما درگیر مشکلات جنگ بودیم کارخانه ها در دیگر استان های کشور با دلاری 80 تومان تجهیز شدند.
به گفته وی رییس جمهوری برای جبران این عقب افتادگی ها قول تشکیل کمیسیونی در این رابطه دادند که امیدواریم زودتر عملی شود.
رییس انجمن خدمات فنی صادرکنندگان استان کردستان نیز در این نشست گفت: در کشورهای دیگر رشد بانک ها متناسب با رشد صنعت است اما در کشور ما وقتی صنایع دچار مشکل هستند و تولیدکنندگان از تولید باز می مانند، بانک ها همچون قارچ رشد می کنند.
کیخسروی افزود: میل به انباشت سرمایه، ریشه ای تاریخی در کشور ما دارد و موجب شده است نقدینگی به جای اینکه به سمت تولید برود به سمت بانک ها برود.
به گفته وی مشکلات صنعتی کشور ما در هیچ کشوری وجود ندارد و مختص همین کشور است.
وی با ابراز خوشحالی نسبت تیم اقتصادی قوی دولت اظهار کرد: در کابینه دولت، افرادی متخصص و با تجربه در حوزه اقتصاد حضور دارند.
او مشکل اصلی اقتصاد کشور را ساختار اقتصادی دانست و گفت: بالای 80 درصد ساختار اقتصادی کشور دولتی است و باید اقداماتی در راستای تغییر ساختار اقتصادی صورت گیرد.
به گفته وی فشارهای مالیاتی بر روی تولید کنندگان کشور است در حالی که بسیاری بدون دادن مالیات به کشور و دور زدن قانون به فعالیت می پردازند.
کیخسروی عدم ثبات در تصمیم گیری ها و وجود بخش نامه های متناقض را از دیگر مشکلات حوزه اقتصاد کشور بیان کرد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این نشست با اشاره به اینکه اولویت دولت در مسایل بین المللی رفع تحریم ها است گفت: در بعد داخلی نیز اولویت دولت کاهش تورم است.
محمدرضا نعمت زاده افزود: دولت تدبیر و امید کمر همت بسته است تا تحریم های ظالمانه را به نفع مردم بردارد.
او گفت: ایران در مذاکرات هسته ای از مواضع جدی خود ذره ای عقب نشینی نخواهد کرد و حق مردم را با جدیت دنبال می کند.
وی گفت: بارها گفته ایم که به دنبال سلاح شیمیایی و اتمی نیستیم اما معتقدیم باید خالص سازی و سانتریفیوژ نیز داشته باشیم.
به گفته وی دولت به دنبال تبیین واقعیات است و در این جهت تلاش می کند ما از اول هم به دنبال سلاح شیمیایی و اتمی نبودیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت کمبود نقدینگی را یکی از مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی کشور دانست و گفت: رکود اقتصادی، تحریم خارجی و نوسانات نرخ ارز منجر به بروز مشکلات فراوانی برای تولیدی و صعنت کشور شده است.
او با اشاره به اینکه دولت باید تصدی گری را به بخش خصوصی واگذار کند و خود به کار نظارت بپردازد، گفت: بنده به عنوان وزیر با روحیه بخش خصوصی کار می کنم.
به گفته وی این دولت معتقد است کار اقتصادی باید در دست بخش خصوصی باشد و دولت راه را برای حرکت بخش خصوصی هموار کند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته از 50 قلم کالای تولیدی در حوزه صنعت و معدن، تنها در تولید دو قلم روند نزولی داشته ایم و در بقیه موارد روند صعودی داشته ایم.
نعمت زاده گفت: عقب ماندگی سال های 89 تا 92 را نباید به حساب صنعتگران گذاشت بلکه گرانی، تورم و نوسانات نرخ ارز و تحریم های ظالمانه باعث شد وضعیت صنعتی رکود پیدا کند.
به گفته وی از محل صادرات صنایع پتروشیمی در گذشته سالانه تنها 350 میلیون دلار صادرات داشتیم که این رقم در سال 90 به 15 میلیارد دلار رسید و اگر تحریم نمی شدیم امروز به 25 میلیارد دلار می رسید.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنانشن در مورد وضعیت اقتصادی کردستان گفت: کشور همسایه ما یک کشور غنی است و نیازمند فناوری است و باید در این حوزه وارد شویم.
وی به بسته حمایتی دولت از صنعتگران اشاره کردو گفت: برای تقویت وضعیت صنعت، معدن و اقتصاد کشور، 30 بند حمایتی به مجلس ارایه شده است و نمایندگان نیز چند بند دیگر به آن اضافه کرده اند که امیدواریم در مجلس تصویب شود.
او گفت: تصویب آن موجب رونق، تقویت، ارتقا و شکوفایی وضعیت صنعت و اقتصاد کشور می شود.
نعمت زاده با اشاره به ظرفیت های اقتصادی استان کردستان گفت: معتقد به تجارت از طریق بازارچه های مرزی نیستیم اگر چه باید به مرزنشینیان برسیم.
وی گفت: به نظر من تجارت را باید در راه صحیح انداخت چون از طریق بازارچه ها، تجارت کلان صورت نمی گیرد.
نعمت زاده گفت: عراق بازار بزرگ ما است و طرف عراقی هم علاقه مند به مراودات اقتصادی با ما است.
به گفته وی امکانات مرزی ما بسیار محدود است و نیاز به دو ترمینال بزرگ برای صادرات سیمان داریم که بخش خصوصی باید وارد شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: پتروشیمی کردستان اگرچه با 10 سال تاخیر سال اینده به بهره برداری می رسد اما واحد بزرگ و پیچیده ای است.
فعالان اقتصادی استان کردستان نیز در این نشست مسایل و مشکلات خود را با وزیر صنعت، معدن و تجارت در میان گذاشتند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت به منظور شرکت در گردهمایی دو روزه رووسا و مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت به استان کردستان سفر کرده است.ک/2
533 /675


22/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن