تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خودت را به داشتن نيّت خوب و مقصد زيبا عادت ده، تا در خواسته ‏هايت موفق شوى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799200128




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توسعه‌یافتگی کشور باید از استان‌ها آغاز شود / پایان بودجه سال ۹۴ در هفته جاری


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: فارس؛
توسعه‌یافتگی کشور باید از استان‌ها آغاز شود / پایان بودجه سال ۹۴ در هفته جاری
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور گفت: بودجه سال ۹۴ در هفته جاری به اتمام می‌رسد که پس از طی مراحل اداری، آن را به دولت و مجلس تقدیم می‌کنیم.


به گزارش گروه استان ها باشگاه خبرنگاران، محمدباقر نوبخت شامگاه امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان فارس اظهار کرد: هدف راهبردی جمهوری اسلامی که در سند فرادستی چشم‌انداز از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده توسعه یافتگی و استقرار جمهوری اسلامی در جایگاه نخست اقتصادی علم و فناوری است.

 
سخنگوی دولت افزود: باید عقب‌افتادگی‌ها در برنامه چهارم و پنجم توسعه که پیش آمده را جبران کنیم.
 
نوبخت خاطرنشان کرد: چون توسعه‌یافتگی هدف راهبردی جمهوری اسلامی است باید آن را از استانها شروع کرد که یکی از آن استان‌های مؤثر که توسعه برای خود و دیگر استانها را می‌تواند به بار آورد فارس است.
 
وی افزود: بنابراین استان فارس در رسیدن به این هدف مهم می‌تواند جایگاه رفیعی داشته باشد.
 
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با بیان اینکه معاونت برنامه‌ریزی و توسعه رئیس جمهور و معاونت توسعه و مدیریت سرمایه انسانی از دوشنبه در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تلفیق شده، گفت: این سازمان می‌تواند در توسعه استان فارس ابزار و الزامات لازم را فراهم کند.
 
نوبخت با بیان اینکه در 3 مرحله می‌توان برای توسعه فارس اقدام کرد، تصریح کرد: نخستین مرحله در چندماه باقیمانده تا پایان سال این است که یک برنامه کمتر از 5 ماهه داشته باشیم چرا که اگر قرار است دولت تدبیر و امید خدمتی به مردم با فرهنگ این استان داشته باشد بخشی از امور را باید در این 4 ماه و چند روز انجام داد.
 
وی خاطرنشان کرد: مرحله بعدی در سال 1394 است که مقدمات آن عمدتاً در هفته آینده رقم می‌خورد چرا که ما بودجه 94 را که در واقع برنامه دولت برای استانها است در هفته آینده در قالب بودجه تعیین می‌کنیم.
 
سخنگوی دولت افزود: بودجه سال 94 در هفته جاری به اتمام می‌رسد و یکشنبه بعد آن را به دولت و پس از آن به مجلس تقدیم می‌کنیم.
 
نوبخت اظهار کرد: اگر بخواهیم اقدام سازنده‌ای برای فارس در سال آینده انجام شود باید در همین مدت باقیمانده کارهای لازم را انجام دهیم در غیر اینصورت نمی‌توان پس از تصویب بودجه مبلغ دیگری را اختصاص داد.
 
وی با بیان اینکه برنامه ششم توسعه از سال 95 اجرا می‌شود، بیان کرد: نوشتن این برنامه از هم‌اکنون آغاز شده که این برنامه نیز خود راه دیگری برای توسعه استان فارس به شمار می‌آید.
 
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با بیان اینکه هدف از سفر به استان فارس حضور در شورای برنامه‌ریزی استان و شورای اداری برای تصمیم‌گیری در بودجه سال آینده و برنامه ششم توسعه است، تصریح کرد: پس از این جلسات دیداری را با نماینده ولی‌فقیه در استان فارس، نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی و همچنین نماینده عالی دولت در استان برای اتخاذ تصمیماتی داریم.
 
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با بیان اینکه تمام برنامه‌های ما در سازمان برنامه‌ریزی و بودجه استان فارس دنبال می‌شود، اظهار کرد: برای توسعه استان فارس از طریق تخصیص بودجه می‌توان کاری را انجام داد زیرا بودجه تصویب شده اما تخصیص نیافته و تخصیص به انداز وصولی‌هایی که از خزانه پیش‌بینی می‌شود امکان‌پذیر است.
 
نوبخت با اشاره به اینکه خزانه کشور هنوز صد در صد اعتبارات را وصول نکرد، افزود: قانون این اجازه را به معاونت برنامه‌ریزی و بودجه داده که بنا به ضرورت تخصیص‌ها را تنظیم کرده و در جایی که اولویت دارد تخصیص بیشتری یابد.
 
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اولویت‌های موجود در‌ استان فارس تمام طرح‌های استان که سال خاتمه و بهره‌برداری آن سال 93 بوده و جزو 246 طرح در اولویت کشور است 100 درصد اعتبارات را تخصیص می‌دهیم.
 
سخنگوی دولت با بیان اینکه اعتبار رقمی استان فارس در زمینه اعتبار ملی بیش از 521 میلیارد تومان است، تصریح کرد: برای استان فارس 201 میلیاد تومان اعتبار در بودجه 93 در نظر گرفته شده و این استان بر این اساس اعتبار رقمی معادل 413 میلیارد تومان نیز در مرکز دارد.
 
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با اشاره به اینکه در تبصره 22 از قانون 180 برنامه پنجم توسعه در راستای توازن‌بخشی بین استان‌های کشور نیز استان فارس 240 میلیارد تومان اعتبار دارد، گفت: سرجمع اعتبارات استان فارس در حال حاضر یک هزار و 376 میلیارد تومان است.
 
نوبخت با بیان اینکه بر اساس اعلام معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی استاندار فارس بیشتر اعتبارات استان فارس در برخی برنامه‌ها صد در صد اختصاص یافته، عنوان کرد: این اعتبارات تا پایان سال قابل بهره‌برداری است و بنده نیز تلاش می‌کنم میزان دیگری برای استان اختصاص یابد.
 
وی با اشاره به اینکه ممکن است برخی استان‌ها از این قانون بهره‌مندی یکسان نداشته باشند، اظهار کرد: 2 هزار و 906 طرح نیمه‌تمام در کشور وجود دارد اما در برنامه دولت انتخاب 246 طرح و تخصیص 100 در دصد اعتبارات به این طرح‌ها بوده است.
 
سخنگوی دولت با بیان اینکه استان فارس در نخستین شاخص اعتبارات ملی پس از تهران و خوزستان در جایگاه سوم  بین 31 استان کشور را دارد، افزود: استان فارس در ارتباط با آنچه که اعتبارات ملی ویژه است پس از تهران در مقام دوم بین 31 استان کشور قرار دارد و در ارتباط با طرح‌های عمرانی که در سال 93 می‌تواند به بهره‌برداری برسد فارس در مقام ششم است.
 
نوبخت با بیان اینکه برای طرح‌های مشخص هر استان در راستای استفاده از فاینانس هر استان میزان مشخصی را به خود اختصاص داده و از این میزان فارس جایگاه هشتم را دارد که معادل رقم یک میلیارد و 400 میلیون دلار سهم استان فارس از منابع فاینانس است، تصریح کرد: در قانون بودجه، نمایندگان مجلس بندی قائل شدند که بر اساس آن ضمن تسهیم و تقسیم 35 میلیارد دلار یک اختیار به معاون برنامه‌ریزی و راهبردی رئیس جمهوری داده شده که اگر استانی نتواند این ارقام را جذب کند آن را به استانی بدهد که توان جذب آن را دارد.
 
وی با اشاره به اینکه اگر استان فارس بتواند این میزان اعتبار را جذب کند دولت از اختیار خود برای توسعه استان استفاده می‌کند، بیان کرد: معاونت برنامه‌ریزی و توسعه رئیس جمهوری هر آنچه لازم باشد برای تقویت استان فارس به کار می‌گیرد.
 
سخنگوی دولت با بیان اینکه سال آینده سال سختی است زیرا قیمت نفت به شدت تقلیل یافته و نباید تبعات این تقلیل به استان‌ها تحمیل شود، عنوان کرد: با تقسیم منابع باید برنامه‌ریزی داشت و باید توجه داشت که همه آنچه در این جلسه بیان می‌شود مصوبه است و ما بر اساس عدالت و قانونی برخورد می‌کنیم.
 
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با اشاره به اینکه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی همه ضمن اینکه نگاه به استان خودشان دارند که حد قانونی رعایت شود به دیگر استانهای کشور نیز می‌نگرند و امید است که در برنامه بودجه بتوانیم نهایت عدالت را برقرار کنیم، اظهار کرد: بنده برای حضور خود در استان فارس تا پیش از نهایی شدن برنامه بودجه سال 94 تلاش کردم تا بتوانم در راستای توسعه استان گامی برداشته باشم.
 
نوبخت در مورد  برنامه ششم توسعه و جایگاه استان فارس در این برنامه گفت: در این زمینه استاندار واقع‌بینانه‌تر و درست‌تر از ما که در مرکز هستیم برای استان تصمیم می‌گیرند و این حق به استاندار داده می‌شود که برنامه توسعه استان را در استان نوشته و نقشه راه را ترسیم کنند و ما با کمترین تغییر آن را در برنامه توسعه ششم می‌گنجانیم.
 
وی با بیان اینکه اصل 136 قانون اساسی برنامه‌ریزی بودجه استانی را به طور مستقیم بر عهده رئیس جمهوری نهاده، افزود: رئیس جمهور می‌تواند این اختیار را به فرد دیگری مانند معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبری واگذار کند و این وظیفه را نمی‌توان به فردی خارج از این سازمان واگذار کرد.
 
سخنگوی دولت با تأکید بر اینکه در این راستا ستادی در استانداری فارس تشکیل شود که نهایت تفویض اختیار به آن داده می‌شود، خاطرنشان کرد: با تشکیل این ستاد امکان بسیاری از تصمیم‌گیری‌ها در استان فراهم شده و منع قانونی با شکل‌گیری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها در راستای این امور برطرف می‌شود.
 
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با اشاره به اینکه مراحل استخدامی برای تعدادی از افراد جامعه در دو سال گذشته انجام شده و در زمانی که قرار شد برای این افراد ردیف تعلق گیرد این کار متوقف شد، تصریح کرد: گروهی از این افراد استحقاق نداشتند چون مسیر قانونی را طی نکرده بودند اما برای دیگران که امکان استخدام داشتند در سال 93 مجوز لازم داده شد اما برخی استان‌ها امکان استخدام را نداشتند زیرا بودجه فراهم نبوده و در بودجه 94 برای همه افرادی که روند قانونی استخدام را طی کردند بودجه اختصاص یافته و در اسفند ماه استخدام می‌شوند و از بودجه 94 بهره‌مند می‌شوند.
 
نوبخت عنوان کرد: در زمانی نه چندان دور درآمد کشور بیش از 100 میلیارد دلار بوده اما در حال حاضر دولت کنونی با رقمی معادل 36 میلیارد دلار کشور را اداره می‌کند و هرچند با کمبود منابع روبرو هستیم اما با همین مبلغ اندک باید در کنار مردم باشیم.
 
انتهای پیام/ز
منبع:تسنیم






تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن