تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به راستى كه دانش، مايه حيات دل‏ها، روشن كننده ديدگان كور و نيروبخش بدن‏هاى ناتوان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802818249




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتقاد ایران از عملکرد شورای امنیت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: انتقاد ایران از عملکرد شورای امنیت نیویورک-ایرنا- سفیر و سرپرست نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد با انتقاد از نبود شفافیت در سازوکار های شورای امنیت سازمان ملل و برخورد های گزینشی این نهاد گفت که شورای امنیت به ابزاری برای دستیابی به اهداف سیاسی خاص تبدیل شده است.


حسین دهقانی سفیر در سخنانی به نمایندگی از طرف جنبش عدم تعهد در نشست روز چهارشنبه مجمع عمومی این سازمان گفت: شفافیت، پذیرش دیدگاه های مختلف، ثبات رای و رعایت شیوه های کاری از جمله شاخص های کلیدی است که شورای امنیت باید آن ها را مورد توجه قرار دهد.
وی افزود: عملکرد هایی از قبیل اطلاع رسانی های گزینشی، اکراه در برگزاری جلسات بحث آزاد، برگزاری برنامه ریزی نشده و بدون دستور کار برخی جلسات، انتخاب گزینشی کشورها و نادیده گرفتن حقوق سایر اعضای غیر عضو همگی حاکی از بی توجهی به شیوه ها و رویه های منطقی شورای امنیت است.
دهقانی در ادامه گفت: به رغم تصریح بند 24 منشور ملل متحد مبنی بر ضرورت ارایه گزارش ها به مجمع عمومی، گزارش های سالانه ارائه شده از سوی این شورا به لحاظ محتوایی فاقد تحلیل های جامع و بدون پرداختن به جزئیات مربوطه صورت می گیرد.
نماینده کشورمان در سازمان ملل افزود: جنبش عدم تعهد استفاده از شورای امنیت به عنوان ابزاری برای پیگیری اهداف و منافع سیاسی خاص را اکیدا مردود دانسته و خواستار عملکردی بی طرفانه، غیرگزینشی و پاسخگو از سوی این نهاد است.
وی گفت: تصمیم گیری های شورای امنیت با استناد به فصل هفتم منشور این سازمان، در مورد مسایلی که تهدیدی علیه صلح و امنیت بین المللی به شمار نمی آیند، مغایر با بند 24 منشور ملل متحد است.
وی تصریح کرد: متاسفانه مشاهده شده است که در سال های اخیر این شورا در رابطه با برخی موارد که لزوما تهدیدی علیه صلح و امنیت بین الملل نبوده، بلافاصله با استناد به فصل هفتم منشور ملل متحد به ابزار تهدید متوسل شده یا حتی مجوز اعمال زور را صادر کرده است، در حالیکه در مواردی ترجیح داده سکوت کامل اختیار نماید.
دهقانی اظهار کرد: این در حالی است که بر اساس منشور سازمان ملل متحد توسل به فصل هفتم این منشور باید به عنوان آخرین راه حل، مورد استفاده قرار گیرد.
سفیر کشورمان تحریم های اعمال شده از سوی شورای امنیت علیه کشورها را همچنان یک نگرانی جدی جنبش عدم تعهد خواند و گفت: بر اساس منشور ملل متحد، تحریم ها تنها زمانی باید وضع شوند که تمامی تلاش های مسالمت آمیز برای حل اختلافات طبق فصل 6 منشور به بن بست رسیده باشد.
وی افزود: امروزه اعمال تحریم ها تنها به مجازات ملت ها منجر می شود چرا که این گونه تحریم ها ماهیتی ابزاری داشته و از این نظر که به رنج و محنت قشرهای آسیب پذیر کشورها می انجامد، فاقد هرگونه مشروعیتی می باشند.
سرپرست دفتر نمایندگی کشورمان در سازمان ملل اظهار کرد: بر اساس منشور ملل متحد ، وضع تحریم ها تنها زمانی مشروع است که وجود تجاوز و یا تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت بین المللی به اثبات رسیده باشد.
دهقانی در پایان عضویت مالزی، آنگولا و ونزوئلا از اعضای جنبش تعهد و همچنین نیوزیلند و اسپانیا را به عنوان اعضای جدید شورای امنیت سازمان ملل به سفرای این کشورها تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد در دوره دوساله عضویت آنها تلاش مضاعفی برای اجرای دستورکار شورا صورت گیرد.
اروپام-4-541**1613


22/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن