تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):لباس پاكيزه غم و اندوه را برطرف مى كند و باعث پاكيزگى نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798484110




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایران خواستار و حامی صلح و دوستی در منطقه است/ تحریم، سلاح زنگ‌زده و بی‌حاصلی است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: رییس‌ جمهوری در کنفرانس مشترک خبری در باکو تأکید کرد:
ایران خواستار و حامی صلح و دوستی در منطقه است/ تحریم، سلاح زنگ‌زده و بی‌حاصلی است
روسای جمهوری ایران و آذربایجان با تأکید بر ایجاد شتاب و تحرک روزافزون در روابط دو کشور تصریح کردند: هیچ قدرت و کشور ثالثی نمی‌تواند در رابطه دوستانه تهران - باکو خدشه‌ ایجاد کند.


به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری؛ حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی پس از امضای اسناد و یادداشت تفاهم‌های همکاری بین تهران و باکو در نشست مشترک خبری با بیان اینکه روابط دو ملت ایران و آذربایجان شایسته تحرک بیشتری است، اظهار داشت: مردم ایران و جمهوری آذربایجان یک روح واحد در دو جسم و کالبد هستند و از فرهنگ، اعتقادات، دین و مذهب و تاریخ مشترکی برخوردار می‌باشند، لذا پایه اصلی برای توسعه روابط بین دو ملت کاملاً فراهم است و باید از این پایگاه مستحکم به نفع منافع دو ملت بهره‌برداری کنیم.

رییس‌ جمهوری با بیان اینکه بدون تردید ارتباط نزدیک بین دو دولت منفعت بالاتر دو ملت و دو کشور را به ارمغان خواهد آورد، اظهارداشت: اقتصاد دو کشور می‌تواند مکمل و در کنار هم قرار بگیرد، لذا باید کاری کنیم که تجار و سرمایه‌گذاران دو کشور هر چه بیشتر به هم نزدیک‌تر شوند.

دکتر روحانی افزود: ایران و جمهوری آذربایجان در زمینه انرژی، تجارت، ارتباطات، علم و فناوری و در بخش فرهنگی ظرفیت‌های فراوانی برای همکاری دارند و امروز اراده جدی در دو دولت برای فعال کردن این ظرفیت‌ها و ایجاد روابط نزدیک‌تر بین دو کشور وجود دارد.

رییس جمهوری خاطر نشان کرد: جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران در جایگاه جغرافیایی خود می‌توانند به عنوان پل ارتباطی یکدیگر تعریف شده و مکمل کریدوری از دریای عمان و خلیج فارس تا دریای سیاه باشند.

دکتر روحانی در ادامه استفاده از ظرفیت‌های دریاچه خزر و صیانت از آن را مورد تأکید قرارداد و گفت: خزر دریاچه صلح و دوستی و توسعه ملت‌هایی است که در طول قرن‌ها در کنار آن با هم زندگی کرده‌اند و امروز باید از ظرفیت‌های آن به نفع منافع ملت‌های خود استفاده کنیم.

رییس جمهوری با تأکید بر گسترش روابط توریستی بین دو کشور گفت: روابط توریستی را به نفع اقتصاد، فرهنگ، امنیت و ثبات همدیگر تلقی کرده و از گسترش روابط دو کشور در این زمینه حمایت می‌کنیم.

دکتر روحانی با بیان اینکه ایران و جمهوری آذربایجان در زمینه امنیت و ثبات منطقه به دنبال مشارکت و همکاری با یکدیگر هستند، اظهار داشت: ایران خواستار و حامی صلح، ثبات و دوستی در منطقه است و در این راستا هر نوع کمکی که لازم باشد را انجام خواهیم داد.

رییس جمهوری با بیان اینکه امروز مصیبت‌های بزرگی دامنگیر منطقه شده است،گفت: افراطی‌گری و تروریسم، معضلات بزرگ منطقه هستند که باید با آن مقابله کرده و آن را کنار زد و ما خواهان حاکم شدن اعتدال و صلح و دوستی در منطقه هستیم.

روحانی تصریح کرد: ایران و جمهوری آذربایجان به دنبال روابط نزدیک و صمیمی با یکدیگر بوده و به صراحت اعلام می‌کنیم که اجازه نخواهیم داد، کشور ثالثی بخواهد مشکلی در روابط دو ملت ایجاد کند.
رییس جمهوری تصریح کرد: ایران مسیر دوستی صلح، همزیستی، برادری و اتحاد را در رابطه با کشورها و ملت‌های منطقه دنبال می‌کند.

دکتر روحانی در ادامه با قدردانی از حمایت های جمهوری آذربایجان در مجامع بین‌المللی از حقوق صلح‌آمیز هسته‌ای ایران گفت: ایران هم حامی حقوق جمهوری آذربایجان در مجامع بین‌المللی است.

رییس جمهوری گفت: معتقدیم همه کشورها در چارچوب آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ان‌پی‌تی باید از فناوری‌های صلح‌آمیز هسته‌ای استفاده کنند و نباید اجازه دهیم که برخی کشورها فناوری‌های نوین را در انحصار خود قرار دهند.

روحانی تصریح کرد: معتقدیم سلاح‌های زنگ‌زده‌ای مثل تحریم دیگر کارساز نیست و باید برای توسعه و برقراری صلح و ثبات در جهان دست به دست هم دهیم.

رییس جمهوری در ادامه با بیان اینکه رود ارس مرز دوستی بین دو کشور است، گفت: مرزی را که بخواهد بین دو ملت فاصله ایجاد کند، هرگز نمی‌پذیریم و رودخانه ارسی را قبول داریم که موجب شکوفایی دو کشور و دو ملت باشد.

الهام علی‌اف رییس‌ جمهوری آذربایجان نیز در این نشست خبری با اشاره به اینکه رابطه دوستی و برادرانه بین ایران و جمهوری آذربایجان برقرار است، اظهار داشت: در روابط ریشه‌دار دو کشور دوستی و برادری نهفته است و این اساس و پایه مهمی است که می‌تواند روابط دو کشور را تقویت کند.

وی گفت: جمهوری آذربایجان در تمامی مجامع بین‌المللی در کنار جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

رییس‌ جمهوری آذربایجان با اشاره به اهتمام کشورش به گسترش روابط اقتصادی و سیاسی با جمهوری اسلامی ایران، گفت: روابط گسترده سیاسی و اقتصادی بین دو کشور می‌تواند موجب صلح و ثبات در منطقه شود.

الهام علی‌اف تصریح کرد: روابط دوستی ایران و جمهوری آذربایجان پایدار است و هیچ قدرتی نمی‌تواند روابط دوستانه ما را بهم بزند.






تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن