تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ثروت فراوان، دشمن مؤمنان و پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806907348




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مذاکره کنندگان بايد به حمايت رهبري و مردم دلگرم باشند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ آبان ۱۳۹۳ (۲۰:۴۹ب.ظ)
رئيس دستگاه قضا: مذاکره کنندگان بايد به حمايت رهبري و مردم دلگرم باشند رئيس دستگاه قضا گفت: همانطور که مکرر گفته شده است مقام معظم رهبري، ديگر مسئولان جمهوري اسلامي و مردم از مذاکره کنندگان حمايت مي‌کنند و آنان بايد به اين حمايت دلگرم باشند.
به گزارش خبرگزاري موج، آيت الله آملي لاريجاني در جلسه امروز مسئولان عالي قضايي با تأکيد براينکه نبايد عزاداري حضرت اباعبد الله الحسين(ع) را صرفاً مراسمي «ظاهري يا عادي» پنداشت، افزود: اقامه شعائر حسيني(ع) داراي آثار باطني در حقيقت وجودي شيعيان است و تأثير معنوي‌اي که اين مراسم در جان شيعيان بوجود مي‌آورد در کمتر مناسک ديني ديده مي شود و شايد در ماه رمضان، شبهاي قدر و حج بتوان اين احساس ديني را مشاهده کرد.

چشمه ولايت شيعيان را در همه اقطار عالم متحد مي‌کند
رئيس قوه قضاييه با بيان اينکه دايره تأثيرگذاري اقامه عزاي حسيني(ع) به امور معنوي خلاصه نمي‌شود، بلکه آثار دنيايي نيز دارد، در تشريح آثار دنيوي اقامه عزاي حسيني(ع) گفت: پيوستگي که ميان مردم ما و البته ميان همه شيعيان وجود دارد بي دليل نيست، بلکه آن چشمه ولايت است که مي جوشد و شيعيان را در همه اقطار عالم چنين متحد مي‌کند که حرف واحد مي‌زنند و منطق عقلاني را دنبال مي‌کنند.
آيت الله آملي لاريجاني آموزه هاي نهضت حسيني(ع) در بعد مقابله با ظلم و ستم و تأکيد بر عزت مندي را از ديگر ابعاد حادثه عاشورا دانست و اظهار کرد: در ميان امور ديني، کمتر موردي را مي‌توان يافت که همه اين ابعاد را مجتمعاً در خود جاي داده باشد. در اين مراسم آن شور و حالي که مومنين در عزاي حسيني(ع) پيدا مي‌کنند، با مسئله مهم ايستادگي در مقابل ظلم و تأکيد بر عزت اسلامي تلفيق مي شود، اما گاهي اين ابعاد گسترده مورد غفلت تحليلگران، بويژه کساني که نگاه غربي دارند، قرار مي‌گيرد.
رئيس قوه قضاييه ابا عبد الله الحسين(ع) را عالي‌ترين تجلي «فناء في الله» توصيف کرد و گفت: آن حضرت همه چيز خود را در مقابل حق متعادل قرباني کردند و توحيدي بالاتر از اين نيست که کسي تسليم محض حق تعالي باشد و جز معبود نبيند. به همين دليل ائمه عليهم السلام بر زنده نگه داشتن و اقامه عزاي حسيني(ع) اصرار داشتند.

اعدام کودکان زير 18 سال دروغ محض است
آيت الله آملي لاريجاني در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به ارائه پيش نويس قطعنامه اي بر ضد ايران از سوي دولت کانادا به کميته حقوق بشر سازمان ملل گفت: عناوين اين قطعنامه تکرار همان موضوعاتي است که در گزارش‌هاي چند وقت پيش دبير کل سازمان ملل و گزارشگر ويژه آمده است و جاي تأسف دارد که با وجود پاسخهاي مستدل ايران به گزارش‌هاي پيشين باز اين ادعاها تکرار مي شود.
رئيس دستگاه قضا در ادامه دو مورد از ادعاهاي تکراري را مبني بر رعايت نشدن حقوق زنان و اعدام کودکان زير 18 سال برشمرد و اظهار کرد: اعدام کودکان زير 18 سال دروغ محض است؛ اما ما دليلي نداريم وقتي شخص هفده و نيم ساله جنايتي مرتکب مي‌شود و اکنون به 25 سالگي رسيده است حق اولياي دم براي قصاص را ناديده بگيريم.
آيت الله آملي لاريجاني افزود: جاي سوال دارد مدعيان غربي حقوق بشر که براي يک جاني هفده و نيم ساله دل مي‌سوزانند اما براي کودکان چندماهه غزه دلشان نمي‌سوزد. مدعيان حقوق بشر در هنگام بمباران کورکورانه غزه کجا بودند؟ و چرا اين روزها هم که رژيم غاصب صهيونيستي در کرانه باختري درحال کشتار است از جانب کشورهاي غربي ندايي بلند نمي‌شود؟

ادعاهاي حقوق بشري درباره کشور ما، يک کار وسيع سياسي است
آيت الله آملي لاريجاني با تشکر از دبير ستاد حقوق بشر قوه قضاييه براي پاسخگويي به بند بند اين گزارش‌ها و همچنين حضور در جلسه اخير UPR تأکيد کرد: روشن است که ادعاهاي حقوق بشري درباره کشور ما، يک کار وسيع سياسي است که غربي ها با کمک امپراتوري رسانه‌اي خود جوسازي مي‌کنند.
رئيس قوه قضاييه با بيان اينکه ادعاهاي حقوق بشري عليه ايران، پاسخ‌هاي روشني دارد گفت: براي نمونه در يکي از بندهاي اين گزارش از ما خواسته شده است محدوديت‌هاي زنها در دانشگاه‌ها و تصدي مناصب را برداريم که بايد پرسيد مگر محدوديتي در اين زمينه وجود دارد؟ اکنون بانوان در عرصه تحصيل و تدريس، همچنين در دولت، مجلس و قوه قضاييه حضور دارند.

مذاکره کنندگان به حمايت رهبري و مردم دلگرم باشند
مذاکرات هسته اي نيز موضوع ديگري بود که آيت الله آملي لاريجاني در جلسه امروز مسئولان عالي قضايي درباره آن سخن گفت. رئيس دستگاه قضا با تشکر از زحمات تيم مذاکره‌کننده و بويژه وزير امور خارجه گفت‌: همانطور که مکرر گفته شده است مقام معظم رهبري، ديگر مسئولان جمهوري اسلامي و مردم از مذاکره کنندگان حمايت مي‌کنند و آنان بايد به اين حمايت دلگرم باشند، اما بايد توجه کرد مذاکره چارچوب‌ها و خطوط قرمزي دارد.
آيت الله آملي لاريجاني با بيان اينکه هم مقام معظم رهبري خطوط قرمز را ترسيم کرده‌اند و هم عقل و منطق رعايت چارچوب‌هايي را اقتضا مي‌کند، افزود: عقب‌نشيني از دستاوردها و پيشرفت‌هاي دانشمندان هسته‌اي کشور عقلايي نيست و همچنين دانشمندان هسته‌اي نبايد در زمينه تحقيقات محدود بشوند.

موضوع رفع تحريم‌ها به صورت جدي دنبال شود
رئيس قوه قضاييه همچنين با تأکيد براينکه در مذاکرات بايد موضوع رفع تحريم‌ها به صورت جدي دنبال شود، تصريح کرد: قابل قبول نيست که بگويند بخشي از تحريم‌ها را تعليق مي‌کنيم و بعد حقوق بشر يا توانمندي موشکي کشور را بعنوان موضوعات جديد مطرح کنند؛ اين نوعي بازيگري است.
آيت الله آملي لاريجاني با يادآوري ادعاي اصلي غرب که مي گويد ايران به دنبال سلاح هسته‌اي است اظهار کرد: مقام معظم رهبري که عالي‌ترين مقام حاکميتي در جمهوري اسلامي است و صاحب مقام افتاء است، به صراحت فرمودند که ساخت و به کارگيري سلاح هسته‌اي را جايز نمي‌شماريم و اين بزرگترين تضمين است.
رئيس دستگاه قضا خطاب به مذاکره کنندگان ايراني خاطرنشان کرد که نتيجه مذاکرات نبايد به گونه‌اي باشد که خودباوري دانشمندان و عزت مردم ضربه ببيند.

قوه قضاييه براي پيشبرد اهدافش به همکاري رسانه ملي نياز دارد
آيت الله صادق آملي لاريجاني با تأکيد بر آثار مناسب فرهنگي، اجتماعي و سياسي «فراواني» که سازمان صدا و سيما در کشور باقي مانده است، از زحمات سيد عزت الله ضرغامي، رئيس پيشين اين سازمان در توسعه کمي و کيفي رسانه ملي تشکر کرد و با تبريک به محمد سرافراز، رئيس جديد اين سازمان که براي اين سمت مورد اعتماد مقام معظم رهبري قرار گرفته است، گفت: اميدواريم جناب آقاي سرافراز در ارتقاي کيفي صدا و سيما به عنوان يک دانشگاه همگاني، همچنين در توسعه فرهنگ ديني در کشور به موفقيت دست پيدا کند.
رئيس قوه قضاييه با بيان اينکه در قانون برنامه پنجم توسعه وظايف «مهمي» در حوزه کار دستگاه قضا برعهده صدا و سيما گذاشته است، گفت: قوه قضاييه براي پيشبرد اهدافش به ويژه در حوزه پيشگيري از جرم و ارتقاي آگاهي‌هاي حقوقي جامعه به همکاري رسانه ملي نياز دارد چرا که اکنون بسياري از پرونده‌ها در کشور به دليل ناآشنايي مردم با قوانين تشکيل مي شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن