تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عريف بيش از استحقاق، چاپلوسى و كمتر از استحقاق، از ناتوانى در سخن و يا حسد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798714684




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیرکل راه استان: یزد در تخصیص اعتبار حمل ونقل در رده 30 کشور است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مدیرکل راه استان: یزد در تخصیص اعتبار حمل ونقل در رده 30 کشور است یزد - ایرنا- مدیرکل راه وشهرسازی استان یزد گفت: در زمینه راه های بین شهری در جایگاه 12، راه های شریانی در رتبه 10 و در تخصیص اعتبارات حمل ونقل در رده 30 کشور قرار گرفته ایم.


به گزارش ایرنا، غلامرضا رضایی روز چهارشنبه به مناسبت دهه ایمنی (14 تا 25 آبان) در جمع خبرنگاران افزود: 10 درصد راه های شریانی کشور در یزد قرار دارد.
رییس شورای حمل ونقل استان یزد یادآور شد: ساخت 570 کیلومتر راه در پیوست قانون برای استان یزد تعیین شده که 478 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد اما فقط 65 میلیارد تومان آن تامین شده است.
مدیرکل راه وشهرسازی استان یزد ادامه داد: 237 کیلومتر راه کویری نیز داریم که 81 میلیارد تومان بودجه نیاز دارد اما فقط 15.7 میلیارد تومان آن تامین شده است.
وی، شرایط خاص این استان، موقعیت کویری و اقلیمی و طولانی بودن راه ها را عامل موثر در وقوع حوادث جاده ای دانست و خواستار تخصیص اعتبارات لازم برای رفع آنها شد.
رضایی به افزایش تلفات جاده ای در شش ماه نخست امسال اشاره کرد و گفت: شاید بتوان یکی از عوامل موثر در آن را جاده ها عنوان کرد.
وی تصریح کرد: هر سال باید یک پنجم راه های استان خط کشی و یک پانزدهم راه ها یعنی سالی 200 کیلومتر آسفالت دوباره شود در حالی که بودجه چنین کاری را نداریم.
رضایی اظهارکرد: درصد اعتبارات حمل ونقل هر استان به صورت استاندارد باید 30درصد از بودجه باشد اما بودجه فعلی ما فقط 8.5 درصد است و هرچند تا 21 درصد را تجربه کرده ایم اما این امر موجب عدم رسیدگی مناسب به وضعیت جاده ها و راه ها می شود.
وی با بیان اینکه اکنون بودجه های استانی بیشتر در بخش کم آبی و خشکسالی هزینه می شود گفت: کمبودها منحصرا در بخش استانی است به عنوان نمونه بودجه ما در بخش منابع اعتبارات نگهداری راه های شریانی امسال برای نخستین بار حدود دو برابر شده است.
وی اظهار امیدواری کرد نامگذاری یک دهه به عنوان دهه ایمنی راه ها بتواند مردم و دستگاه های مرتبط را در مسیر ایمن کردن راه ها و کاهش حوادث جاده ای با راه وشهرسازی همراه کند.
** استان یزد در جمع چهار استان آخر در کشته شدگان حوادث جاده ای
مدیرکل حمل ونقل و پایانه های استان نیز دراین نشست خبری گفت: در دهه ایمنی راه ها مباحثی همچون مراسم همیار پلیس، طرح ایمن سازی حاشیه راه ها در 90 مدرسه ، به صدا در آوردن زنگ ایمن سازی سرویس مدارس و برگزاری مسابقه را پیگیری کرده ایم.
محمدرضا بشیری با اشاره به اینکه حدود 16درصد کشته های جاده ای استان مربوط به موتورسیکلت سواران است افزود: به همین دلیل بحث نظارت بر نکات ایمنی این وسیله نقلیه با توزیع امکانات ایمنی همچون کلاه ، شبرنگ و مانور موتورسیکلت سواران با تجهیزات کامل ایمنی را پیش بینی کرده ایم که در روستای اسلامیه اجرا می شود.
مدیرکل حمل ونقل و پایانه های استان در بخش دیگری از سخنانش با مقایسه تعداد کشته شدگان حوادث امسال با سال گذشته گفت: سال گذشته میانگین تعداد کشته شدگان حوادث جاده ای کشور 373 نفر بود که یزد با 144 کشته در جمع چهار استان آخر قرار داشت.

** واژگونی، عامل 66 درصد حوادث منجر به فوت در جاده های یزد
بشیری با اشاره به آمار شش ماه نخست امسال نیز گفت: در این مدت 80 کشته در حوادث جاده ای داشتیم و نسبت به سال قبل که 76 نفر بود 5.26 درصد رشد یافته البته این آمار در بازده زمانی هفت ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل برابر و 93 کشته بود.
این مسوول در تشریح این آمار تصریح کرد: 71درصد فوتی ها متاهل، 64 درصد مرد و مابقی زن، بیش از 50 درصد جوان و 75درصد نیز دارای مدرک دیپلم و زیردیپلم بودند.
وی با بیان اینکه بیشتر حوادث منجر به فوت در جاده تفت و سپس اردکان اتفاق افتاده ادامه داد: 28 درصد این افراد در شب و 43 درصد آنها در راه های اصلی کشته شدند.
به گفته بشیری، 78درصد کشته شده ها به دلیل ضربه به سر و 70درصد دراثر سرعت بالا و شدت حادثه در محل وقوع حادثه جان باختند.
مدیرکل حمل ونقل و پایانه های استان یزد با اشاره به اینکه 23 درصد حادثه دیدگان در بیمارستان فوت شدند تصریح کرد: به همین دلیل در جلسه ای با دانشگاه علوم پزشکی خواستار افزایش امکانات آنها و لزوم کاهش آمار این فوت شدگان شده ایم.
وی اضافه کرد: سرنشینان موتورسیکلت و خودرو با 58 درصد بیشترین کشته ها را داشتند درحالی که آمار رانندگان کشته شده کمتر از این تعداد یعنی 30 درصد بوده است.
بشیری واژگونی خودرو را عامل کشته شدن 66 درصد قربانیان حوادث جاده ای عنوان کرد و اظهار داشت: بخشی از این موضوع به دلیل کمبود استراحتگاه و طولانی بودن جاده هاست به همین دلیل درخواست ساخت 30مجتمع بین راهی را داده ایم که با 18مورد موافقت شده است.
وی با اشاره به وجود 6 مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین و نیمه سنگین در استان از اجرای برنامه های کیفی به جای کمی سازی در این مراکز خبر داد.
استان یزد یک میلیون و 58 هزار نفر جمعیت دارد.ک/4
1968/ 650/ 684


21/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن