تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خشم از شيطان و شيطان از آتش آفريده شده است و آتش با آب خاموش مى شود، پس هرگاه يكى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819602187




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برخوردهای سیاسی فضا را برای مسئولیت پذیری در وزارت علوم نامناسب می کند


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: برخوردهای سیاسی فضا را برای مسئولیت پذیری در وزارت علوم نامناسب می کند
محسن رهامی معتقد است: تعداد قلیلی از نمایندگان مجلس در تلاش هستند تا اجازه ندهند وزارت علوم سروسامان مستقلی بگیرد. به این دلیل که مشکلات و موضوعاتی که در دوره آقای احمدی نژاد در دانشگاه پیش آمده از جمله بورسیه های غیرقانونی، مدیریت های غیرقانونی و ... و همچنین برخورد با بسیاری از اساتید صاحب نام دانشگاه و دانشجویان. مقصود این است که این پرونده ها در پرده ابهام بمانند.
آفتاب- سرویس سیاسی: روز گذشته فخرالدین احمدی دانش آشتیانی به عنوان وزیر علوم به مجلس معرفی شد. اما به نظر می آید او نیز به عنوان چهارمین فرد پیشنهادی گرفتار لجاجت ها شود. از همان لحظات ابتدایی معرفی وی مخالفان همیشگی دولت به شکل های مختلف برای او خط و نشان کشیدند. از ارسال پیامک های مشکوک حتی قبل از شروع به قرائت نامه معرفی گرفته تا " دو- دو" کردن و پیش کشیدن بهانه همیشگی یعنی وقایع 78 و 88.


به گزارش آفتاب، محسن رهامی دبیر کل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها اما به دوران جبهه و جنگ دانش آشتیانی اشاره می کند. از صحبت های او چنین برداشت می شود که به خوبی او را می شناسد و از سوابق او با خبر است. وی را متدین، دین دار و از موثرترین افراد در دوران جنگ و سازندگی معرفی می کند.
 
رهامی درباره پیشینه دانش آشتیانی به خبرنگار «آفتاب» می گوید: من ایشان را به خوبی می شناسم. آقای دکتر دانش از مدیران ارشد و با تجربه وزارت علوم هستند. سابقه کار طولانی در مدیرت آموزش عالی داشته و دارند. سال های سال در زمان ریاست دکتر فرهادی بر وزارت علوم، ایشان معاون وزارتخانه بودند. زمان آقای دکتر معین هم پست معاونت داشتند.


او ادامه می دهد: در آن زمان معاونتی وجود داشت به عنوان معاونت جنگ. در واقع کار این معاونت هموار کردن راه برای ورود دانشجویان و جوانان به جبهه های جنگ بود. در آن زمان دکتر دانش ریاست این معاونت را عهده دار بود. علاوه بر این معاونت ها مدت ها ایشان مسئول طرح های عمرانی وزارتخانه بودند. اکثر طرح های بزرگی که در دوران سازندگی و اواخر دوره امام (ره) در دانشگاه ها ساخته شده، در زمان ایشان بوده است. در توسعه دانشگاه ها بعد از انقلاب، در زمان جنگ و بعد از پایان آن ایشان نقش کلیدی دارند.


دبیر کل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها می افزاید: از افراد مذهبی شناخته شده هستند. از حیث مراتب تعهد و اعتمادی که نیروهای مذهبی وزارتخانه به ایشان داشتند و دارند. همچنین از حیث اعتمادی که مراجع تقلید حوزه علمیه قم به ایشان داشتند و دارند. در بسیاری از حوزه ها ارتباط و همکاری  نزدیک با بعضی مراجع محترم و فقید داشتند. از این حیث از مدیران کم نظیر وزارت علوم هستند.


رهامی به اعتراضاتی که در مجلس شورای اسلامی و در زمان خواندن نامه معرفی دانش آشتیانی به وجود آمد اشاره و عنوان می کند: این روش نامناسبی است. به نظر می رسد که نمایندگان محترم مجلس به لحاظ حفظ شئون مجلس، شئون نمایندگی و جایگاه مجلس در بین مردم باید اجازه دهند شخص معرفی، سپس سوابق وی ارائه شود. ایشان از نیروهای متخصص و تحصیل کرده سطح بالا در حوزه های فنی هستند. تحصیلات دکتری خود را در کانادا گذرانده اند. در تربیت نیروی انسانی در کشور به خصوص توسعه مدارس و آموزشگاه های آمادگی پیش از دانشگاه، از نیروهای موثر جامعه هستند.


او ادامه می دهد: نمایندگان باید اجازه می دادند سوابق ایشان ارائه شود و ایشان صحبت کنند بعد از آن یا رای می دهند یا نه. رای که اجباری نیست. اما این گونه برخورد کردن بخلاف شئون نمایندگی و خلاف شئون مجلس است. این تعداد که اقلیتی از مجلس هستند با این حرکات سعی می کنند فضاسازی کنند و فضا را درباره شخص مورد نظر منفی جلوه دهند. اینکه چقدر، دیگر نمایندگان تحت تاثیر این افراد قرار می گیرند بحث دیگری است. اما به هر حال این روش در جایگاه نمایندگی مناسب نیست.


دبیر کل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها به انتظارتی که از نمایندگان مجلس وجود دارد اشاره و می گوید: ما انتظار داریم نمایندگان محترم حوصله کنند. زمانی که هنوز رزومه و توضیحات درباره فرد پیشنهادی ارائه نشده واکنش به این شیوه پیش قضاوت است.


این فعال سیاسی اصلاح طلب از جمله دلایل بهانه تراشی های برخی از نمایندگان مجلس برای تایید صلاحیت نکردن وزرای پیشنهادی علوم را جلوگیری از افشای تخلفات در دولت های نهم و دهم عنوان می کند و خبرنگار آفتاب می گوید: تعداد قلیلی از نمایندگان مجلس در تلاش هستند تا اجازه ندهند وزارت علوم سروسامان مستقلی بگیرد. به این دلیل که مشکلات و موضوعاتی که در دوره آقای احمدی نژاد در دانشگاه پیش آمده از جمله بورسیه های غیرقانونی، مدیریت های غیرقانونی و ... و همچنین برخورد با بسیاری از اساتید صاحب نام دانشگاه و دانشجویان. مقصود این است که این پرونده ها در پرده ابهام بماند.


رهامی به تاثیر این کارها بر افکارعمومی اشاره و مطرح می کند: حدود 15 ماه است که وزارتخانه با سرپرست اداره می شود یک دوره کوتاه وزیر داشته و الان سال دوم ریاست آقای روحانی است و وزارتخانه با سرپرست اداره می شود. بعضی از دانشگاه ها هم با سرپرست اداره می شوند. این در افکار عمومی به خصوص افکار نخبگان و دانشگاهیان اثر منفی خواهد گذاشت. بنابراین انتظار این است که آقایان همکاری کنند.


دبیر کل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها توضیح می دهد: طبیعی است که آقای دکتر روحانی همه افرادی را که تا به حال معرفی کرده اند از لحاظ تخصص، تعهد و سابقه کار در آموزش عالی همه از مدیران ارشد و با سابقه وزارت علوم بودند. یعنی در میان این افراد، شخصی که کم سابقه باشد و مدیریت کمی داشته باشد، نمی بینید. منتها در بعضی از برخوردها، به جای برخورد تخصصی و کارشناسی می بینیم نوعی برخورد سیاسی به عمل می آید که این فضا را برای مسئولیت پذیری در وزارت علوم نامناسب می کند.


رهامی تاکید می کند: به نظر نمی آید این تعداد اندکی که در مجلس سروصدا می کنند، بر رای اکثریت تاثیر داشته باشند. امید داریم اکثریت مصلحت دانشگاه ها، آموزش عالی و مصلحت کلی کشور را در نظر بگیرند. این می تواند آموزش عالی را از بحران هایی که در این 8، 9 ساله گذشته دچار بوده نجات دهد. 





مطالب مرتبط
نماینده اردکان:برخی کارکنان وزارت اطلاعات در انتشار اسنادمحرمانه علیه نامزدتصدی وزارت علوم،نقش دارند
مجلس گرفتار اقلیت پر سروصدا/ نمایندگانی که توصیه رهبری را نادیده گرفته‌اند
شیرزاد: نمایندگان با نگاه جناحی به دانش آشتیانی رای ندهند
انتشار نقل قول نیمه‌تمام از دکتر دانش برای تضعیف موقعیت وی در مجلس


تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن