تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زمستان بهار مومن است از شبهاى طولانى‏اش براى شب زنده‏دارى واز روزهاى كوتاهش براى روز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798364624




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سینماها رنگ ملودرام‌های دفاع‌مقدسی به خود می‌گیرند / جزئیاتی در مورد تازه‌های اکران


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: سینماها رنگ ملودرام‌های دفاع‌مقدسی به خود می‌گیرند / جزئیاتی در مورد تازه‌های اکران
دو فیلم سینمایی «شیار 143» و «میهمان داریم» از چهارشنبه 21 آبان‌ماه به جمع آثار در حال اکران پیوستند.
به گزارش نامه نیوز، «شیار 143» به کارگردانی نرگس آبیار حضوری موفق در جشنواره فیلم فجر داشت و همچنین «میهمان داریم» ساخته محمدمهدی عسگرپور سیمرغ بخش آسیایی جشنواره را از آن خود کرده بود. همچنین فیلم «نطفه شوم» به کارگردانی کریم آتشی دیگر فیلمی است که همراه دو فیلم دیگر به نمایش عمومی درآمده تا رنگ و ترکیب اکران سینماها دگرگون شود.


شیار 143


نرگس آبیار متولد سال ۱۳۵۰ تهران و فارغ‌التحصیل رشته ادبیات است. آبیار فعالیت هنری خود را ابتدا با داستا‌ن‌نویسی و ادبیات آغاز کرد، او از سال ۱۳۷۶ فعالیت داستان‌نویسی را در حوزه هنری شروع کرد و رمان و داستان‌های مختلفی از او به چاپ رسیده است. همین ارتباط آبیار با فضای ادبیات بود که موجب شد محمود دولت‌آبادی چهره سرشناس ادبیات ایران  در مراسم افتتاح رسمی نمایش «شیار 143» حضور پیدا کند.


اما ورود آبیار به سینما همانند اغلب سینماگران با ساخت فیلم کوتاه و مستند بود؛ او از سال ۱۳۸۴ ساخت فیلم‌های کوتاه و مستند را آغاز کرد و نخستین تجربه او «بن‌بست مهربان»، برنده بهترین فیلم کوتاه داستانی از جشنواره ستایش شد و در بخش مسابقه چند جشنواره بین‌المللی نیز به نمایش در آمد. او چهار فیلمنامه بلند سینمایی  نوشته است.


آبیار اولین فیلم سینمایی خود را با عنوان «اشیا از آنچه که در آینه می‌بینید به شما نزدیک‌ترند» در سال 1391 ساخت. «اشیا...» داستان زني باردار به اسم ليلا بود که او با مشکلي دست به گريبان است. اگرچه مشکل او کوچک و بي‌اهميت به نظر مي‌رسد اما براي او بزرگ است. گلاره عباسی، گیتی معینی و امیر غفارمنش از بازیگران نخستین فیلم آبیار هستند.


دومین گام فیلمسازی این کارگردان «شیار143» بود؛ فیلمی که در کرمان تولید شد و در جریان تولید فیلم شنیده می‌شد که گویا حس و حال و فضای این فیلم تفاوتی جدی با نخستین ساخته آبیار دارد. مریلا زارعی به عنوان بازیگر اصلی این فیلم همراه گروه راهی کرمان شده بود و برای نخستین بار نتیجه تولید این فیلم که شنیده می‌شد تمی مرتبط با دفاع مقدس دارد، در سی و دومین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد.


تاثیرگذاری فیلم بر تماشاگرانش در جشنواره نشان از آن داشت که آبیار در ساخت ملودرامی که در حال و هوای دفاع مقدس اتفاق می‌افتد موفق عمل کرده است. فیلم آبیار روایتی از یک انتظار بود؛ انتظار یک مادر برای بازگشت پسرش.


مریلا زارعی برای بازی در این فیلم سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر را از آن خود کرد و همچنین محمدحسین قاسمی جایزه مردمی جشنواره را به طور مشترک با تهیه‌کننده فیلم «خط ویژه» دریافت کرد و آبیار جایزه ویژه هیئت داوران را به دست آورد.


حالا نوبت اکران عمومی این فیلم رسیده و باید دید همان استقبالی که در جشنواره از فیلم آبیار صورت گرفته در جریان اکران عمومی هم ادامه خواهد داشت؟


این فیلم از 21 آبان ماه در 50 سینمای تهران و شهرستان اکران شده است.


میهمان داریم


منوچهر محمدی سه سال قبل «بوسیدن روی ماه» را تهیه کرده بود، فیلمی که همایون اسعدیان مسئولیت کارگردانی آن را برعهده داشت. فیلم روایتی از دو مادر شهید و انتظار آنان برای رسیدن خبری از فرزندانشان. این تهیه‌کننده در ادامه روایت داستانی درباره خانواده شهدا این بار سراغ «میهمان داریم» رفت؛ فیلمی که محمدمهدی عسگرپور کارگردان آن است.


عسگرپور از هفت سال قبل فیلمی روی پرده سینماها نداشته، بعد از آنکه «اقلیما» به کارگردانی عسگرپور در سال 1385 ساخته شد و در سال 1386 به نمایش عمومی درآمد، این کارگردان فیلمی متفاوت با نام «هفت و پنج دقیقه» ساخت. او برای ساخت این فیلم راهی خارج از کشور شد و در آن داستان سه زن را روایت کرد که هر کدام در آستانه فروپاشی و بحرانی جدی هستند. این فیلم عسگرپور هیچ‌گاه امکان اکران عمومی نیافت.


بعد از آنکه مدتی عسگرپور بیشتر روی فعالیت‌های صنفی و سریال‌سازی متمرکز بود، در سال 1391 سراغ ساخت «میهمان داریم» رفت؛ فیلمی که حوزه هنری سرمایه‌گذار آن است.


پرویز پرستویی و آهو خردمند در این فیلم نقش پدر و مادر خانواده‌ را بازی می‌کنند و بهرروز شعیبی، سهیلا گلستانی، محمد و مهدی صادقی فرزندان آنان. فیلم روایت فرازی از زندگی آنان است.


این فیلم از 21 آبان ماه در سینماهای استقلال، آزادی، بهمن، سپیده، شاهد، مرکزی، ماندانا، ملت، راگا، تماشا، پردیس کوروش، پردیس زندگی، شکوفه، اریکه ایرانیان، سمرقند، برج میلاد، فرهنگ، جوان در تهران اکران عمومی شده است.


همچنین «میهمان داریم» در شهرهای ارومیه، همدان، مشهد، کاشان، کرج، تبریز، شیراز، سنندج، قزوین، زنجان، گرگان و بروجرد همزمان با تهران روی پرده رفته است.


نطفه شوم


نوبت دوم اکران پاییزی فرصتی است که در اختیار «نطفه شوم» به کارگردانی کریم آتشی قرار گرفته است. این فیلم در سال 1387 ساخته شده و از آن زمان تاکنون امکان اکران به دست نیاورده بود تا اینکه در جمع اکرانی‌های امسال جای گرفت.


این فیلم داستان زن و مرد جواني است که براي حل مشكل‌هاي خود سراغ خرافات مي‌روند كه اين مشكل‌هاي بزرگتري را برايشان ايجاد مي‌كند.


جمشید هاشم‌پور، لاله اسکندری و سام درخشانی بازیگران این فیلم هستند. این فیلم در پردیس آزادی، کوروش، سینما جوان، سینما فردوسی و سینما ماندانا روی پرده است.




منبع: خبرآنلاین


۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن