تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خنديدنِ بى تعجّب [و بى جا] يا راه رفتن و سخن گفتنِ بى ادبانه بپرهيز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804458548




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت نگاه خود به کشاورزي را تغيير دهد/امور مردم را به مردم واگذار کنيد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ آبان ۱۳۹۳ (۱۰:۴۲ق.ظ)
رئيس کميسيون کشاورزي اتاق بازرگاني در گفت و گو با موج؛ دولت نگاه خود به کشاورزي را تغيير دهد/امور مردم را به مردم واگذار کنيد رئيس کميسيون کشاورزي اتاق بازرگاني ايران گفت: بخش کشاورزي در زمينه توسعه صنايع تبديلي بسيار عقب مانده است.
شمسعلي هادي زاده معلم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري موج، ضمن گله از ديده نشدن بخش کشاورزي در برنامه هاي دولت، اظهار داشت: متأسفانه در هيچ کدام از برنامه هاي دولت چه در مورد اقتصاد مقاومتي و چه در مورد برنامه هاي خروج از رکود، نقشي براي بخش کشاورزي در نظر گرفته نشده است.
وي ادامه داد: اگر رويکرد ما اقتصاد مقاومتي و خروج از رکود است بخش کشاورزي تنها بخشي است که در اين سال ها توانسته است به خوبي در اين دو مورد فعاليت کند و حتي در زمان تحريم نيز اين بخش کشاورزي بود که 18 درصد رشد صادراتي داشت.
هادي زاده معلم با اشاره به اين مطلب که بخش کشاورزي به خوبي مي تواند به دولت براي خروج از رکود کمک کرده و هيچ تورمي نيز ايجاد نکند، تصريح کرد: ما هنوز نفهميديم که با تمام اين شاخص هايي که بخش کشاورزي دارد، چرا دولت اين بخش را به حساب نمي آورد.
اين عضو اتاق بازرگاني ايران افزود: دولتي ها مي گويند شما برنامه هاي بخش کشاورزي و کمک هايي که اين حوزه مي تواند انجام دهد را به ما ارائه دهيد تا به برنامه هاي آتي دولت اضافه کنيم!
وي در مورد نقش بخش خصوصي در حوزه کشاورزي گفت: بخش کشاورزي در بخش کشاورزي کار خودش را به خوبي انجام مي دهد، اما؛ تزريق سرمايه بايد به اين بخش نيز صورت گيرد که در اين صورت مي توان به کشور براي خروج از رکود، کمک کرد.
خام فروشي محصولات کشاورزي به دليل نبود صنايع تبديلي مناسب
هادي زاده معلم در مورد خام فروشي محصولات کشاورزي و مشکلات اين روند براي کشور گفت: متأسفانه ما صنايع تبديلي و فراوري مناسبي در بخش کشاورزي نداريم و از توسعه اين بخش عقب مانده ايم.
وي تصريح کرد: در بخش کشاورزي و صنايع تبديلي پتانسيل کيفي خوبي داريم، اما؛ در کميت بسيار عقب مانده ايم.
رئيس کميسون کشاورزي اتاق بازرگاني ايران ادامه داد: تنها کاري که بايد براي بخش کشاورزي انجام داد، تزريق سرمايه است يعني به جاي اينکه محصولي مثل پرتقال را صادر کنيم، با ايجاد صنايع تبديلي مناسب و کافي مي توانيم محصولات متنوعي از ميوه، چوست و حتي تفاله ميوه بدست آوريم که براي صادرات ارزش افزوده بالايي نيز دارند.
در استاندارد سازي محصولات کشاورزي مشکلي نداريم
هادي زاده معلم در مورد بحث استانداردسازي محصولات کشاورزي گفت: براي استانداردسازي تمام محصولات کشاورزي که قابليت صادراتي داشته باشند، پي گير هستيم تا اين مهم به سرعت اتفاق بيفتد.
وي ادامه داد: در حال حاضر حتي با توجه به نبود برخي استانداردها در برخي محصولات، کشورهاي همسايه براي خريد محصولات کشاورزي ايران مشکلي نداشته و اتفاقا اين کشورها جزو بهترين خريداران ما هستند.
رئيس کميسيون کشاورزي اتاق بازرگاني ايران در مورد امکان صادرات برخي محصولات به قاره سبز گفت: اين يک بحث کلان است که حتما بايد با استاندارد سازي مناسب در برخي محصولات همچون، زعفران، خرما، پسته و زيره، اجرايي شود.
وي تأکيد کرد: اگر بحث صادرات به اتاق بازرگاني سپرده شود و بخش خصوصي خود سياستگذار اين موضوع باشد، همه چيز حل مي شود. از نگاه بنده اگر امور مردم به مردم واگذار شود، نتيجه کار بهتر خواهد بود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن