تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سفره هايتان را با سبزى، زينت دهيد ؛ زيرا سبزى با بسم اللّه الرحمن الرحيم، شيطان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820474846




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقش محیط در تمایل مردم به ورزش


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: نقش محیط در تمایل مردم به ورزش
تاکنون زیاد شنیده‌ایم که ورزش برای جسم و روح مفید است و بررسی‌های جدید محققان به دنبال فهمیدن این مسئله بوده‌اند که چقدر جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم و محیط اطراف زندگی بر فعالیت فیزیکی و سلامت ذهن تاثیرگذار است.
به گزارش نامه نیوز ،  تحقیقات جدید در دانشگاه کانزاس نشان داده است که وجود شرایط لازم برای پیاده‌روی در یک محیط تاثیر بسزایی بر کارایی شناختی افراد سالمند ساکن آن محیط دارد.


بررسی‌ها نشان داده است که اگر اطراف محل سکونت طوری باشد که مردم را به پیاده‌روی تشویق کند احتمال کاهش کارایی شناختی بسیار کمتر می‌شود. یکی از اساتید روانشناسی از دانشگاه کانزاس، بررسی کرده است که چگونه محیط زندگی می‌تواند افراد را تشویق به راه رفتن کند.


او در این باره می‌گوید: محیط زندگی باید چند خصوصیت داشته باشد. منطقه‌ای که بتوان در آن پیاده‌روی کرد مانند پارک یا مغازه باید در اطراف خانه باشد. ضمنا اگر مناظر زیبا در اطراف خانه باشند یا چیزی برای دیدن وجود داشته باشد مردم تشویق می‌شوند که از خانه بیرون بیایند. برای انجام مطالعات محققان از سیستم اطلاعاتی جغرافیایی (GIS) استفاده کرده‌اند. GIS اطلاعاتی راجع به جاده‌ها، پیاده‌روها، فاصله‌ها و غیره می‌دهد.


در این بررسی‌ها 25 فردی که بیماری خفیف آلزایمر داشتند و 39 فرد که بیماری نداشتند بررسی شدند و میزان وجود شرایط برای پیاده‌روی برای هر کدام از آن‌ها اندازه‌گیری شد. این میزان با کارایی شناختی این افراد مقایسه شد.


نتایج نشان داد افرادی که راحت‌تر می‌توانند راه بروند و شرایط بهتری برای این کار دارند، سلامت بهتری دارند. فضاهایی که جزئیات زیادی داشته باشند و پیچیده باشند افراد سالمند را به چالش می‌کشند و ذهن آن‌ها را درگیر می‌کنند.




منبع: ایسنا


۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن