تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز دل به باطل بودن حق و به حق بودن باطل يقين نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819441564




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راه آهن گرگان – تركمنستان از پروژه هاي مهم سازمان بين المللي اكو است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ آبان ۱۳۹۳ (۹:۳ق.ظ)
مشاور و دستيار ويژه وزير راه و شهرسازي: راه آهن گرگان – تركمنستان از پروژه هاي مهم سازمان بين المللي اكو است مشاور و دستيار ويژه وزير راه و شهرسازي با بيان اهميت خط آهن گرگان – تركمنستان به عنوان كريدور اقتصادي شرق درياي خزر، گفت: اين خط آهن به دليل بين المللي بودنش از پروژه هاي مهم سازمان همكاري هاي اقتصادي منطقه اي اكو است.
به گزارش خبرگزاري موج، مرتضي باقري در بازديد از آخرين وضعيت راه آهن گرگان- اينچه برون – تركمنستان اظهارداشت: به همين منظور، مسؤولان وزارت راه و شهرسازي و كشور، تمام همت و توان خود را براي به سرانجام رساندن اين راه آهن به كار مي گيرند.
وي افزود: سازمان هاي متولي ساخت و تكميل اين پروژه نيز بايد تعهدات واگذار شده به آنها را به طور جدي پيگيري كنند.
باقري، همچنين از سازمان هاي متولي خواست كه موارد احتمالي كه ممكن است در مراسم افتتاحيه اين پروژه مهم اقتصادي پيش آيد، پيش بيني و چاره انديشي كنند.
مشاور و دستيار ويژه وزير راه و شهرسازي اظهارداشت: پاكسازي ايستگاه قطار مسيرهاي اين راه آهن از جمله گرگان، قره تپه و اينچه برون، معاينات فني نهايي، منظرسازي زيبا، مسدود كردن تقاطع هاي غيرمجاز و نماسازي ها از اقداماتي است كه تا روز افتتاح آن بايد مورد توجه قرار گيرد.
در جلسه اي كه در حاشيه اين بازديد برگزار شد، هر يك از مديران متولي ساخت و تكميل خط آهن گرگان- اينچه برون - تركمنستان، گزارشي از اقدامات و تعهدات انجام شده خود ارائه كردند و روند تكميل اين پروژه مورد بررسي قرار گرفت.
معاون عمراني استاندار گلستان، نماينده وزارت راه و شهرسازي در افتتاح پروژه بين المللي راه آهن اينچه برون به گرگان، مديركل روسازي راه آهن شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور، مديركل راه آهن شمال، مديركل راه و شهرسازي گلستان و كارشناسان و پيمانكاران مرتبط، در اين بازديد، مشاور وزير راه و شهرسازي را همراهي مي كردند.
راه آهن گرگان- اينچه برون- تركمنستان بخشي از پروژه ريلي راه آهن گرگان – اينچه برون – اترك – بركت در سه كشور قزاقستان، تركمنستان و ايران است كه از ناحيه اوزن قزاقستان آغاز و پس از عبور از شرق درياي خزر به كشور تركمنستان رسيده و پس از عبور از محدوده اترك در خاك ايران از اينچه برون به گرگان ادامه پيدا مي كند.
طول اين خط آهن كه در شرق درياي خزر ساخته شده، حدود 908 كيلومتر است كه 120 كيلومتر آن در قزاقستان، 700 كيلومتر در تركمنستان و 88 كيلومتر در ايران قرار دارد.
اين خط ريلي، كشورهاي سي.آي.اس CIS، آسياي ميانه را به خليج فارس و كشورهاي جنوب شرق آسيا متصل مي كند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن