تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بعد از من با خوارج نجنگيد (آنان را نكشيد)؛ زيرا كسى كه طالب حق باشد و به آن نرسد، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804615854




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قرارداد بزرگ هسته‌ای بین ایران و روسیه +بازتاب


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


صالحی در مسکو؛
قرارداد بزرگ هسته‌ای بین ایران و روسیه +بازتاب
به گفته روس‌اتم، دو کشور توافق کرده‌اند تا شمار رآکتورها در بوشهر را به چهار رآکتور برسانند و چهار واحد مشابه نيز در محل ديگری در ايران بسازند که محل آن هنوز مشخص نشده است.



به این مطلب امتیاز دهید

  به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در سفر به مسکو قرارداد ساخت دو نیروگاه اتمی جدید توسط روسیه در بوشهر را امضا کرده است.
    این قرارداد میان آقای صالحی و سرگی کیرینکو، رئیس شرکت دولتی "روس‌اتم" (RosAtom) امضا شده و در آن، امکان افزایش ساخت نیروگاه‌های تازه هسته‌ای تا هشت واحد در آینده در نظر گرفته شده است.
    خبرگزاری روسی "ایتارتاس" (ItarTass) گزارش داده در این قرارداد، درباره ساخت دو نیروگاه جدید در بوشهر توافق شده و امکان افزایش آن تا چهار واحد هم در این منطقه در نظر گرفته شده است.
    بنا بر این گزارش چهار واحد دیگر ممکن است در آینده در نقاط دیگری که هنوز مشخص نشده ساخته شود.    
بر اساس گزارش "بی بی سی" (BBC) رئیس سازمان انرژی اتمی ایران صبح امروز سه‌شنبه،(۲۰ آبان) بعد از ورود به مسکو گفت که دو نیروگاه تازه به منظور تامین صرفه‌جویی در سرمایه‌گذاری در استان بوشهر ساخته می‌شود.
    بر پایه این گزارش، آقای صالحی گفت: «در مجموع در استان بوشهر ۵ نیروگاه اتمی احداث خواهد شد، اما این نیروگاه‌ها پس از پایان مراحل ساخت دو نیروگاه مورد توافق امروز خواهد بود.»
 
بی بی سی افزود: «آقای صالحی این قرارداد را بخشی از تلاش ایران برای تولید ۲۰ هزار مگاوات برق اتمی عنوان کرد که به گفته او از تکالیفی است که مجلس شورای اسلامی برای دولت در نظر گرفته است.»  
شبکه دولتی انگلیس خاطرنشان کرد که «پروژه نیروگاه فعلی اتمی در بوشهر که ساخت آن پیش از انقلاب اسلامی آغاز شده بود، در سال ۱۹۹۵ به روس‌ها واگذار شد».
    این شبکه افزود: «راه‌اندازی این نیروگاه با ظرفیت تولید هزار مگاوات برق بارها به تعویق افتاد. اکنون مقام‌های ایران می‎‌گویند: "این نیروگاه با ظرفیت کامل وارد شبکه برق کشور شده است".»     بی بی سی در پایان گزارش خود از مذاکره علی اکبر صالحی با طرف روسی درباره سازوکارهایی برای مبادله سوخت هسته‌ای با طرف روسی در مذاکرات امروز، خبر داد.
    این شبکه انگلیسی یادآور شد که «پیش از این، روزنامه "نیویورک‌تایمز" (NewYorkTimes) در گزارشی نوشته بود که "ایران قبول کرده که در چارچوب یک توافق موقت، بیشتر اورانیوم غنی‌شده خود را به خاک روسیه انتقال دهد". هر چند وزارت امور خارجه ایران این گزارش را تایید نکرد.»       همچنین "خبرگزاری فرانسه" (AFP) در گزارش به نقل از آژانس دولتی "روس‌اتم" (RosAtom) با ذکر اين خبر اعلام کرده‌ است که بر پايه اين قرارداد، روسيه دو رآکتور جديد در محدوده نيروگاه بوشهر خواهد ساخت.
    به گفته روس‌اتم، دو کشور توافق کرده‌اند تا شمار رآکتورها در بوشهر را به چهار رآکتور برسانند و چهار واحد مشابه نيز در محل ديگری در ايران بسازند که محل آن هنوز مشخص نشده است.       خبرگزاری ریانووستی" (RIANovosti) روسیه ضمن انتشار این خبر یادآور شد که «نیروگاه اتمی بوشهر اولین نیروگاه اتمی ایران است که با همکاری روسیه ساخت آن تکمیل شده است. ساخت نیروگاه اتمی بوشهر در سال 1974 میلادی توسط شرکت آلمانی "زیمنس" آغاز شد اما بر اثر وقوع انقلاب اسلامی در ایران نیمه تمام باقی ماند.»  
 
این خبرگزاری روسی افزود: «قرارداد تکمیل ساخت فاز اول نیروگاه اتمی در بوشهر توسط روسیه، ژانویه 1995 در تهران امضا شد. روسیه همچنین موظف شد که یک رآکتور آبی-آبی "و.و.اِ.ار-1000" و سوخت هسته ای برای آنرا به ایران عرضه نموده و متخصصین ایرانی را آموزش دهد.»       شایان ذکر است که علی اکبر صالحی را در این سفر یک روزه بهروز کمالوندی، معاون راهبردی و امور مجلس سازمان انرژی اتمی، محمد احمدیان، معاون نیروگاهی و مدیر کل شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی و جمعی از مدیران و کارشناسان سازمان انرژی اتمی همراهی می کنند.         104  




۲۰/۰۸/۱۳۹۳ - ۲۰:۰۸




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن