تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803856005




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

 گزارش دو روز نخست مذاکرات هسته ای در مسقط 


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


تایمز آو عمان گزارش داد:
 گزارش دو روز نخست مذاکرات هسته ای در مسقط 
 دیروز "جن ساکی" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که گفتگوهای هسته ای در حال برگزاری در عمان «سخت، صریح و جدی» است. او افزود که ایالات متحده «بسیار متمرکز بر پیشرفت»  بوده است و این که «هنوز برای پیشرفت زمان هست».



به این مطلب امتیاز دهید


به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، "تایمز آو عمان" (Times of Oman) با پوشش زنده اخبار مذاکرات هسته ای، در گزارشی به مرور اجمالی حوادث دو روز مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 در مسقط پایتخت عمان پرداخت.   بنا به این گزارش، «مذاکرات سه جانبه ایران، اتحادیه اروپا و آمریکا اندکی پس از ساعت 8:30 دقیقه دوشنبه  شب به اتمام رسید و پس از آن اشتون و ظریف یک بار دیگر با هم ملاقات کردند.   چند ساعت قبل در بعد از ظهر روز دوشنبه جان کری وزیر امور خارجه آمریکا  در پاسخ به خبرنگاران گفته بود: "به سختی در حال کاریم، به سختی کار می کنیم".   به نقل از ظریف همتای ایرانی او در پاسخ به سؤالی درباره این که آیا پیشرفتی هم کرده اید گزارش شده که او گفته: "بالأخره خواهیم کرد".»   به گزارش تایمز آو عمان، «بر خلاف خوش بینی آن ها، پس از پایان مذاکرات سه جانبه ظن و گمان ها در مسقط حکایت از آن داشت که هرچند بر روی مسائل متعددی توافقاتی صورت گرفته، ولی حتی پس از چهار دور مذاکرات طولانی هنوز هیچ نشانه ای از یک توافق جامع به چشم نمی خورد.   از جمله موضوعات کلیدی که در این دور از مذاکرات مطرح شده تعداد رآکتور های هسته ای مجاز برای ایران، کاهش تحریم ها بر ایران، و تعیین یک جدول زمانی برای توافق جدید بوده است.»   از موضوعات اختلافی تعداد سانتریفیوژها و جدول زمانی توافق جدید است که به اعتقاد آمریکایی ها لازم است حداقل 10ساله باشد، امّا ایرانی ها 5 تا 7 سال را برای خود هدف قرار داده اند.   این گفتگوها که با میانجی گری پادشاه عمان برگزار شده است بخشی از دور نهم مذاکرات هسته ای محسوب می شود.   این پایگاه خبری افزود، «با وجودی که نتایج در حد و اندازه امیدهایپیش بینی شده پیش از مذاکرات نبود، اما به هر حال جان کری وزیر امور خارجه آمریکا و علی اکبر سیبویه سفیر ایران در عمان از مسقط به خاطر یرگزاری این دور از مذاکرات تشکر کردند.   مذاکرات امروز با کاترین اشتون و نمایندگان اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل و آلمان در قالب 1+5 ادامه خواهد داشت .   قرار است گفتگوها 18 نوامبر در ژنو برای رسیدن به توافق نهایی پیش از موعد 24 نوامبر ادامه یابد.»  

      به گزارش این پایگاه خبری، «ظریف در مسیر خروج از هتل کاخ البوستان محل مذاکرات، برای دیدار با "سید فهد بن محمود السعید" معاون نخست وزیر عمان، در پاسخ به پرسش خبرنگاران گفته بود: «باید تا یک هفته آینده منتظر بمانید.»     در حالی که دیشب جان کری برای دادن گزارش به باراک اوباما راهی بیجینگ در کشور چین شد، کاترین اشتون و محمدجواد ظریف در کنار نمایندگان 1+5 به مذاکرات خود ادامه می دهند.»    

    این پایگاه گزارش داد، بعد از دو روز مذاکرات عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران به ایرنا گفت: «پس از ساعت ها گفتگو هنوز در جایگاهی نیستیم که بگوییم پیشرفتی حاصل شده و نمی توان گفت به عقب برگشته ایم.»   به گزارش آژانس خبری فرانس پرس (AFP) دیروز همچنین "جن ساکی" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که گفتگوهای هسته ای در حال برگزاری در عمان «سخت، صریح و جدی» است. او افزود که ایالات متحده «بسیار متمرکز بر پیشرفت»  بوده است و این که «هنوز برای پیشرفت زمان هست».   با این حال، گمانه زنی ها به حد زیادی حاکی از آن است که کری در چند روز آینده برای ادامه مذاکرات به عمان باز خواهد گشت. برای رسیدن به توافق در موعد تعیین شده 24 نوامبر بر روی همه طرف ها فشار حاکم است.        
آمار توئیت های مذاکرات هسته ای مسقط تا ساعت 19
آمار خبرهای منتشر شده با موضوع گفتگوهای مسقط در توئیتر تا ساعت 19 دیروز به وقت محلی   505
 
 




۲۰/۰۸/۱۳۹۳ - ۱۷:۳۱




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن