تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان خود را به نرمگويى و سلام كردن عادت ده، تا دوستانت زياد و دشمنانت كم شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804143448




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همزمان با سراسر کشور طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در مازندران به‌کار خود پایان داد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: همزمان با سراسر کشور
طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در مازندران به‌کار خود پایان داد
طرح سوگواره بصیرت عاشورایی با برگزاری ویژه برنامه‌های مذهبی و عزاداری در مازندران همزمان با سراسر کشور به‌کار خود پایان داد.

خبرگزاری فارس: طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در مازندران به‌کار خود پایان داد



به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری، با آغاز ماه محرم، ماه عزا سراسر کشور ایران اسلامی غرق در ماتم شد و مردم با حضور گسترده خود در هیئت‌های عزاداری به سوگ شهادت جانسوز امام حسین(ع) و 72 تن از یاران باوفایش در صحرای کربلا نشستند. مردم علوی و ولایتمدار استان مازندران که همه ساله عشق و ارادت خود را به خاندان اهل بیت(ع) نشان می‌دهند، امسال نیز همانند سال‌های گذشته با حضور پرشور و گسترده خود در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان عشق و دلدادگی خود را به ائمه معصوم(ع) و امام حسین(ع) نشان دادند.

استان مازندران با جای دادن یک‌هزار 222 امامزاده و بقعه متبرکه در خود و اختصاص رتبه سوم کشوری، از دیرباز به استان علوی و ولایت‌مدار شهرت دارد.

امامزادگان و بقاع متبرکه که محل آرامش به شمار می‌روند همه ساله در ماه‌های محرم و صفر میزبان عزاداران حسینی از نقاط مختلف ایران هستند که حضور گسترده و برگزاری تجمع‌های مذهبی در صحن امامزادگان و بقاع متبرکه گواه این مسئله است. مردم علوی و ولایت‌مدار استان مازندران امسال نیز همانند سال‌های گذشته با حضور گسترده در مراسم‌های مذهبی و عزاداری در امامزادگان و بقاع متبرکه همانند سراسر کشور در عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) همنوا شدند. طرح سوگواره بصیرت عاشورایی که یکی از طرح‌های سازمان اوقاف در اجرای برنامه‌های مناسبتی به شمار می‌رود، امسال نیز همانند پنج سال گذشته همزمان با سراسر کشور در استان مازندران آغاز به کار کرد. طرح سوگواره بصیرت عاشورایی با هدف ارتقای سطح بصیرتی و معارفی جوانان، اقامه عزای امام حسین(ع) با نگاه اقامه شعائر اسلامی، تبیین درس‌ها و عبرت‌های عاشورا و تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه تبدیل امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب فرهنگی برگزار شد.

برنامه‌های طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در قالب قرارگاه حضرت سیدالشهدا در مازندران اجرا شد که این قرارگاه همانند سراسر کشور با حضور مدیرکل، معاونان و مدیران ستادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برپا شد. ویژه برنامه‌های تجمع لبیک یا حسین(ع)، همایش احلی من العسل، همایش شیرخوارگان حسینی، تجمع بزرگ رهروان زینبی و برپایی خیمه‌های معرفت از برنامه‌های طرح سوگواره بصیرت عاشورایی به شمار می‌روند که در امامزادگان و بقاع متبرکه مازندران به صورت استانی و شهرستانی اجرا شد.

یکی از نکات قابل توجه در اجرای طرح بصیرت عاشورایی را می‌توان به برپایی نماز ظهر و عصر روز عاشورا اشاره کرد که در 222 امامزاده و بقعه متبرکه مجری این طرح برپا شد. امامزاده عباس (ع) و تکیه «پهنه‌کلا» در ساری، امامزاده یوسف (ع) در بهشهر، امامزاده چهارتن (ع) در لاریجان، امامزادگان سیدابوصالح(ع) مله، امامزاده صالح (ع) «کوچک‌سرا» و حسینیه عاشقان ثارالله در قائمشهر، امامزاده ابوطالب(ع) در زیرآب، مصلاهای نماز جمعه رامسر  و نوشهر و بابل، امامزاده ابراهیم(ع) در آمل، مسجد حجت در کلارآباد، قدمگاه محمد بن‌ بکر بن علی(ع) «بوته‌ده» در نور، ابوالفضلیِ امامزاده قاسم(ع) در ایزد شهر، امامزاده قاسم(ع) در محمودآباد، امامزاده سیدحسین(ع) «پلت‌کله» و امامزاده شیرعلی (ع) در تنکابن و امامزاده بی‌بی سر روضه(س) در بابلسر، میعادگاه همایش شیرخوارگان حسینی بودند. اجرای امینانه نیات واقفان در ماه محرم یکی از برنامه‌ها و سیاست‌های اصلی سازمان اوقاف در اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی به شمار می‌رود که مراسم‌های اطعام‌دهی در امامزادگان و بقاع متبرکه مازندران با حضور عزادارن و دلسوختگان خاندان اهل بیت(ع) برگزار شد.

طرح بصیرت عاشورایی همانند دیگر طرح‌های سازمان اوقاف مانند طرح نشاط معنوی و طرح آرامش بهاری که در استان مازندران اجرا شد، مورد استقبال مردم، مسئولان شهرستانی، استانی و کشوری قرار گرفت. حجت‌الاسلام ستار علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری در این باره بیان داشت: زنده نگه‌ داشتن عاشورا دغدغه همه انبیاء و علمای دینی است به این دلیل که اگر امام حسین(ع) قیام نمی‌کرد بسیاری از ارزش‌های دینی از بین می‌رفت. مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اعلام اینکه دشمنی به اهل بیت هنوز ادامه دارد، گفت: دشمنان حال حاضر جهان به دنبال کمرنگ کردن ارزش‌های دینی هستند و تنها کشوری که در برابر دشمنان دین قرار گرفت انقلاب اسلامی ایران است.

علیزاده با اعلام اینکه هدف و مراد انقلاب اسلامی زنده کردن فرهنگ عاشورا است، بیان داشت: امام از متن جریان عاشورا رشد کرد و به سر منزل مقصود رسید و دشمنان انقلاب تلاش دارند که در برابر انقلاب و عاشورا ایستادگی کنند. وی تاکید کرد: در زنده نگهداشتن عاشورا باید تفکرات عاشورایی امام حسین(ع) را زنده نگه داریم و ما برای بقا انقلاب اسلامی به فرهنگ عاشورایی نیاز داریم و ایران اسلامی باید با فرهنگ عاشورایی تقویت شود. این مسئول به اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در 222 بقعه و امامزاده مازندران اشاره کرد و گفت: این طرح همزمان با سراسر کشور با همکاری هئیت‌های مذهبی، خادمین، متولیان موقوفات، اصحاب وقف و بقاع متبرکه، مسئولان استانی و شهری در مازندران اجرا شد. علیزاده درباره اقدامات اوقاف برای توسعه فرهنگ عاشورایی گفت: برای ترویج مکتب سرخ عاشورا به مردم، طرح سوگواره بصیرت عاشواریی که با هدف تقویت باور اسلامی دینی و ترویج فرهنگ عاشورایی و تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی را در برنامه کاری خویش در دستور کار قرار داد.

وی با اشاره به اینکه 515 روحانی مبلغ در طرح سوگواره بصیرت عاشورایی فعالیت کردند، افزود: 90 روحانی از قم و 425 روحانی مبلغ بومی با هدف جلوگیری از ورود انحرافات به عزاداری‌ها با اداره کل اوقاف مازندران در راستای اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی و خیمه‌های معرفت همکاری کردند. علیزاده یکی از برنامه‌های اثرگذار سازمان اوقاف را برپایی قرارگاه حضرت سیدالشهدا دانست و اظهار داشت: قرارگاه سیدالشهدا با نظر رئیس سازمان اوقاف در تمامی استان‌‌ها در همان روزهای آغازین طرح بصیرت عاشورایی آغاز به کار کرد و فعالیت اصلی آن اجرای هدفمند برنامه‌ها و نظارت بر اجرای دقیق آن‌ها بوده است. وی از برپایی 27 خیمه معرفت در امامزادگان شاخص مجری طرح سوگواره بصیرت عاشورایی مازندران خبر داد و اظهار داشت: در تمامی این خیمه‌ها روحانیون مبلغ بومی و اعزامی از قم فعالیت کردند و در تمامی ساعات روز پاسخگوی سوالات شرعی بازدید کنندگان بودند. مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران به برگزاری تجمع بزرگ لبیک یا حسین(ع) در روز دوم ماه محرم اشاره کرد و گفت: این تجمع با حضور مردم ولایی استان مازندران و با حضور آیت الله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران در امامزاده یحیی(ع) ساری برگزار شد. علیزاده تصریح کرد: همایش لبیک یا حسین(ع) به صورت شهرستانی در 15 بقعه و امامزاده مازندران و با حضور عزاداران حسینی برگزار شد.

وی از برگزاری همایش نوجوانان حسینی با نام سوگواره «احلی من العسل» در 20 بقعه متبرکه مازندران خبر داد و گفت: در این همایش مراسم عزاداری با حضور دانش آموزان و نوجوانان حسینی با آیین سخنرانی و خطبه‌خوانی مبلغان طرح بصیرت عاشورایی برگزار شد. این مسئول با اشاره به اینکه روز عاشورای امسال با روز 13 آبان تقارن یافت، افزود: شعار اصلی هیات‌های مذهبی در بقاع متبرکه و امامزادگان در این روز استکبار ستیز «هیهات من الذله»، «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» بوده است که توسط عزاداران سر داده شد. علیزاده تصریح کرد: پرچم‌های متمرکز با شعار «هیهات من الذله» و پوسترهایی با شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» طراحی شده و در سطح امامزادگان مجری طرح سوگواره بصیرت عاشورایی نصب شده بود. وی یکی دیگر از برنامه‌های جالب عزاداران حسینی در ماه محرم را برگزاری مراسم یک شهر یک حسینیه عنوان کرد و بیان داشت: تجمع عزاداران حسینی در روز تاسوعا در محوطه امامزاده یحیی(ع) ساری از شبکه تبرستان به صورت زنده پخش شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران به برپایی نماز ظهر و عصر روز عاشورا در امامزادگان و بقاع متبرکه مازندران اشاره کرد و بیان داشت: نماز ظهر عاشورا با حضور هیئت‌های عزاداری در 222 امامزاده و بقعه متبرکه مجری طرح سوگواره بصیرت عاشورایی مازندران برگزار شد.

علیزاده از بازدید مدیرکل بازرسی سازمان اوقاف از اجرای طرح بصیرت عاشورایی مازندران خبر داد و گفت: امامزاده عباس(ع) و تکیه پهنه‌کلا ساری، امامزاده ابراهیم(ع) بابلسر، امامزاده قاسم(ع) بابل، تکیه معصوم‌زاده فریدونکنار و امامزاده ابراهیم(ع) آمل در روز عاشورا مورد بازدید مدیرکل بازرسی سازمان اوقاف قرار گرفت. وی یکی دیگر از ویژه برنامه‌های طرح بصیرت عاشورایی را برگزاری آیین شام غریبان در امامزادگان مازندران دانست و اظهار کرد: مردم علوی و ولایتمدار مازندران در شب به اسارت بردن خاندان اهل بیت(ع) در 115 بقعه و امامزاده مازندران با فرزندان امام حسین(ع) همنوا شدند.

این مسئول به برپایی تجمع بزرگ رهروان زینبی در امامزاده عباس(ع) ساری اشاره کرد و افزود: این تجمع با حضور بیش از 5 هزار نفر از بانوان ولایی استان برگزار شد. علیزاده با بیان اینکه تجمع 5 هزار نفری رهروان زینبی به صورت زنده از شبکه تبرستان پخش شد، اظهار داشت: این تجمع در نوع خود نسبت به سراسر کشور قابل توجه بود. وی تصریح کرد: تجمع رهروان زینبی با حضور بانوان ولایی استان به صورت شهرستانی در 18 امامزاده و بقعه متبرکه استان برگزار شد. به گزارش فارس، برنامه‌های طرح سوگواره بصیرت عاشورایی همزمان با سراسر کشور در استان مازندران به کار خود پایان داد و اجرای نیت واقف تا پایان ماه محرم و صفر ادامه دارد. انتهای پیام/86031/ح40

93/08/20 - 11:58





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن