تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):تو را سفارش مى‏كنم به مداراى با مردم و احترام به علما و گذشت از لغزش برادران (دينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819265968




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی باید بازیگران غیردولتی را به صحنه آورد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: شایان‌آرانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی باید بازیگران غیردولتی را به صحنه آورد
فوق تخصص مدیریت ارشد اجرائی با بیان اینکه به منظور رونق اقتصادی باید بازیگران غیر دولتی را به صحنه بیاوریم، گفت: کشورمان به دلیل زیربنا و ساختار جغرافیایی به راحتی می‌تواند هم در حوزه صنعت و هم در حوزه خدمات و سرویس‌دهی فعال باشد.


"شاهین شایان‌آرانی" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به همراستایی حرکت‌های دولت با اقتصاد مقاومتی، اظهارداشت: اقتصاد مقاومتی یعنی توان بالای داخلی در مقابله با موضوعات بیرونی و تکیه بر ظرفیت‌های درونی هر کشور و بنده معتقدم که باید اقتصادمان را به سوی اقتصاد متنوع پیش ببریم به این معنی که بازیگران اقتصادی را متنوع کنیم و از این تمرکزی که دولت در اقتصاد دارد، بیرون آییم تا اقتصاد را غیر دولتی و بخش خصوصی را رونق دهیم تا اقتصاد کشور روی یک محور نباشد.

کارشناس ارشد بازارهای بین‌الملی تصریح کرد: در تمام شاخص‌هایی که تاکنون اقتصاد ایران با آن مورد سنجش قرار گرفته، مشخص شده که اقتصاد کشورمان بر پایه اقتصاد دولتی است، دلیل اصلی این امر هم وفور درآمدهای نفتی بوده که دولت به صورت‌های مختلف آن منابع را در اقتصاد استفاده می‌کند. بنابراین دولت محوری در اقتصاد کشورمان بالاست.  

فوق تخصص مدیریت ارشد اجرائی تاکید کرد: در درجه اول باید سعی کنیم اقتصادمان را غیر دولتی کنیم؛ همانگونه که در استراتژی و سند چشم انداز 1404 هم تاکید شده است. همچنین فرمایشات مقام معظم رهبری در این راستا است که اقتصاد را غیر دولتی کنیم. بنابراین اولین و مهمترین محور برای حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی توسعه و رونق بخش خصوصی است تا عملکرد اقتصاد را متنوع کنیم و بازیگران غیردولتی را به صحنه وارد و نقش آنها را پررنگ‌تر کنیم؛ بنابراین تاکید بنده این است که ایجاد انگیزه‌‌‌‌‌های مالی و کمک به کاهش ریسک فعالیت‌های بخش خصوصی می‌تواند موثر باشد که باید در غالب لوایح قانونی تنظیم شود.

وی با اشاره به اینکه توسعه روحیه کارآفرینی یا ریسک‌پذیری در حوزه خلق ارزش اقتصاد؛ همچنین توسعه بانک‌های صنایع کوچک و متوسط یک راهکار در این زمینه است، افزود: به دلیل اینکه بانک‌ ساز و کار خاص خود را می‌طلبد و ساز کار صنایع با بانک‌هایی که به شرکت‌های بزرگ‌تر و شخصیت‌های حقوقی بزرگتر خدمات می‌دهند، متفاوت است، موضوع توسعه بانک‌های صنایع کوچک و متوسط یک محور دیگر برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی است.

شایان‌آرانی اظهار داشت: محور دیگری که می‌تواند در توسعه اقتصاد مقاومتی موثر واقع شود متنوع کردن اقتصامان است به صورتی که شاهد هستیم اقتصاد کشورمان در حوزه صنایع فعال است، اما در حوزه خدمات ضعیف هستیم. کشورهایی مانند دوبی و سنگاپور که در حوزه خدمات فعال هستند همین راه را رفته‌اند. بنده معتقدم کشورمان به دلیل زیر بنا و ساختار جغرافیایی به راحتی می‌تواند هم در حوزه صنعت فعال باشد و هم در حوزه خدمات و سرویس‌دهی که به نوعی باید روی آن کار شود.

فوق تخصص مدیریت ارشد اجرائی در پایان با بیان اینکه جذب سرمایه‌های خارجی قطعا می‌تواند در زمینه فعال کردن اقتصاد داخلی موثر باشد، خاطر نشان کرد: به طور کل دو محور ایجاد تنوع در حوزه بازیگران اقتصادی و ایجاد تنوع در حوزه فعالیت‌های اقتصادی باید به منظور  ایجاد تنوع در فضای اقتصادی کشور باید مورد توجه سیاستگذاران قرار گیرد و پیشروی به سمت خدمات و سرویس‌دهی در تحقق اقتصاد مقاومتی موثر خواهد بود.


انتهای پیام/








تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۵:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن