تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):سخن نیک را از هر کسی ، هر چند به آن عمل نکند ، فرا گیرید .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820092705




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برنامه ويژه کرمانشاه براي توسعه سايت جهاني بيستون


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ آبان ۱۳۹۳ (۱۹:۱۷ب.ظ)
گزارش مديرکل ميراث فرهنگي کرمانشاه در شوراي برنامه ريزي استان؛ برنامه ويژه کرمانشاه براي توسعه سايت جهاني بيستون مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان کرمانشاه در جلسه شوراي توسعه و برنامه ريزي استان گزارش عملکرد و مصوبات کارگروه گردشگري استان را تشريح کرد.
به گزارش خبرگزاري موج کرمانشاه در جلسه شوراي توسعه و برنامه ريزي استان که با حضور استاندار کرمانشاه و معاونين استاندار برگزار شد، مصوبات کارگروه گردشگري استان در حوزه طرح هاي عمراني و گردشگري به تصويب نهايي رسيد.
علي فعله گري با اعلام اينکه تا کنون 6 جلسه کارگروه گردشگري در استان کرمانشاه تشکيل شده است، اظهار داشت: در جلسات کارگروه علاوه بر تدوين برنامه چهارساله توسعه گردشگري استان، مناطق نمونه گردشگري استان کرمانشاه به صورت ويژه مورد بررسي قرار گرفته اند و برنامه توسعه آن ها در يک فرآيند کوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت طراحي و تدوين شده است.
وي با اشاره به طرح ويژه ساماندهي مجموعه تاريخي تاق بستان و سايت جهاني بيستون، تصريح کرد: در سايت جهاني بيستون 28 طرح با نظر کارشناسان خبره به عنوان پکيج هاي سرمايه گذاري طراحي شده است که در صورت اجرايي شدن تحول شگرفي را در امر گردشگري استان کرمانشاه ايجاد خواهد کرد.
مهندس فعله گري با تاکيد بر اينکه تامين اعتبار شرط اساسي پيش برد اين پروژه ها است، افزود: خوشبختانه مصوبات ارزشمندي در کارگروه گردشگري استان براي تحقق اين مساله به تصويب رسيده است.
وي با اشاره به اهميت جايگاه سايت بيستون به لحاظ جذب گردشگر و ارز آوري بالا، گفت: استان بايد با يک نگاه خاص شرايط توسعه سايت جهاني بيستون را فراهم کند.
در اين نشست ضمن تاکيد استاندار کرمانشاه بر اجرايي شدن مصوبات کارگروه گردشگري، مقرر شد بنا به پيشنهاد مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان کرمانشاه يک شرکت بزرگ متشکل از تعدادي از سازمان ها و ادارات توانمند براي ساماندهي و تکميل پروژه هاي گردشگري از بيستون تا تاق بستان تشکيل شود.
همچنين بنابر تاکيد استاندار کرمانشاه مقرر شد تا شرايطي فراهم شود که درآمدهاي حاصل از توسعه سايت جهاني بيستون و مجموعه تاريخي تاق بستان در استان هزينه شود.
لازم به ذکر است در اين گزارش مواردي همچون ساماندهي کاروانسراها، تاق بستان و غيره نيز به صورت مختصر مطرح شد.
در استان کرمانشاه نزديک به چهار هزار اثر تاريخي و طبيعي شناسايي شده وجود دارد که بيش از 2000 مورد آن به ثبت ملي رسيده است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن