تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):کسی که از روی بی میلی،بدون عذر و علت نمازجماعت را که اجتماع مسلمانان است ترک کند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805648499




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نشست مشترک مولاوردی با فراکسیون زنان مجلس برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نشست مشترک مولاوردی با فراکسیون زنان مجلس برگزار شد تهران - ایرنا - چهارمین نشست مشترک معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی برگزار شد.


به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، در این نشست که عصر دوشنبه در محل معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برگزار، درباره موضوعات مختلف از جمله بررسی لایحه بیمه زنان، ماده 230 و 227 برنامه پنجم توسعه و افزایش مرخصی زایمان بطور کلی بحث و تبادل نظر شد.
«شهیندخت مولاوردی» در این نشست گفت: طبق ماده 230 قانون برنامه پنجم توسعه، معاونت امور زنان و خانواده باید در 14 محور تعیین شده برنامه های این حوزه را در قالب تفاهمنامه با دستگاه های مختلف اجرایی کند.
وی با اشاره به امضای شش تفاهمنامه معاونت متبوع با دستگاه های مختلف در سال 92 افزود: در سال 93 نیز پیش نویس 10 تفاهمنامه را با دستگاه های مختلف از جمله وزارت آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی ، تعاون، کار و رفاع اجتماعی را برای امضا آماده کرده ایم.
حمایت از زنان سرپرست خانوار، زنان بهبود یافته از اعتیاد، تهیه مکمل های غذایی برای زنان باردار و توزیع بسته های بهداشتی میان دختران دانش آموز در مناطق محروم از جمله مفاد تفاهمنامه های یاد شده است که مولاوردی به آنها اشاره کرد.
معاون رییس جمهوری درباره سند ملی امنیت زنان و کودکان گفت: با توجه به نزدیکی زمان پایان اجرای برنامه پنجم توسعه، تنظیم این سند به عنوان یکی از موضوعات ماده 227 برعهده دولت گذاشته شده و دولت نیز مسوولیت تدوین آن را برعهده بخش زنان وزارت کشور قرار داده است.
وی با بیان اینکه وزارت کشور در این راستا کارگاه سه روزه ای را در رامسر برگزار کرده، ادامه داد: اخیرا مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده اعلام کرد که با توجه به حوادث اسید پاشی، این سند نیاز به بازنگری مجدد دارد، از این رو آن در دست بررسی است.

** ارائه پیشنهاد تأسیس «مرجع ملی صیانت از زنان در برابر خشونت» به دولت
مولاوردی با اشاره به پیشنهاد تاسیس مرجع ملی صیانت از زنان در برابر خشونت به دولت گفت: این مرجع با لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت متفاوت است و اکنون در حال بررسی در کمیسیون اجتماعی دولت است.
به گفته وی، بررسی های لازم روی این لایحه به اتمام رسیده و بخش قضایی آن به قوه قضاییه ارسال شده است.
معاون رییس جمهوری درباره لایحه بیمه زنان خانه دار تصریح کرد: پس از جلسات مسترک با سازمان تامین اجتماعی به این نتیجه رسیدیم که در صورتیکه بخواهیم پا به پای آنها حرکت کنیم بزودی به نتیجه نخواهیم رسید، از این رو مکاتباتی را با معاون اول رییس جمهوری انجام دادیم و چهار پیشنهاد خود را هم برای بحث و بررسی به دولت ارائه کردیم.
وی با اشاره به ستاد ملی زن و خانواده گفت: یکی از موضوعات پیشنهاد شده برای بحث در این ستاد، موضوع بیمه زنان خانه دار است که اصرار داریم در این جلسه شخص رییس جمهوری حضور داشته باشند.
مولاوردی به پیشنهاد لحاظ کردن این مساله در شرط ضمن عقد به جای مهریه اشاره کرد و گفت: بر اساس این پیشنهاد، مردان پرداخت بیمه از همسران خود را در قبال پرداخت مهریه خواهند پذیرفت.

** حاشیه سازی رسانه ها پس از مصاحبه با معاون رییس جمهوری
مولاوردی همچنین با اشاره به تذکر تعدادی از نمایندگان مجلس درباره حمایت معاونت امور زنان ریاست جمهوری از ویژه نامه نشریه «بیست ساله ها» گفت: این ویژه نامه، به مناسبت روز ملی دختر در نشریه «بیست» منتشر شد و با حضور افراد، شخصیت های مختلف و فعالان و روزنامه نگاران فعال در حوزه زنان و خانواده به چاپ رسید.
وی با تاکید بر اینکه مساله زیر سوؤال بردن احکام اسلام در این نشریه نبوده است، افزود: هدف این نشریه به هیچوجه زیر سوؤال بردن اصول اسلام نبوده هر چند این نشریه در کیوسک نیز به فروش نرسید و فقط برای مسوولان و سیاستگذاران بود تا در جریان ملزومات جامعه قرار گیرند و متوجه شوند در چه زمینه هایی نیاز به بررسی و قانونگذاری داریم.
معاون رییس جمهوری با اشاره به تقطیع اظهاراتش در مصاحبه با «مشرق نیوز» توضیح داد: هیچ عقل سلیمی نمی پذیرد که با توجه به سیاست های ابلاغی جمعیتی مقام معظم رهبری، بر کافی بودن دو فرزند تاکید داشته باشم در حالیکه تیتر سایت مشرق نیوز «داشتن بیش از 2 فرزند عقلانی نیست» خلاف این را نشان می دهد.
وی توصیه کرد، رسانه ها بدون سلیقه و اعمال نظر شخصی مجموعه آنچه را در مصاحبه ها بیان می شود ارائه کنند
در این نشست فاطمه رهبر رییس فراکسیون زنان مجلس و لاله افتخاری، سکنیه عمرانی و شهلا میر گلو بیات دیگر اعضای این فراکسیون حضور داشتند.
اجتمام ** 1880 ** 1071


19/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن