تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):با احمق مشورت نکن و از دروغگو یارى مجو و به دوستى زمامداران اعتماد مکن.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805790731




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نشست تخصصی نوسازی پایدار برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نشست تخصصی نوسازی پایدار برگزار شد تهران- ایرنا- نشست تخصصی "نوسازی پایدار و جایگاه آن در برنامه و بودجه شهرداری تهران" با حضور مدیرعامل سازمان نوسازی، مسئول دبیرخانه بافت های فرسوده کلانشهرهای کشور، مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران و جمعی دیگر از مسئولان، معاونان و مدیران به همت مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران در محل سازمان نوسازی برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، عباداله فتح اللهی گفت: بررسی جایگاه نوسازی به عنوان یکی از مأموریت های مورد تأکید شهرداری تهران در برنامه و بودجه شهرداری تهران با نگاه دقیق متخصصان و کارشناسان مربوطه ضرورت داشت تا مشخص شود چگونه می توان این مأموریت حساس را در برنامه پنج ساله و بودجه سالهای این دوره مدیریتی دنبال کرد.
وی نوسازی را ایجاد قابلیت برای استمرار زندگی در شهر تعریف کرد و افزود: شهر هم همانند سایر موجودات زنده به مرور زمان دچار فرسودگی می شود و این فرسودگی در قسمت هایی از شهر، نظیر بافت های فرسوده که طبق استانداردهای شهرسازی شکل نگرفته اند ضریب مضاعف می گیرند و در نتیجه فرسودگی در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و غیره نیز به بعد فرسودگی کالبدی اضافه می شود.
فتح اللهی با بیان اینکه بر مبنای مطالعات انجام شده، جهشی در نوسازی در سال 1390 به دلیل ارائه تراکم تشویقی اتفاق افتاده است، اظهار کرد: اگر بخواهیم نوسازی پایدار داشته باشیم، می بایست مکانیسم آن را به گونه ای طراحی کنیم که این امر به صورت دینامیک و پویا و نه به واسطه ارائه تسهیلات و تشویقات اتفاق بیافتد.
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران یادآور شد: بیشترین سهم از تخفیفات ارائه شده، یعنی 45درصد از کل تخفیفات متعلق به پروانه هایی بوده که بین 200 متر تا 500 متر مساحت داشته اند.
وی با تأکید بر لزوم تجدید نظر در بسته های تسهیلات تشویقی نوسازی، خاطرنشان کرد: سازمان نوسازی نسبت به تدوین بسته های تشویقی هدفمند اقدام کرده است به نحوی که مالکان پلاک های ریزدانه نیز به شرط تجمیع بتوانند از تسهیلات در نظر گرفته شده در این بسته های تشویقی بهره مند شوند.
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران تصریح کرد: نوسازی را نمی توان به صورت مجرد در بخشی از شهر انجام داد، زیرا نوسازی یک پدیده سلولی، دینامیک و پویا در کل شهر است.
وی با بیان این که در کل شهر تهران نزدیک به یک میلیون پارسل وجود دارد که 300 هزار پارسل آن زیر 100متر است، خاطرنشان کرد: نزدیک به پنج درصد بالای یک هکتار و پنج درصد نیز بافت فرسوده است، یعنی این توازن در کل شهر تهران دیده می شود که اگر در نقطه ای از شهر مشکلی وجود دارد، در نقطه دیگر نیز فرصتی برای رفع این مشکل مهیا است.
در ادامه این جلسه ابراهیم جمشیدزاده مسوول دبیرخانه بافت های فرسوده کلانشهرهای کشور با بیان این که نوسازی پایدار، نیازمند تأمین مالی پایدار است، یادآور شد: تا سال 1386 بیش از 80درصد منابع درآمدی شهرداری تهران از حوزه ساخت و ساز تأمین می شد، اما پس از آن زمان، طرح جامع درآمدهای پایدار تدوین و بر مبنای آن مقرر شد شهرداری تهران در یک دوره پنج ساله با رویکرد پایدار سازی منابع، سالانه پنج درصد بودجه خود را به شکل منابع درآمدی پایدار افزایش دهد.
به گفته جمشید زاده یکی از درآمدهای پایدار که توانسته نقش مؤثری در نوسازی بافت های فرسوده ایجاد کند، درآمدهای ناشی از عوارض نوسازی است که این موضوع در تجارب جهانی هم بسیار شفاف مشخص شده است.
وی تصریح کرد: شهرداری تهران در سال 1386 رویکردی را برای پایدارسازی منابع درآمدی پیش گرفت و کلیه درآمدهای ناشی از ساخت و ساز را به عنوان درآمد ناپایدار تعریف کرد و به سمت تقویت کدهای درآمدی پیش رفت که بتواند بخش عمده ای از بودجه شهرداری را تأمین کند.
وی مشارکت بخش خصوصی در نوسازی بافت های فرسوده را یکی از اصلی ترین چالش ها در این فرآیند دانست و عنوان کرد: مالکیت بخش عمده ای از اراضی و املاک در محدوده بافت های فرسوده خصوصی است و به تبع آن سرمایه گذاران بخش خصوصی نیز تمایلی برای تملک املاک و سرمایه گذاری در این بافت ها ندارند.
مسئول دبیرخانه بافت های فرسوده کلانشهرهای کشور در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به قوانین مختلف از جمله قانون حمایت از احیاء، نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده، ماده 92، 89 ،151، 152 و 153 برنامه عملیاتی شهرداری تهران به ارائه توضیحاتی در خصوص فرصت ها و راهکارهای تأمین مالی برای نوسازی در این قوانین پرداخت.
مهدی پندار مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران نیز در ادامه گفت: ناپایداری کالبدی سازه ای، افزایش خطرپذیری، وجود نارضایتی های اجتماعی و کم رنگ شدن عدالت اجتماعی، تشدید پدیده قطبی شدن شهر و افزایش شکاف طبقاتی، عدم برخورداری از جذابیت اقتصادی و قرارگیری در دور باطل توسعه یافتگی، بالابودن نرخ جرایم و بزهکاری اجتماعی برخی از آثار و نتایجی است که بافت های فرسوده می تواند برای شهر به دنبال داشته باشد.
پندار با اعلام این که الزامات قانونی برای نوسازی بافت های فرسوده قابلیت احصاء دارند، یادآور شد: سکونت بیش از یک و نیم تا دو میلیون نفر یعنی 15درصد جمعیت شهر تهران در 4400 هکتار بافت فرسوده و 15 هزار هکتار بافت ناپایدار شهری، کمبود شبکه حمل و نقل عمومی و سرانه های خدماتی به دلیل عدم نفوذپذیری و ریزدانگی در بافت های فرسوده، قرارگیری 83درصد از بافت فرسوده شهر تهران پیرامون بافت ارزشمند مرکزی و قرار گیری بخش عمده ای از پهنه های فرسوده شهر بر روی گسل های پرخطر شهر تهران از جمله مواردی است که حساسیت احیاء و نوسازی بافت های فرسوده را دوچندان می کند.
وی در ادامه سخنان خود به تشریح تدابیر برنامه پنج ساله دوم، احصاء مواد قانونی این برنامه پیرامون نوسازی بافت های فرسوده، وضعیت بودجه سازمان نوسازی، رویکردهای اساسی در تدوین بودجه 93 و برنامه بودجه سال 94، تبصره 48 بودجه شهرداری و مباحث مرتبط با این موضوع پرداخت.
تهرام/9350/ 699


19/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن