تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سفره‏هايتان را با سبزى، زينت دهيد ؛ زيرا سبزى با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، شيطا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803033875




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توافق‌نامه نهایی عملا به دست آمده است


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: "توافق‌نامه نهایی عملا به دست آمده است"


یک دیپلمات روس نزدیک به مذاکرات هسته ای ایران و ۱+۵ در گفتگو با روزنامه "کامرسانت" فاش کرد که که عملا همه جزئیات فنی توافقنامه نهایی عملا به دست آمده است و تنها یک موضوع اصلی باقی مانده و آن روند چگونگی لغو تحریم‌هاست. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از باشگاه خبرنگاران،  یک مقام روس فاش کرد، توافقنامه نهایی هسته‌ای بین ایران و گروه 5+1 عملا به دست آمده است و تنها مسئله روند لغو تحریم‌ها باقی مانده است. 

این مقام روس ادامه داد: "این مسئله ممکن است به گزارش اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی مرتبط  باشد. دو گزینه در این رابطه وجود دارد: نخست آنکه بعد از انتشار گزارش بعدی آژانس که تقریبا هر ماه صورت می‌گیرد، بخشی از تحریم‌ها بطور خودکار لغو گردد، یا اینکه طرفین بار دیگر گرد هم بیایند و جزییات اقدامات بعدی را مورد بررسی قرار دهند".

کامر سانت نوشت: اخرین دور مذاکرات هسته‌ای جمعه گذشته در وین بین اعضای گروه 1+5 و بدون حضور نماینده تهران آغاز شد. بعد از آن "کاترین اشتون"  نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات هسته‌ای ایران ، راهی عمان شد تا مذاکرات 3 جانبه‌ای را به همراه "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران و "جان کری" وزیر خارجه آمریکا انجام دهد. این مذاکرات دیروز، یکشنبه انجام گرفت و امروز هم ادامه خواهد داشت. فردا، سه شنبه در پایتخت عمان دور دیگری از مذاکرات بین وزیر امور خارجه ایران و نمایندگان گروه 1+5 آغاز خواهد شد. سپس مرحله پایانی مذاکرات قرار است در وین برگزار شود که تا 24 نوامبر (3 آذرماه) می بایست توافقنامه جامع که صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران در ازای لغو تحریمها علیه این کشور را مشخص کند، امضاء شود.

مذاکرات هسته‌ای موضوع اصلی مذاکرات روز شنبه "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه با همتای آمریکایی وی در پکن و در حاشیه نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا و اقیانوس آرام بود.

دیپلمات روسی که نامش فاش نشد در ادامه گفت:"طرف آمریکایی خواستار انجام این رایزنی دوجانبه بود. برای دولت آمریکا به دلایل داخلی بسیار مهم است که مذاکرات هسته‌ای با ایران دقیقا در مهلت تعیین شده به نتیجه برسد. سایر کشورهای عضو گروه 1+5 روی تاریخ توافقات چندان تاکید ندارند و برای آنها رسیدن به توافق محکم و قابل قبول برای همه طرفین اهمیت بیشتری دارد، البته همه آنها تلاش دارند تا این توافقنامه در زمان تعیین شده امضاء شود".

جان کری پیشتر در اظهاراتی گفته بود که طرفین به توافق هسته‌ای بسیار نزدیک شده اند، ولی هنوز اختلاف نظراتی باقی مانده که باید رفع شود.

"سرگئی ریابکوف" معاون وزیر خارجه و نماینده روسیه  در مذاکرات هسته ای هم در وین اعلام کرده بود که همه طرفین با انگیزه مثبت خود را برای دور آخر مذاکرات و رسیدن به توافق آماده کرده اند. وی گفته بود: "من احساس می‌کنم که امکان توافق نهایی بسیار زیاد است. همه طرفین نظرات مضاعفی دارند و ما امیدوار هستیم که توافق نهایی به موقع انجام شود".

این دپلمات روس در ادامه افزود: "امکان ندارد قطعی از رسیدن به توافق نهایی در فرصت باقی مانده صحبت کرد. هنوز یک مسئله بسیار مهم حل نشده باقی مانده است و آن چگونگی روند لغو تحریم‌ها از ایران است که نیازمند اراده سیاسی لازم برای این تصمیم گیری است. برخی تحریم‌ها یکجانبه هستند و برخی تحریم‌ها از سوی شورای امنیت سازمان ملل صورت گرفته‌اند که روند لغو آنها کمی زمان لازم دارد".

وی ادامه داد: "در مذاکرات نهایی نظریه مرتبط شدن لغو تحریمها با گزارشات آژانس بین المللی انرژی اتمی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. دو گزینه در این رابطه وجود دارد: نخست آنکه بعد از انتشار گزارش بعدی آژانس، بخشی از تحریم‌ها بطور خودکار لغو گردد، یا اینکه طرفین بار دیگر گرد هم جع شده و جزییات اقدامات بعدی را بررسی کنند".

این دیپلمات روس در پایان گفت: طرفین مذاکرات هسته‌ای این مسئله را هم بعید نمی‌دانند که تاریخ جدیدی برای امضای توافقنامه جامع هسته‌ای مشخص گردد. البته این مسئله اصلا نباید یک فاجعه به حساب آید مسئله مهم آن است که "تندرویان" در کنگره آمریکا این مسئله را یک مشکل نکنند . جان کری هفته قبل تاکید کرد که آمریکا روز تاریخ 24 نوامبر اصرار داشته و تعیین تاریخ دیگری را بررسی نخواهد کرد. البته وی در عین حال اذعان کرده بود که اگر توافقات بموقع حاصل نشود، حل و فصل مسئله مشکل تر شده، ولی غیرممکن نخواهد بود.


دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن