تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ای على! عقل چيزى است كه با آن بهشت و خشنودى خداوند رحمان به دست مى‏آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799512669




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بني‌زيد؛ آوردگاه زورآزمايي تفكر اسلام انقلابي و اسلام امريكايي


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: بني‌زيد؛ آوردگاه زورآزمايي تفكر اسلام انقلابي و اسلام امريكايي
امروزه در فضاي فعلي جامعه صحبت‌هاي گوناگوني در خصوص امريكا، ايران و از اين قبيل صحبت‌ها مي‌شود.


امروزه در فضاي فعلي جامعه صحبت‌هاي گوناگوني در خصوص امريكا، ايران و از اين قبيل صحبت‌ها مي‌شود. امريكا به كرات نشان داده است كه تمام اين مسائل كه طرح مي‌كند، بهانه‌اي بيش نيست و او با اصل قصه يعني انقلاب اسلامي و ايدئولوژي و تفكر اين انقلاب مشكل دارد و در اين مسير از هيچ جنايتي و ظلمي دست‌بردار نبوده است. از سازماندهي، تسليح و تشويق گروهك‌ها و سازمان‌هاي تروريستي موجود در منطقه كه با انقلاب اسلامي ايران مشكل داشتند گرفته تا ورود رسمي در بعضي حوزه‌ها براي جنايت‌هاي مختلف.
زمان حضورمان در عراق نمونه‌هاي زيادي از جنايت‌هاي امريكا در مدت زمان اشغال عراق را  مشاهده كرديم. اما مسئله‌اي كه بيش از هر چيز حائز اهميت است برداشت ما از رفتار و اعمال امريكا در عراق و منطقه مي‌باشد. امريكا هنوز متوجه نشده است كه شاخص‌هاي اسلام انقلابي طرح شده از سوي امام روح‌الله با فطرت ملت و مردم سروكار دارد و چون اين مسئله ‌را درست متوجه نشده است به برخورد عملي و ظاهري مي‌پردازد. اما يكي از نمونه‌هاي بارز ظلم امريكايي‌ها به مردم عراق ماجراي روستاي بني‌زيد بود.
از بغداد كه به سمت منطقه ابراهيم بن‌علي عازم شديم. بعد از شيخ عامر به منطقه‌اي رسيديم كه چند صد متر در كنار جاده فنس‌كشي شده بود. در ابتدا سؤال‌هاي متعددي در خصوص وجود اين فنس‌ها از ذهنم مي‌گذشت.
به هر حال اين فنس‌ها تمامي نداشتند. از برادر عراقي همراهمان پرسيدم علت اين فنس‌كشي چيست؟ منطقه خاصي در سمت راست جاده است؟
جواب برادر عراقي همراهمان بسيار جالب بود. او گفت: اين منطقه بني‌زيد نام دارد. بعد از ورود امريكا به عراق، كارشناسان امريكايي در عشيره‌ها، روستاها و ... ورود كردند و به آناليز فرهنگ و رفتار مردم منطقه مشغول شدند. اين مجاهد در ادامه گفت: ماجراي ارتباط‌گيري امريكايي‌ها با مردم منطقه بني‌زيد را در خاطر داشته باشيد تا موضوع ديگري را برايتان شرح دهم. بعد از پيروزي انقلاب و شروع تجاوز صدام به ايران تعداد زيادي مجاهدان شيعه كه بعدها به بدر معروف شدند، به ايران آمدند و اعلام بيعت با ولي‌فقيه كردند. يكي از مسائلي كه از رزمندگان ايراني و پاسداران ايران فراگرفتيم، چگونگي برخورد با مردم و تعامل با آنها بود. پاسداران و رزمندگان ايران به ما ياد دادند كه شما در مناطقي كه وارد مي‌شويم، حتماً همه مردم آنجا با عقايد و اعتقادات شما همراه و يكي نيستند و به ما ياد دادند كه در چنين شرايطي چگونه بايد با مردم منطقه تعامل و رفتار كنيم. حالا به رفتار امريكايي‌ها با مردم ساير ملت‌ها بپردازيم. امريكا كه بعد از ورود به عراق متوجه بروز شاخص‌هاي اسلام انقلابي امام روح‌الله در عراق و نحوه ارائه آن توسط شيعيان مجاهد شده بود، سعي كرد با ورود به عشيره‌ها و حتي فرستادن كارشناس و آدم‌هاي خود شروع به كاركردن روي اذهان مردم عشيره و منطقه كند. اصولاً سراغ شيعيان نمي‌آمدند، چون شيعيان اجازه نفوذ به آنها را نمي‌دادند. اما به عشيره‌هاي اهل سنت ورود كردند و اهل سنت متعصب را جذب و سازماندهي كردند. در منطقه بني‌زيد سني‌هاي سلفي و متعصب شروع به بمب‌گذاري در مناطق شيعه كردند و شيعيان را به شهادت رساندند. در جواب آ‌نها عناصر قديمي بدر سريعاً ورود كردند و شيعيان به شدت ناراحت و عصباني را آرام كردند. وقتي به شيعيان نظر ولي‌فقيه را ارائه كرديم و هنگامي كه اسلام مدنظر ولي‌فقيه و شاخص‌هاي انقلاب را ارائه و شيعيان را توجيه كرديم، ديگر شيعيان متوجه شدند در بازي كه امريكا راه انداخته است نبايد وارد شوند و اگر بخواهند جواب متعصبين اهل سنت منطقه بني‌زيد را بدهند شرايط بسيار مناسبي براي بهره‌برداري امريكا پيش مي‌آيد. مدتي بعد امريكايي‌ها كه هميشه ظاهر قضيه را حفظ مي‌كنند، آمدند و به اصطلاح براي جلوگيري از بمب‌گذاري‌ها اين فنس را كشيدند تا هم نشان دهند اينجا بحران وجود دارد و هم منطقه را آشفته‌تر كنند. شيعيان آرام‌آرام با اهل سنت ارتباط گرفتند و همان آموزه‌هايي را كه برادران و رزمندگان ايراني در طول سال‌ها به آنها ياد داده بودند را پياده كردند. در نهايت متعصبين سلفي و ... مجبور شدند از منطقه خارج شوند و به مرور زمان برخورد و ذهنيت اهل سنت با شيعيان و بالعكس درست شد. بعد از شنيدن اين روايت از منطقه بني‌زيد بايد بگويم كه هنوز دلايل زيادي براي مرگ بر امريكا وجود دارد. اما ماجراي بني‌زيد مصداقي عيني از زمين نبرد تفكر امريكا با اسلام انقلابي امام روح‌الله است كه پيروز اين نبرد مانند هميشه تفكر و اسلام انقلابي امام روح‌الله است.



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن