تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر گاه يكى از شما وضو بگيرد و بسم اللّه الرحمن الرحيم نگويد. شيطان در آن شريك است...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798620756




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در صورت معقول بودن خواسته های آمریکا مذاکرات به نتیجه می رسد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس: در صورت معقول بودن خواسته های آمریکا مذاکرات به نتیجه می رسد تهران – ایران- رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: مهم ترین چالش جمهوری اسلامی در مذاکرات هسته ای را زیاده خواهی کشورهای غربی به رهبری آمریکا دانست و گفت: در صورت معقول بودن خواسته آمریکایی ها، مذاکرات در بازه زمانی کوتاهی به نتیجه خواهد رسید.


به گزارش ایرنا، «علاء الدین بروجردی» که یک شنبه شب دربرنامه گفت وگوی ویژه خبری سیما سخن می گفت، افزود: موضوع هسته ای در جمهوری اسلامی ایران سال هاست تبدیل به وفاق ملی شده است.
وی تصریح کرد: خواست مردم از مسوولان در مورد مساله هسته ای ایستادگی است که بارها در مناسبت های مختلف بر آن تاکید کرده اند.
وی بیشترین فشار ناشی از تحریم های غرب علیه ایران را متوجه مردم دانست و گفت: رهنمود های رهبر معظم انقلاب و حمایت های مردم از مسوولان و تیم مذاکره کننده در پافشاری بر احقاق حق کشورمان موثر بوده است.
بروجردی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که در برنامه هسته ای علاوه بر تعهد خود به اجرای مقررات ان پی تی، از پشتوانه قوی فتوای مقام معظم رهبری که مورد تایید سایر کشورها نیز هست، برخوردار است.
وی اصل غنی سازی را از خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد و گفت: روند هسته ای کشورمان همانند زنجیره پیوسته ای است که با ایجاد خلل در هر بخش از آن کلیت موضوع یعنی غنی سازی را با مشکل مواجه خواهد کرد.
رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس میزان غنی سازی را دومین مورد از خطوط قرمز مساله هسته ای اعلام کرد و افزود: سابقه بیش از نیم قرنی فعالیت هسته ای در کشورمان ما را نسبت به سایر کشورها متفاوت کرده است که در نتیجه روند پیشرفت هسته ای را برای جمهوری اسلامی ایران امری اجتناب ناپذیر کرده است.
وی با تاکید بر اینکه غنی سازی هسته ای امری قطعی است، گفت: به دنبال روندی ظاهری به نام چرخه هسته ای و فاقد محتوا نیستیم بلکه به دنبال توانمند سازی صنعتی در این زمینه هستیم .
نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی توهم ساخت بمب هسته ای را ناشی از تفکرات کشورهایی دانست که دانش هسته ای را فارغ از بمب هسته ای متصور نیستند.
بروجردی مهم ترین چالش جمهوری اسلامی در این مذاکرات را زیاده خواهی کشورهای
غربی به رهبری آمریکا دانست و گفت: در صورت معقولیت خواسته آمریکایی ها مذاکرات در بازه زمانی کوتاهی به نتیجه خواهد رسید.
وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده طبق فتوای مقام معظم رهبری عملاً هیچ گاه دنبال سلاح هسته ای نخواهد بود.
بروجردی همچنین با بیان اینکه در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران بمب اتمی جایی ندارد، افزود: سه گزارش جامع اطلاعاتی و امنیتی ایالات متحده آمریکا گواه بر این ادعا است که نشان می دهد جمهوری اسلامی ایران هرگز در این مسیر قدم برنداشته است.
وی نکته چهارم در این ارتباط را گزارش های بیش از هفت هزار نفر در روز که آژانس بین المللی انرژی اتمی طی 10 سال گذشته از سایت های هسته ای ایران داشته اعلام کرد و افزود: در این گزارش ها هیچ گونه انحرافی در برنامه هسته ای مشاهده نشده در نتیجه دلیلی برای نگرانی غرب وجود ندارد.
رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی، آمادگی ایران را برای شفاف سازی در این زمینه اعلام کرد و گفت: ایران به صراحت اعلام کرده که تحت هیچ شرایطی از حقوق خود کوتاه نخواهد آمد بنابراین آن چه در شرایط کنونی وجود دارد این است که اگر زیاده خواهی وجود داشته باشد، ممکن است این مذاکرات به نتیجه نرسد اما اگر طرفین مذاکره کننده در چهارچوب قوانین و مقررات بین المللی حرکت کنند شاهد به بار نشستن مذاکرات خواهیم بود.
وی در مورد ادامه روند فعالیت هسته ای کشورمان مطابق با قوانین آژانس گفت: تمامی فعالیت های هسته ای کشور از طریق دوربین های نصب شده از سوی آژانس کنترل می شود و امکان بازدید از این سایت ها نیز برای بازرسان وجود دارد و در نتیجه شاهد اعلام آژانس مبنی بر عدم انحراف هستیم .
بروجردی ادامه داد: البته آژانس علاوه بر اذعان بر این نکته که انحرافی در روند فعالیت هسته ای کشورمان صورت نگرفته سهمی را برای آمریکا به منظور اعمال نظرات قائل است.
نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین به گزارش اخیر«یوکیو آمانو» اشاره کردو یادآور شد: در این گزارش مانند همیشه فرازی از اینکه ما از مجموعه مواضع انحرافی نداشته ایم، تاکید شده است اما همچنین سهمی هم برای آمریکایی ها در نظر گرفته شده است که همان روش همیشگی و شناخته شده آقای آمانو است.
وی مساله ادعای انحراف جمهوری اسلامی ایران را بیشتر بازی سیاسی دانست و گفت: این روند به ابزاری برای ادامه بازی سیاسی علیه جمهوری اسلامی تبدیل شده است.
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران در توافق با کشورها از خطوط قرمز خود عبور نخواهد کرد و اگر توافق حاصل نشود، صورتحساب آن را باید حتما به حساب آمریکا نوشت که احتمال دارد چارچوب منطقی توافق را نپذیرد.
بروجردی با تاکید بر این که اصل غنی سازی از خطوط قرمز کشورمان به شمار می رود تصریح کرد: 10 سال مقاومت و پایداری نظام جمهوری اسلامی ایران در برابر زیاده خواهی های آمریکا موجب شد که بر حق خود پافشاری کنیم و این موضوع به تحولات جدید منجر شود، زنجیره غنی سازی حلقه های متعددی دارد که از جمله آن می توان به استخراج اورانیوم از خاک کشورمان، تولید کیک زرد اشاره کرد.
**نقش آفرینی عمان درنزدیک کردن دیدگاه طرفین مذاکره
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی علت انتخاب کشور عمان به عنوان محل برگزاری این دور از مذاکرات را روابط حسنه مسقط با تهران و طرفین مذاکره هسته ای اعلام کرد.
بروجردی ادامه داد: این نخستین باری نیست که عمان با توجه به این که رابطه بسیار خوبی از گذشته با جمهوری اسلامی ایران، آمریکا و طرف های مذاکره کننده هسته ای داشته محل برگزاری مذاکرات انتخاب شده است.
وی خاطر نشان کرد: معمولا کشوری به عنوان محل مذاکرات انتخاب می شود که کشورها نسبت به آن حساسیت نداشته باشند و عمانی ها هم با توجه به رابطه ویژه ای که با طرفین دارند همواره سعی کردند به گونه ای در جهت نزدیک شدن دیدگاه طرفین نقش آفرینی کنند؛ لذا گمان می کنم علت انتخاب این محل که مسبوق به سابقه هم هست، همین موضوع باشد.
شبس**1708**1613


19/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن