تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 31 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):نشانه هاى مؤمن پنج چيز است: ... و بلند گفتن بسم اللّه  الرحمن الرحيم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801491384




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توهین اسپانیا به همه پرسی استقلال کاتالونیا |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: توهین اسپانیا به همه پرسی استقلال کاتالونیا
دولت مرکزی اسپانیا ضمن توهین آشکار به همه پرسی استقلال کاتالونیا این همه پرسی را بی فایده و اقدامی ضد دموکراتیک ارزیابی کرده است.
کد خبر: ۴۴۸۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۱ - 09 November 2014


دولت مرکزی اسپانیا ضمن توهین آشکار به همه پرسی استقلال کاتالونیا این همه پرسی را بی فایده و اقدامی ضد دموکراتیک ارزیابی کرده است.

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری اِفِه، دولت اسپانیا در واکنش به برگزاری همه پرسی نمادین و غیر رسمی استقلال کاتالونیا که امروز یکشنبه برگزار شده اعلام کرد که این همه پرسی بی فایده و اقدامی ضد دموکراتیک است.

بر اساس این گزارش دولت اسپانیا افزود: رفتار آرتور ماس رهبر کاتالونیا آینده را خیلی پیچیده خواهد کرد و این انتخابات معتبر نبوده و هیچ سود و مزیتی برای رئیس دولت کاتالونیا نخواهد داشت.

افراد بالای 16 سال در کاتالونیا در همه پرسی امروز به دو سئوال پاسخ داده اند: آیا می خواهید کاتالونیا یک کشور شود؟ و اگر جوابتان مثبت است آیا می خواهید کاتالونیا یک کشور مستقل شود؟

تا ساعت یک بعد از ظهر به وقت محلی بیش از 1.1 میلیون نفر در رای گیری استقلال کاتالونیا که آن را "مشورت" نیز توصیف کردند شرکت کرده بودند. تا این لحظه هیچ گزارشی از اختلال در روند برگزاری انتخابات گزارش نشده است.

همه پرسی امروز از سوی نیروهای داوطلب برگزار شده و دولت کاتالونیا اعلام کرده است که بیش از 5.4 میلیون نفر از ساکنان این منطقه و اتباع خارجی می توانند در این همه پرسی شرکت کنند.

کاتالونیا یک منطقه ثروتمند در شمال شرق اسپانیا است که زبان و فرهنگ خاص خود را دارد. بحران اقتصادی اسپانیا موجب تشدید تحرکات مردم این منطقه برای استقلال از این کشور در 10 سال گذشته شده است.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن