تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نادان كسى است كه نافرمانى خدا كند، اگر چه زيبا چهره و داراى موقعيتى بزرگ باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819160090




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیریت پسماندهای جامد بعد از وقوع زلزله احتمالی شهر تهران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران منتشر کرد؛ مدیریت پسماندهای جامد بعد از وقوع زلزله احتمالی شهر تهران خبرگزاری پانا: گزارش پروژه مطالعاتی«مدیریت پسماندهای جامد (آوار و نخاله‌های ساختمانی) بعد از وقوع زلزله احتمالی شهر تهران» به همت مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران منتشر شد.
۱۳۹۳ يکشنبه ۱۸ آبان ساعت 21:08



به گزارش خبرگزاری پانا، هر ساله بلایای طبیعی نظیر زلزله، سیل، طوفان و نظایر آن بخش‌های مختلفی از جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهند. چنین بلایای طبیعی، علاوه بر آسیب‌های مستقیم جانی و مالی، با برجای گذاشتن مقادیر بسیار زیادی از آوار در محل‌های حادثه دیده نه تنها به عنوان مانع، سرعت عملیات امداد و نجات و بازسازی پس از زلزله را کاهش می‌دهد، بلکه به عنوان تهدیدی جدی برای سلامت افراد جامعه و محیط زیست مطرح می باشند. بنابراین لازم است آوار تولید شده پس از سوانح جمع‌آوری شده و با روش‌های مناسب بازیافت شود و یا در محل مناسبی ذخیره گردد. از آنجا که عملیات در شرایط اضطرار و در مراحل بازسازی نیازمند برنامه‌ریزی قبلی می‌باشد باید میزان‌ آوار ناشی از سانحه احتمالی در منطقه ورود مطالعه ارزیابی شده و اقدامات لازم برای مدیریت آوار با توجه به مقدار آوار مشخص شود. همچنین هدف از این گزارش که توسط مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران تهیه شده است، تهیه یک مدل مناسب متمرکز در سیستم اطلاعات جغرافیایی برای ارزیابی خسارت و محاسبه میزان‌ آوار در اثر زلزله منطقه مورد نظر و بررسی اقدامات برای مدیریت آوار تولید شده در اثر زلزله، شامل ارزیابی ماشین‌آلات لازم، بررسی روش‌های کاهش حجم و استفاده مجدد و همچنین تعیین سایت مناسب ذخیره آوار زلزله می‌باشد. در این تحقیق تدوین برنامه مدیریت آوار برای هر منطقه از شهر تهران که شامل تخمین حجم و وزن آوار ناشی از زلزله، نحوه جمع‌آوری، میزان ماشین آلات مورد نیاز و روش‌های مناسب دفع‌، انعقاد قرار داد با پیمانکاران و مالکان دارای تجهیزات سنگین جهت استفاده از توان آن‌ها در هنگام وقوع زلزله یا هر بحران دیگر،‌ تعیین مکان‌های مناسب جهت دپوی موقت آوار و نخاله در هر منطقه، احیاء بافت‌های فرسوده و همچنین مقاوم‌ سازی سازه‌های موجود و طراحی صحیح سازه‌های درحال احداث،‌ تعیین یک سازمان مسئولیت مدیریت آوار،‌ افزایش آگاهی عمومی در ارتباط با انواع آوار و نخاله‌هایی که توسط سوانح طبیعی و به ویژه زلزله ایجاد می‌شوند،‌ افزایش آگاهی عمومی در ارتباط با عدم ساخت و ساز در نواحی پر خطر مثل نواحی و مناطق حاوی گسل، مناطق دارای شیب زیاد، زمین‌های دارای خاک‌های نرم، مناطق مرتفع و برنامه‌ریزی برای بازیافت مواد زائد حاصل از زلزله پیشنهاد شده است.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن