تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):خدايا ... نيّتم را به بهترين نيّت ها و عملم را به بهترين اعمال برسان، خدايا به لطف خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804837594




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رفع دغدغه‌هاي مسکن و رعايت معيارهاي پيشرفته براي ايمني بناها در سند چشم‌انداز بتن 1404


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ آبان ۱۳۹۳ (۲۱:۷ب.ظ)
رفع دغدغه‌هاي مسکن و رعايت معيارهاي پيشرفته براي ايمني بناها در سند چشم‌انداز بتن 1404 سند چشم‌انداز بتن 1404 پيرو بندهاي 13 و 15 سياست‌هاي کلي برنامه‌هاي پنج‌ساله توسعه در سال 87 تدوين‌شده و اهدافي نظير تلاش در راستاي رفع دغدغه‌هاي مسکن و رعايت معيارهاي پيشرفته براي ايمني بناها و استحکام ساخت‌وساز در آن مد نظر قرار گرفته است.
به گزارش خبرگزاري موج، نخستين نشست توجيهي سند چشم‌انداز بتن 1404 با حضور دکتر محمدحسين افتخار، نماينده مرکز تحقيقات راه، مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازي، رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان استان قزوين و اعضاي گروه تخصصي عمران سازمان و جمعي از مسوولان و کارشناسان مراجع دانشگاهي و فني استان قزوين در اين حوزه برگزار شد.
مهندس معارفي، عضو هيأت‌ مديره و عضو گروه تخصصي عمران سازمان نظام مهندسي ساختمان استان قزوين، در ابتداي اين جلسه اظهار داشت: سند چشم‌انداز بتن 1404 پيرو بندهاي 13 و 15 سياست‌هاي کلي برنامه‌هاي پنج‌ساله توسعه در سال 87 تدوين‌شده و اهدافي نظير تلاش در راستاي رفع دغدغه‌هاي مسکن و رعايت معيارهاي پيشرفته براي ايمني بناها و استحکام ساخت‌وساز در آن مد نظر قرار گرفته است.
وي با بيان اينکه ايران با دارا بودن يک درصد جمعيت جهان، دو درصد سهم ساخت‌وساز را به خود اختصاص مي‌دهد، افزود: بتن پرمصرف‌ترين ماده ساختماني شناخته‌شده و توليد سالانه سيمان به عنوان مهم‌ترين جزء اين ماده ساختماني در کشور به بيش از 70 ميليون تن رسيده است.
عضو هيأت‌ مديره سازمان نظام مهندسي ساختمان استان قزوين ادامه داد: مصرف سالانه سيمان در ايران از 220 کيلوگرم در سال 57 به بيش از 800 کيلوگرم در حال حاضر رسيده و بر اين اساس توليد بتن کشور نيز حداقل دو برابر بيشتر از سرانه ميانگين جهاني است.
معارفي خاطرنشان کرد: با وجود نقش قابل‌ توجه بتن در صنعت ساخت‌وساز، در راستاي ارتقاي کيفي ساخت‌وسازهاي بتني و توسعه پايدار در صنعت ساختمان سند جامع چشم‌انداز بتن 1404 تهيه شده است و اين جلسه به جهت تدوين برنامه‌اي براي پياده‌سازي اين سند در استان و معرفي قزوين به عنوان پايلوت کشوري تشکيل شده است.
مهندس فرخزاد، رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان استان قزوين، نيز در اين نشست اظهار کرد: يکي از ظرفيت‌هاي اين سازمان تعامل خوب آن با تشکيلات حاکميتي، بخش خصوصي و ديگر حوزه‌هاي مربوطه است.
وي افزود: موضوع کنترل کيفي ساختمان‌ها از سال 84 از سوي سازمان نظام مهندسي ساختمان اين استان آغاز شد و هم اکنون تا آنجا پيشرفت داشته است که کنترل کيفيت بتن و آزمايش‌هاي موردنياز در مناطق روستايي برخي شهرستان‌هاي استان قزوين نيز به انجام مي‌رسد و اين موضوع حاصل همراهي و اعتماد دستگاه‌هاي دولتي به اين سازمان است.
رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان استان قزوين عنوان کرد: اين استان با توجه به برخورداري از بسترهاي سخت‌افزاري و نرم‌افزاري موردنياز براي فعاليت در راستاي اجراي سند چشم‌انداز بتن 1404 مي‌تواند پايلوت خوبي براي اين کار باشد.
فرخزاد دانشگاه‌هاي استان قزوين را ظرفيت مناسبي در اين راستا برشمرد و اضافه کرد: قزوين با دارا بودن بيش از يک ميليون نفر جمعيت، 120 هزار نفر دانشجو در 52 واحد دانشگاهي که دارد مي‌توان از آن به عنوان ظرفيتي مناسب در زمينه اجراي سند چشم‌انداز بتن 1404 بهره گرفت.
مهندس ميرمعزي، رئيس کميته کنترل آزمايشگاه‌ها، نيز در اين نشست اظهار کرد: از سال 86 با توجه به دغدغه‌هايي که در ساختمان‌سازي براي کنترل مصالح وجود داشت، عزم راسخي در اين سازمان به وجود آمد که در اين راستا هفت آزمايشگاه در استان قزوين راه‌اندازي شد.
وي افزود: حدود دو سال پس از آن با توجه به مصوبه ابلاغي وزارت راه و شهرسازي تعداد و فعاليت آزمايشگاه‌ها افزايش يافت و در حال حاضر 30 آزمايشگاه در استان قزوين فعاليت مي‌کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن