تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):در روز جمعه هيچ عملى برتر از صلوات بر محمد و خاندان او (ع) نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815390556




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نبود آدرس‌های IP کافی؛ چالش پیش روی فعالان اینترنت


واضح آرشیو وب فارسی:افتانا: معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به افزوده شدن ماهانه ۳۰۰ هزار کاربر به تعداد کاربران اینترنت گفت: نبود آدرس‌های IP کافی چالش پیش روی فعالان اینترنت دنیا است.




نبود آدرس‌های IP کافی؛ چالش پیش روی فعالان اینترنت


 


 

معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به افزوده شدن ماهانه ۳۰۰ هزار کاربر به تعداد کاربران اینترنت گفت: نبود آدرس‌های IP کافی چالش پیش روی فعالان اینترنت دنیا است. 


به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، علی‌اصغر انصاری در همایش تشریح برنامه‌های گذر به IPV۶ در ایران اظهار داشت: تنها دلیل مهاجرت به IPV۶ که همگی نیازمندی‌های IP نیست بلکه هدف اصلی از این گذر بهره‌مندی از مزایای IPV۶ است.

معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به اقدامات انجام شده در این باره گفت: تشکیل شورای راهبردی گذر به IPV۶، تشکیل کمیته اقدام سریع، تدوین سند راهبردی گذر، تدوین مکانیزم‌های گذر متناسب با شبکه کشور و عضویت در انجمن جهانی IPV۶ از جمله اقدامات، گذر از نسخه ۴ به نسخه ۶ است که در ایران انجام شده است.

وی ادامه داد: از ۱۲ سال پیش پیاده‌سازی سیستم آدرس‌دهی ۱۲۸ بیتی (پروتکل IPV۶) توسط متولیان مدیریت منابع و استانداردسازی شبکه اینترنت آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: کشورهایی که از نظر اقتصادی جزو ۱۰ کشور سرآمد دنیا هستند بیشترین میزان استفاده از آدرس‌های IP را به خود اختصاص دادند و کشورهای در حال توسعه و جهان سوم کمترین استفاده از آدرس‌های اینترنتی را دارند. همچنین آمریکا ۵۰ درصد IP آدرس‌ها را در اختیار دارد.

وی با اشاره به افزوده شدن ماهانه ۳۰۰ هزار کاربر به تعداد کاربران اینترنت گفت: نبود آدرس‌های IP کافی چالش پیش روی فعالان اینترنت دنیا است.

وی اظهار امیدواری کرد: پشتیبانی از پروتکل IPV۶ در ایران به تدریج تا پایان سال فراهم شود.


مرجع : خبرگزاری فارس

تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: افتانا]
[مشاهده در: www.aftana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن