تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيرت از ايمان است و بى بند و بارى از نفاق.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805012968




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پایان خبر مواد بودجه سال ۹۴ تغییرات اساسی خواهد داشت


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهرتهران خبرداد
پایان خبر مواد بودجه سال ۹۴ تغییرات اساسی خواهد داشت
ارائه گزارش عملکرد بودجه سال 93 شهرداری تهران در یکصدو هشتمین جلسه شورا به پایان رسید


به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در جریان برگزاری یکصدو هشتمین جلسه شورا با اشاره به اینکه در تبصره بیست و چهارم بودجه سهم كارمزد (بالاسري) هر يك سازمان‌ها و شركت‌هاي مذكور در قبال اجراي پروژه‌هاي عمراني واگذاري از محل بودجه عمومي شهرداري تهران حداکثر سه درصد (3%) اعتبارات مربوطه است؛ اظهار داشت: این تبصره همزمان با تنظيم بودجه سازمانها و شركتهاي وابسته به شهرداري تهران در سال 1393 رعايت شده و به تصويب شوراي اسلامي شهر تهران نيز رسيده است.
 
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: شهرداري تهران مي‌بايست از محل رديف و تبصره بیست و پنجم به رانندگان تاکسی وام قرض الحسنه اعطا می کرده که تا کنون 50 درصد رانندگان از این وام بهره مند شده اند. همچنین بر اساس گزارش شهرداری به چهارهزار خودروی فرسوده از طریق بانک صادرات هر یک مبلغ 20 میلیون تومان وام به منطور نوسازی ناوگان تاکسی رانی پرداخت شده است.
 
وی افزود: هزینه انجام معاینه فنی خودورهای تاکسی و بیمه تکمیلی 77 هزار نفر از رانندگان نیز پرداخت شده و به رانندگان بالای پنجاه سال کمک لازم برای دریافت دفترچه خدمات درمانی انجام شده است.
 
به گفته علیرضا دبیر شهرداری تهران تبصره بیست و ششم بودجه را اجرا نکرده است.
وی در این باره گفت: در راستای صدور پروانه بافت‌هاي فرسوده از طريق مناطق شهرداري تهران تاكنون اقدامي صورت نپذيرفته است و در دفاتر امور مالي نيز ثبتی انجام نشده است.
دبیر تاکید کرد: سازمان نوسازی شهر تهران در زمینه احیا و نوسازی بافت های فرسوده فعالیتهایی داشته است اما در گزارش شش ماهه در خصوص فعالیتهایی در این زمینه مواردی ذکر نشده است.

محسن سرخو رییس کمیته حمل و نقل شورا نیز یادآور شد: با توجه به تاکیداتی که در برنامه 5ساله اول شهرداری تهران در زمینه نوسازی بافت های فرسوده صورت گرفته بود و شهرداری نیز در این برنامه مکلف به اجرایی طرحهایی در این مناطق شده بود اما متاسفانه کار اساسی صورت نگرفته است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین نگرانی ها در شهر تهران احیاء نشدن بافت های فرسوده است گفت: اگر شهرداری به تعهداتش در برنامه اول عمل  می کرد جریان نوسازی در  مناطق فرسوده رنگ جدی تری به خودش میگرفت. ساخت زیربناهای مورد نیاز خدماتی و رفاهی با تملک برخی املاک واقع در این پهنه ها از سوی شهرداری تهران می توانست اهرم حرکتی نوسازی در این مناطق باشد.
 
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در ادامه گزارش عملکرد بودجه اظهار داشت: با توجه به متن مفاد تبصره بیست و هفتم در صورت تحقق منابع درآمدی بيش از بودجه مصوب سال 1393 موارد این تبصره قابليت اجرايي دارد.
 
علیرضا دبیر در ادامه با اشاره به تبصره بیست و هشتم بودجه عنوان کرد: با توجه به اينكه هيچگونه ضابطه تدوين شده‌اي در مورد مساجد شهر تهران وجود نداشته است، شهرداري تهران شوراي ساماندهي توسعه و ساخت مساجد شهر تهران و كارگروه طراحي و معماري را با حضور معاون مربوطه تشکیل داده و علاوه بر انتخاب و انعقاد قرارداد مشاور در اين خصوص، كميته ساماندهي مساجد را در مناطق 22گانه تشکیل داده است. اما هنوز آنطور که شورا انتظار دارد کار انجام نشده است.
 
محمد سالاری رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورا با اشاره به مصوبات شورا در زمینه ساخت مساجد در تهران و نیز تکالیفی که این تبصره در خصوص عدم به کارگیری و استفاده از نماها و مصلاحی در نمای ساختمانها برای شهرداری تهران در نظر گرفته بود گفت: متاسفانه شهرداری در این زمینه ها اقداماتی انجام نداده است و حتی گزارشی هم ارائه نمی کند. برای مثال محدودیت هایی برای استفاده از کاپوزیت و شیشه در نمای ساختمانها ایجاد شده است و شورا نیز در این زمینه طرحها و مصوباتی را داشته است اما هنوز از این مصالح استفاده می شود.
 
احمد مسجد جامعی نیز با اشاره به تکالیف شهرداری تهران در خصوص ساخت مساجد محلی گفت: کمیسیون فرهنگی شورا در دوره سوم روی این طرح کارهای کارشناسی بسیاری انجام داد و در نهایت منجر به تصویب مصوبه ایی در خصوص ایجاد مساجد محله ایی شد و کار گروه ویژه ایی هم روی چگونگی اجرا و طراحی این مساجد کار کرده است.
وی تاکید کرد: هدف از ارائه این مصوبه و تاکیداتی در تبصره 28 این بود که مساجد در سطح محله ساخته شوند . قصد ما ساخت مساجد بزرگ و پرهزینه در محلات نبود. چراکه در سطح شهر تهران مساجد بزرگی وجود دارد.
 
مهدی چمران رییس شورا نیز با تایید سخنان احمد مسجد جامعی افزود: مرکز رسیدگی به امور مساجد بعد 3 سال بررسی ضوابطی را برای مساجد تدوین کرده اند بهتر است کارگروهی که در شهرداری برای ایجاد مساجد تشکیل م یشود از این ضوابط نیز استفاده کنند.
حجت السلام ناصحی رییس کمیسیون فرهنگی شورا نیز خاطر نشان کرد: قبل از آنکه مصوبه ساخت 400 مسجد در شورا بررسی شود در سال 90 مصوبه ساخت 72 مسجد به تصویب رسیده بود.  اما هر وقت از شهرداری گزارش کاری از ساخت 400 مسجد خواسته می شود گزارش از ساخت 72 مسجد را می دهند.

وی افزود: در مورد ساخت مساجد محله ایی چارچوب هایی تدوین شده است ولی گزارشی از نحوه اجرای آنها ارائه نشده است.
 
غلامرضا انصاری نیز با اشاره به ساخت مساجد در کشورهای مختلف اسلامی گفت: در بسیاری از این کشورها ساخت مساجد را به نوعی انجام داده اند که ضمن حفظ بنیادهای اولیه در مساجد اما نمای مساجدشان نشان دهنده شرایط طبیعی و بومی همان شور است. مانند مساجد در شهر استانبول ترکیه که هرکس آن مساجد را می بیند متوجه می شود که مربوط به کدام کشور است.

وی تاکید کرد: برای ساخت این تعداد مسجد در تهران طراحی و نمای مساجد به گونه ایی در نظر گرفته شود که مختص شهر تهران باشد.
 
وی در خصوص تبصره بیست و نهم بودجه توضیح داد: تا تاريخ28  مهرماه حدود نیمی از بودجه مربوط به حمایت از شورایاری ها از محل اعتبار مصوب تعهد و هزينه شده است.
 
دبیر با اشاره به اینکه گزارش اجرايي تبصره و رديف فوق بعد از تصویب توسط اعضاي ستاد هماهنگي شوراياري‌ها، در كميسيون برنامه و بودجه نيز بررسي شده؛ خاطر نشان کرد: با توجه به برگزاري انتخابات شوراياري‌ها در سال جاري، راهكارهاي لازم در خصوص سقف بودجه در نظر گرفته شده تا پايان سال جاري به ستاد شوراياري‌ها اعلام شده و مقرر شد گزارش مبسوط از عملكرد يكساله به همراه نحوه برگزاري انتخابات ستاد مذكور به شوراي اسلامي شهر تهران ارائه شود.
 
 
وی با اشاره به تبصره سی و یکم بودجه عنوان کرد: وصولي درآمد مال‌الاجاره ساختمان‌ها و تأسيسات شهرداري در شش ماهه اول سال رقمي حدود پنج میلیارد و 800 میلیون تومان بوده است.
دبیر با تاکید بر اینکه این ردیف بودجه در سال آینده باید افزایش یابد گفت: این ردیف بودجه یکی از ردیف های درآمد پایدار است که باید کارشناسی دقیق تری روی آن صورت گیرد.
 
علیرضا دبیر گفت: بر اساس تبصره سی و دوم شهرداری تهران مجاز است در راستای افزایش وصولی درآمدهای پایدار، تا سقف 2% از افزايش نسبت به وصولي سال 92 از وصولی درآمدهای عوارض ناشي از درآمدهاي پايدار جهت آموزش و پاداش انگیزشی کارکنان موثر در وصول درآمدهای پایدار با تنظيم دستورالعملي كه به تصويب شوراي اسلامي شهر تهران مي‌رسد، از محل ردیف 618050171 هزینه نماید و هر سه ماه يكبار به شوراي اسلامي شهر تهران گزارش دهد.

وی افزود: لايحه فوق توسط شهرداري تهران به شوراي اسلامي شهر تهران ارائه شده و كميسيون برنامه و بودجه هم بررسي ها یلازم را انجام داده است بنابراین آمادگی ارائه آن در صحن شورا وجود دارد.
 
رییس کمیسیون برنامه و بودجه همچنین درباره تبصره سی و سوم توضیج داد: برنامه‌هاي اجرايي معاونت فرهنگي و اجتماعي، سازمان فرهنگي و هنري و شركت همشهري به تأييد كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي شهر تهران رسيده است و گزارش عملكرد آن در حال بررسي است.
 
به گفته دبیر طي بررسي‌هاي انجام شده توسط كميسيون برنامه و بودجه در خصوص نحوه اجراي تبصره سی و چهارم تاكنون موردي خارج از موارد ذكر شده در تبصره فوق مشاهده نشده و در صورت مشاهده هرگونه نشريه‌اي خارج از موارد مذكور پيگيري لازم انجام می شود.
 
وی در ادامه گزارش مفصلی را از تبصره سی و پنجم ارائه کرد و گفت: در خصوص بند یک این تبصره مكاتبه با وزير محترم كشور در خصوص اوراق مشاركت و صكوك صورت پذيرفته و پس از پيگيري كميته‌اي مشترك با حضور نمايندگان بانك‌ها و تأمين‌كنندگان سرمايه و شهرداري تهران تشکیل شده است.
 
رییس کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اینکه اوراق پرديس شرق در حال ارائه لايحه به شوراي اسلامي شهر تهران است؛ در خصوص بند 2 تبصره سی و چهارم تاکید کرد: شهرداري تهران 4 موضوع و پروژه را در دستور كار قرار داده است که بر اساس آن تهیه 200 واگن مترو، 2500 دستگاه اتوبوس، 30 هزار تاکسی هیبریدی و 400 هزار موتور برقی تا پایان سال در دستور کار قرار دارد.
 
وی با اشاره به اینکه شورای اقتصاد پروژه مترو را از اولویت خارج کرده است؛ اظهار داشت: مصوبه شورای اقتصاد به ازاي هر مسافر 5/12 سنت در نظر گرفته است 760 میلیون یورو برای خط سه مترو، 470 میلیون یورو برای خط شش و 460 میلیون یورو نیز برای خط هفت توسط شورای اقتصاد تصویب شده اما متأسفانه از اولویت خارج شد و موارد مصوب در شوراي اقتصاد هنوز به مرحله اجرا درنيامده است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا پیشنهاد داد تا سه نفر از اعضا شورا جهت پیگیری مطالبات شهر تهران از دولت انتخاب شوند.

بر اساس این گزارش این پیشنهاد مورد موافقت سایر اعضا شورا قرار گرفت و در نهایت اسمعیل دوستی ، محسن سرخو و رضا تقی پور به عنوان نمایندگان شورا ماموریت یافتند تا برای تحقق مطالبات شهری تهران از دولت پیگیری ویژه ایی را داشته باشند.
گفتنی است که این افراد با اتفاق آراء شورا انتخاب شدند.
 
علیرضا دبیر در خصوص عملکرد شهرداری تهران در تبصره سی و ششم گفت: با ابلاغ شهردار تهران دبيرخانه پايش برنامه پنج ساله دوم در شهرداري تهران تشكيل شده و بر اساس برنامه پنج ساله دوم دبيرخانه فوق نيز با همكاري كميسيون برنامه و بودجه برش سال دوم برنامه پنج ساله دوم را به منظور ارائه به اين كميسيون آماده کرده است.
 
رییس کمیسیون برنامه و بودجه درباره تبصره سی و هفتم بودجه یادآور شد: بودجه‌ريزي عملياتي در شهرداري تهران با پيگيري‌هاي مستمر كميسيون برنامه و بودجه در شوراي اسلامي شهر تهران به تصويب اعضاي محترم شورا رسيده و جلسات هفتگي به صورت مداوم در كميسيون در حال برگزاري است و مواد بودجه ۹۴ تغییرات اساسی دارد.
 
وی گفت: لايحه آيين‌نامه تبصره سی و نهم به شوراي اسلامي شهر تهران ارائه شده است كه با توجه به رويكرد جديد و شرح وظايف شركت شهربان این آيين‌نامه در كميسيون برنامه و بودجه در حال بررسي است و شهرداري تهران (شركت شهربان) موظف است موارد تكميلي خود را ظرف مدت 15 روز به كميسيون ارسال کند.
 
دبیر همچنین از پیگیری موضوع تبصره چهلم توسط شركت ساماندهي صنايع و مشاغل به نمايندگي از معاونت حمل و نقل و ترافيك خبر داد و درباره تبصره چهل و یکم توضیح داد: دستورالعمل مربوطه تهيه و به تصويب كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي شهر تهران رسيده و همچنين موافقت‌نامه‌ها با هر يك از حوزه‌هاي معاونتي شهرداري صورت پذيرفته است.
محسن سرخو در توضیح اینکه 3 درصد بودجه باید در اختیار معاونت های شهرداری باشد گفت: اینکه  3 درصد بودجه را از حوزه ها بگیریم و بعد اختیار آن را به معاون فرهنگی واگذار کنیم اقدامی است که ربطی به مسائل شهری ندارد.

در حوزه حمل و نقل و ترافیک بسیاری از مسائل و مشکلات از طریق همین موضوعات فرهنگی مرتفع می شود . موضوعاتی از قبیل فرهنگ استفاده مسافرین از وسایل حمل و نقل  و یا فرهنگ برخورد رانندگان با مردم از اینرو این قبیل موارد باید از سوی خود معاونت ها انجام شود.
هادی ساعی نیز بر در اختیار قرار دادن 3 درصد بودجه فرهنگی به خود معاونت های شهرداری تهران تاکید کرد و گفت: در زمان تصویب این تبصره هم بحث شد که به عنوان مثال چگونه معاونت عمرانی می خواهد کار فرهنگی کند در حالی که توجه به ساخت نماد های فرهنگی یکی از اقدامات مهمی است که باید توسط  خود معاونت فنی و عمرانی صورت پذیرد.

مرتضی طلایی نیز افزود:  این 3 درصد باید در اختیار معاونت های شهرداری باشد و دست آنها را هم باز گذاشت  تا در یک نظام یکپارچه برای اموری نظیر فرهنگ سازی ترافیک ،آموزش شهروندی و ... هزینه شود.
 
دبیر تصریح کرد: در خصوص اختصاص يك درصد از كل سرجمع اعتبارات سرمايه‌اي سال 1393 مربوط به تبصره چهل و دوم هيچگونه هزينه‌اي ثبت نشده و این لایحه به شوراي اسلامي شهر تهران ارائه نشده است و مي‌بايست توسط كميسيون شهرسازي و معماري پيگيري و بررسي شود.
 
محمد سالاری در این زمینه گفت: در حالی که شهرداری از هیچ کدام از مصوبات شورا پیروی نمی کند خود اعضا باید حامی مصوبات شورا باشند.
وی ادامه داد: این تبصره در حد اعلای خود دغدغه مقام معظم رهبری ، اعضای شورا و حتی شهردار تهران و معاونت شهر سازی شهرداری تهران هم بوده اما بودجه ای به آن اختصاص داده نشده است حتی بر روی آن مطالعه هم صورت نگرفته است. از اینرو من تذکر کتبی خود را تهیه کرده ام و به شورا ارائه خواهم داد.
 
علیرضا دبیر در ادامه با اشاره به اینکه كميسيون برنامه و بودجه در راستاي تبصره چهل و سوم موارد خارج از بودجه و مفاد تبصره را از طريق حسابرس منتخب شورا كنترل می کند؛ درباره تبصره چهل و چهارم گفت: مبلغ طلب شركت نوسازي عباس‌آباد از مناطق 3، 6 و 7 برابر 420 هزار میلیارد تومان است و قرار بود حدود 210 میلیارد تومان آن پرداخت شود که تاکنون ، 86 هزار میلیارد تومان آن در شش ماه اول سال به صورت نقد پرداخت شده است.
مجتبی شاکری با اشاره به تبصره فوق گفت: اراضی عباس آباد با پهنه 560 هکتاری که دارد انواع ساخت و ساز در آن انجام می شود در حالی که پیوست های فرهنگی در آن رعایت نشده است.
وی ادامه داد: برای پروژه های اراضی عباس آباد اتاق فکری این پروژه ها را نسیبت به شهر و مجموعه کشور تایید کند نداریم از اینرو نیاز داریم شورا به این موضوع ورود خاص داشته باشد.
شاکری گفت: به عنوان مثال باید مشخص شود که پل طبیعت می خواهد چه کاری انجام دهد و یا پروژه های از قبیل باغ موزه فلسفه و ... که مبالغ هنگفتی برای آن هزینه می شود.
 
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: بر اساس تبصره چهل و پنجم شهرداري تهران موظف است مطالعات توجيهي، فني، اقتصادي، اجتماعي، زيست‌محيطي، سلامت و پدافند غيرعامل هر يك از پروژه‌هاي سرمايه‌اي غيرمستمر را به پيوست موافقت‌نامه‌هاي مربوطه با معاونت برنامه‌ريزي و توسعه شهري قرار دهد و ضمن مبادله موافقت‌هاي نامه‌هاي مذكور با معاونت برنامه‌ريزي و توسعه شهري يك نسخه از آن را به كميسيون‌هاي تخصصي شوراي اسلامي شهر تهران ارائه نمايد اما با توجه به عدم ارائه مستندات موافقت‌نامه‌هاي مبادله شده به شوراي اسلامي شهر تهران تبصره فوق نيز انجام نشده است.

اقبال شاکری با اشاره به این تبصره گفت: باید برای پروژه های جدید کد مطالعاتی بگذاریم که بعد از گذشت یکسال اگر این کد پروژه های مطالعاتی تایید شد کد پرو.ژه عملیاتی به آنها دهیم.
 
وی با اشاره به تبصره چهل و ششم و چهل و هفتم بودجه اظهار داشت: در قراردادهاي سال 1393 مبلغ نقد و غيرنقد هنگام تنظيم قرارداد با افراد حقيقي و حقوقي منظور می شود و همچنین قراردادهای مهندسين مشاور پروژه‌هاي فني و عمراني در قالب پرداخت نقدي منعقد می شود.
 
علیرضا دبیر گفت: در راستای اجرای تبصره چهل و هشتم و بر اساس بند «ج» تبصره 22 مبلغ  70 میلیارد تومان مجوز تخصيص جهت معابر به سازمان نوسازي اختصاص داده شده است.
 
وی خاطر نشان کرد: موضوع مصویه چهل و نهم نیز طي نامه شماره 584-19-805 مورخ 15/5/93 به دفتر معاونت برنامه‌ريزي شهري ارسال شده است.


انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن