تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عدالت نيكو است اما از دولتمردان نيكوتر، سخاوت نيكو است اما از ثروتمندان نيكوتر؛...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819165974




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انصارالله یمن ترکیب دولت جدید یمن را رد کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: انصارالله یمن ترکیب دولت جدید یمن را رد کرد تهران -ایرنا - جنبش انصار الله یمن (حوثی ها) ضمن رد ترکیب دولت جدید این کشور به ریاست "خالد بحاح" نخست وزیر، خواستار اصلاح آن شد.


به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های خبری، جنبش انصارالله روز شنبه در تازه ترین موضع گیری های خود، ساختار کابینه جدید را مغایر با توافق نامه صلح دانست و اعلام کرد: ترکیب دولت جدید ناامیدکننده است زیرا معیارهایی که پیش از این روی آنها توافق شده بود رعایت نشده است.
انصارالله گفته است، کسانی که مطابق معیارهای مورد توافق انتخاب نشده اند باید از کابینه کنار گذاشته شوند.
از سوی دیگر حزب کنگره ملی خلق یمن نیز از عدم مشارکت خود در کابینه جدید خبر داد.
این حزب وابسته به علی عبدالله صالح دیکتاتور سابق یمن اعلام کرد: دردولت جدید که روز گذشته به ریاست "خالد بحاح" نخست وزیر تشکیل شد، مشارکت نخواهد کرد زیرا برای تشکیل دولت و انتخابات اعضای آن از قبل با این حزب مشورت نشده است.
حزب کنگره در همین راستا روز شنبه "عبد ربه منصور هادی" رییس جمهوری کنونی را از دبیرکلی خود برکنار و "عارف الزوکا" را به عنوان جانشین وی انتخاب کرد.
برکناری هادی از دبیرکلی حزب گنگره ملی چند ساعت پس از اعمال تحریم های شورای امنیت علیه علی عبدالله صالح رییس جمهوری سابق یمن و دو نفر از رهبران "حوثی ها" به بهانه تضعیف پایه های صلح در این کشور که از بی ثباتی رنج می برد، صورت گرفت.
یمن از زمان انقلاب سال 2011 و سرنگونی حکومت علی عبدالله صالح، همچنان دستخوش ناآرامی است.
اعتراض های مردمی در ماه های گذشته با تجمع و تحصن های مسالمت آمیز "جنبش حوثی ها" تشدید شد. جنبش حوثی ها قدرتمندترین جریان سیاسی یمن است که از 21 سپتامبر (30شهریور) تاکنون کنترل صنعا پایتخت این کشور را در دست دارد. این گروه خواستار تحقق مطالبات سیاسی و مدنی شهروندان یمن است.
یمن همچنین به دلیل ضعف دولت مرکزی به پایگاهی مناسب برای فعالیت شبکه تروریستی القاعده تبدیل شده است.
برخی کارشناسان اعتقاد دارند، عربستان در برابر پیروزی چند روز اخیر جنبش انصارالله(حوثی ها)، حمایت جدی از جدایی طلبان جنوب یمن را در دستور کار قرار داده است.
**مترجمام**1480** 2023


17/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن