تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798253997




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیگیری پرونده مهدی هاشمی توسط نمایندگان |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: پیگیری پرونده مهدی هاشمی توسط نمایندگان
نماینده مردم تهران در مجلس از تشکیل کمیته‌ای از سوی برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای پیگیری پرونده مهدی هاشمی خبر داد.
کد خبر: ۴۴۷۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۳ - 08 November 2014


نماینده مردم تهران در مجلس از تشکیل کمیته‌ای از سوی برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای پیگیری پرونده مهدی هاشمی خبر داد.


حجت‌الاسلام حمید رسایی نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در واکنش به اظهارات  علیزاده وکیل مهدی هاشمی، گفت: وکیل مهدی هاشمی می‌گوید به دلیل دفاع از حیثیت نظام نمی‌توان دادگاه را علنی کرد، سئوال این است که آیا کیفرخواست تهیه شده توسط دادستانی دستگاه قضایی حیثیت نظام را زیر سئوال می‌برد؟ قطعا چنین چیزی نیست چون کیفر خواست دادستانی، مستنداتی از اقدامات غیرقانونی اقتصادی، امنیتی و سیاسی مهدی هاشمی است و مهدی هاشمی هم مساوی با نظام نیست. همین جمله آقای علیزاده حکایت از نکات مهم زیادی دارد. 


رسایی همچنین گفت: یکی از مهمترین اتهامات مهدی هاشمی در کنار دخالتش در قراردادهای چند میلیون دلاری نفتی و مسائل مالی مربوط به بهینه سازی مصرف سوخت، استفاده وی از اسناد طبقه بندی شده محرمانه، خیلی محرمانه، سری و بکلی سری وزارت اطلاعات، مجمع تشخیص، شورای عالی امنیت ملی و ریاست جمهوری و ارتباط با عناصر mi6 در طول زمان اقامت مهدی در انگلیس است و در ملاقاتی که با قاضی داشتم وی گفت که با علنی شدن دادگاه این اسناد نیز علنی می‌شوند بنابراین نمی‌تواند رأی به علنی شدن دادگاه دهد. 


وی در خصوص این ادعای وکیل مهدی هاشمی که قاضی پرونده به رسایی گفته که از ابتدا وی و مهدی هاشمی درخواست علنی شدن دادگاه را داشته‌اند، گفت: بعد از جلسه با قاضی فهمیدم که درخواست مهدی هاشمی و وکلایش برای علنی شدن دادگاه، نوعی فرار به جلوست چون آنها از محتوای پرونده و آشی که مهدی در این سال ها پخته، خبر دارند و می‌دانند که قاضی قطعا رأی به علنی شدن دادگاه نمی‌دهد اما با درخواست علنی شدن نوعی مظلوم نمایی می‌کنند. 


نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: بعد از جلسه با قاضی و شنیدن استدلال وی برای غیرعلنی بودن دادگاه، موضوع را با همکارانی که درخواست علنی شدن داشتند مطرح کردم و قرار شد با توجه به تأکید قاضی بر غیرعلنی بودن دادگاه، با تشکیل کمیته‌ای از نمایندگان درخواست کننده، موضوع را به عنوان وظیفه نظارتی خود در قبال عملکرد دستگاه دنبال کنیم بویژه در خصوص فشارهایی که از سوی برخی افراد و مراکز دولتی در خصوص این پرونده وارد می‌شود نظارت بیشتری داشته باشیم. 


نماینده تهران گفت: علیزاده طباطبایی می‌گوید که در پرونده مهدی هاشمی از حریم آیت الله هاشمی دفاع می‌کند و این به آن معناست که مهدی هاشمی می‌خواهد با کشیدن پای پدرش در پرونده برای خود مصونیت درست کند در حالی که سئوال این است که محاکمه مهدی هاشمی چه ارتباطی به پدرش دارد که وکیل مهدی هاشمی رسما می‌گوید من در این پرونده از هاشمی دفاع می کنم؟ 


نایب رئیس کمیسیون اصل 90 در خصوص ادعای دیگر وکیل مهدی هاشمی مبنی بر اینکه هیچ دستمزدی بابت این پرونده که وثیقه آن 10 میلیارد تومان تعیین شده نمی‌گیرد، گفت: اولا مهدی هاشمی فقط یک وکیل ندارد، چرا دیگر وکلای وی در پاسخ به این ادعای بنده سکوت کرده‌اند؟ ثانیا آقای علیزاده می‌گوید که بعد از حوادث سال 88 تاکنون 300 پرونده سیاسی را مجانی قبول کرده که در همه آنها هم از حق دفاع کرده، سئوال افکار عمومی این است که اگر این ادعا درست باشد چرا هرگز ایشان از حق زنانی که در فتنه سال 88 چادر از سرشان کشیده شد دفاع نکرد، چرا از حق 25 بسیجی و عوامل نیروی انتظامی که شهید شدند دفاع نکرد؟ آیا آنها حق نبودند؟ چرا از حق عوامل نیروی انتظامی که زخمی شدند دفاع نکرد؟ و اساسا آیا ادعای دروغ تقلب حق است؟












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن