تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819220113




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سهم 92 درصدی خدمات فنی مهندسی صنعت آب و برق از صادرات کشور


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: وزیر نیرو خبر داد، سهم 92 درصدی خدمات فنی مهندسی صنعت آب و برق از صادرات کشور تهران - ایرنا - وزیر نیرو با بیان اینکه طبق آمارهای سازمان توسعه تجارت ایران، 52 درصد از صادرات خدمات فنی و مهندسی کشور در سال 91 متعلق به صنعت آب و برق بوده است گفت: این میزان در سال گذشته به 35 درصد کاهش یافت اما در چهار ماهه نخست سال جاری سهم صنعت آب و برق از صادرات خدمات فنی و مهندسی به 92 درصد رسیده است.


به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، حمید چیت چیان روز شنبه در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران که با حضور چشمگیر شرکت های خارجی و داخلی و با حضور محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهور برگزار شد، افزود: صنعت برق یک صنعت پیش رو در وجوه مختلف به حساب می آید.
وی ادامه داد: در حال حاضر خدمات فنی و مهندسی صنعت آب و برق کشور به بیش از 20 کشور جهان صادر می شود.
وزیر نیرو در زمینه ساخت نیروگاه حرارتی، آبی و تجدید شونده اظهار داشت: در حال حاضر از این نیروگاه ها در کشورهای عراق، سوریه، عمان، کنیا، سریلانکا، تاجیکستان و ارمنستان ساخته شده است.

** توسعه صادرات مولفه اصلی خروج از رکود است
وزیر نیرو همچنین با بیان اینکه توسعه صادرات مولفه اصلی خروج از رکود در کشور است، گفت: دولت توجه وی‍ژه ای به صادرات دارد که یکی از ملزومات توسعه صادرات، ارتقای کیفیت محصولات و خدمات و دیگری هماهنگی نهادهای مالی، بانکی و بیمه ای است.
چیت چیان افزود: تنوع بخشی به محصولات متناسب با نیاز بازارهای هدف صادراتی با توجه به بازار بزرگ داخلی از اهمیت وی‍ژه ای برخوردار است و می توان از مزیت اقتصاد مقیاس برای توسعه صادرات استفاده کرد.
وی اظهارداشت: در سال های گذشته مشکلات مالی در صنعت برق وجود داشت که خوشبختانه مورد توجه دولت قرار گرفته و در لایحه خروج از رکود و حمایت از تولید و بودجه سال آینده این مساله به طور ویژه مورد توجه قرار خواهد گرفت.

** صنعت برق در آستانه تحول کیفی و کمی است
چیت چیان در خصوص چشم انداز آینده این صنعت نیز گفت: صنعت برق در آستانه تحول کیفی و کمی قرار دارد، به گونه ای که به لحاظ تحول کمی باید سالانه پنج هزار مگاوات به تولید برق افزوده شود.
وی اضافه کرد: همچنین طی پنج سال آینده 33 هزار مگاوات باید به ظرفیت نیروگاهی کشور افزوده شود و 16 هزار مگاوات نیروگاه های گازی بزرگ طی سه سال به سیکل ترکیبی تبدیل شود که با این اقدام سالانه 10 هزار میلیارد تومان صرفه جویی در مصرف سوخت صورت می گیرد.
وزیر نیرو همچنین استفاده از توربین های گازی با راندمان بالا، استفاده از واحدهای کوچک CHP و DG، استفاده از مولدهای بادی و خورشیدی، کاهش تلفات در شبکه انتقال و توزیع به زیر 10 درصد تا سال آینده و تولید کنتورهای جدید را از دیگر برنامه های این وزارتخانه برشمرد.
وزیر نیرو اضافه کرد: با ارتقای ظرفیت و بهره وری در صنعت برق موج جدیدی از نیازهای صنعت پشتیبان برق ایجاد خواهد شد که امیدواریم از فرصت برگزاری نمایشگاه عرضه کنندگان و سازندگان استفاده کنند تا در بازار حضور فعال داشته باشند.
اقتصام (3) 1053 ** ل.ا ** 9132 ** 1574


17/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن