تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):آيا به چيزى با فضيلت تر از نماز و روزه و صدقه (زكات) آگاهتان نكنم؟ و آن اصلاح ميان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799073678




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تمدید مذاکرات هسته ای از منظر یک تحلیلگر پاکستانی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: تمدید مذاکرات هسته ای از منظر یک تحلیلگر پاکستانی اسلام آباد - ایرنا - یک تحلیلگر سیاسی پاکستان روز شنبه ابراز عقیده کرد که «گفت و گوهای هسته ای ایران با کشورهای عضو گروه موسوم به 1+5 تا پایان ضرب الاجل سوم آذر ماه - 24 نوامبر - به نتیجه نخواهد رسید و این انجام این گفت و گوها برای مدتی دیگر تمدید خواهد شد».


«رسول بخش رییس» تحلیلگر مسائل سیاسی و رییس موسسه مطالعات راهبردی پاکستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا توضیح داد که «هنوز فاصله نسبتا زیادی تا امضای یک توافقنامه جامع بین ایران و 1+5 وجود دارد، اما طرفین مصمم به امضای توافق هستند».
وی افزود: بدون تردید پایان ضرب الاجل 24 نوامبر به معنای پایان مذاکرات سخت و فشرده میان ایران و 1+5 نیست و بسیار بعید است مذاکراتی که هفت کشور برای به ثمر رسیدن آن تلاش فراوانی انجام داده اند، بدون رسیدن به یک نتیجه مشخص و مطلوب، نیمه کاره رها شود.
این کارشناس ارشد مسایل سیاسی و روابط بین الملل پاکستان البته تاکید کرد که هرگونه توافق میان ایران و 1+5، باید توافقی مورد قبول تهران و واشنگتن باشد و منافع دو کشور در آن دیده شود.
رییس موسسه مطالعات راهبردی اسلام آباد به پیروزی جمهوریخواهان در انتخابات میاندوره ای کنگره آمریکا اشاره کرد و گفت: اکنون شرایط سیاسی در آمریکا نسبت به ماه های گذشته فرق کرده و شرایط برای «باراک اوباما» و حزب دمکرات برای امضای توافق با ایران کمی سخت تر از گذشته شده است.
«بخش رییس» افزود: بیشتر جمهوریخواهان مخالف توافق دولت آمریکا با ایران هستند و با پیروزی جمهوریخواهان در انتخابات میان دوره ای کنگره، طبیعی است که فشارها علیه حزب حاکم دمکرات آمریکا بیشتر شود.
وی گفت: واشنگتن اعلام کرد که در پی «توافقی خوب» با ایران است و به همین دلیل برای رسیدن به چنین توافقی، عجله نخواهد کرد، به ویژه در زمان کنونی که باید صبر کند تا کمی آب ها از آسیاب انتخابات اخیر کنگره بیفتد.
تحلیلگر مسائل سیاسی پاکستانی به مذاکرات «محمد جواد ظریف» و «جان کری» وزیران امور خارجه ایران و آمریکا در حضور «کاترین اشتون» مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مسقط پایتخت عمان اشاره کرد و تفسیر خود را از انتخاب مسقط به عنوان میزبان مرحله جدید گفت و گوهای هسته ای ایران و غرب اینگونه بیان کرد که «گرچه عمان در گذشته توانسته با اقدامات میانجیگرایانه خود برخی اختلافات تهران و واشنگتن را حل کند، اما موضوع هسته ای فراتر از آن است که میانجیگری عمان بتواند گره ای از آن باز کند و این بار عمان نقشی بیشتر از میزبانی مذاکرات نخواهد داشت».
این کارشناس روابط بین الملل گفت: موضوع هسته ای ایران و گروه 1+5 فقط از طریق ادامه مذاکرات میان خود این کشورها امکان پذیر است.
«محمد جواد ظریف» و «جان کری» وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و آمریکا 18 و 19 آبان ماه در حضور «کاترین اشتون» مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مسقط پایتخت عمان گفت و گو می کنند.
«باراک اوباما» چهارشنبه گذشته پس از پیروزی جمهوریخواهان در انتخابات میان دوره ای کنگره و تأثیر آن بر مذاکرات اتمی با ایران گفت: اگر بتوانیم با ایران به «توافقی خوب» برسیم در آن صورت با کنگره وارد مذاکره می شویم و آنها را نیز متقاعد می کنیم.
رییس جمهوری آمریکا تأکید کرد: آمریکا و متحدانش می توانند چارچوبی به ایران پیشنهاد کنند که در آن، تهران بتواند نیازهای صلح آمیز انرژی خود را تأمین کندو
وی البته گفت: مذاکرات اتمی یک راه دشوار دیپلماتیک است زیرا دوطرف به هم بی اعتماد هستند.
آساق*3*272**1723**1545


17/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن