تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818890761




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موانع مهم در نوسازي بافت فرسوده روش‌هاي تامين مالي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ آبان ۱۳۹۳ (۱۱:۱۶ق.ظ)
موانع مهم در نوسازي بافت فرسوده روش‌هاي تامين مالي است عضو کميسيون عمران مجلس، روش‌هاي تامين مالي و عدم اجراي قانون مديريت يکپارچه شهري را مهم‌ترين موانع نوسازي بافت فرسوده دانست و عنوان کرد: در اين زمينه لازم است تفاهم‌نامه همکاري ميان وزارت راه‌ و شهرسازي و شهرداري تهران منعقد شود تا بتوان سرعت نوسازي در بافت فرسوده را بهبود بخشيد.
به گزارش خبرگزاري موج، علي اکبر آقايي عضو کميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي با تاکيد بر اينکه مطابق قانون، دولت نيز در احياي بافت‌هاي فرسوده در شهرها مسؤوليت دارد، اظهار داشت : انعقاد تفاهم‌نامه‌اي بين شهرداري و وزارت راه‌ و شهرسازي در زمينه احياي بافت فرسوده موجب مي‌شود تا روند نوسازي در کشور سرعت بيشتري به خود بگيرد.
نماينده مردم سلماس در مجلس شوراي اسلامي به مشکل تامين مالي طرح‌هاي نوسازي بافت فرسوده اشاره کرد و گفت: بررسي روند احياي بافت فرسوده در کشور نشان مي‌دهد که در دو دهه گذشته مشکل تمام طرح‌هاي اجرا و ارائه شده در احياي بافت‌هاي فرسوده روش‌هاي تامين مالي سنگين بوده است؛ اين در حالي است که در ايران و ديگر کشورهاي در حال توسعه به دليل محدوديت منابع مالي و نيز افزايش روزافزون شهرنشيني و بافت فرسوده، تامين اين منابع مشکل بوده و همانگونه که در ايران نيز مشاهده شده چنين طرح‌هايي موفقيت‌آميز نبوده اند.
مهندس آقايي افزود: اما تجربه کشورهاي مختلف دنيا نشان داده است که مي‌توان توسط روشي ديگر که نياز به چنين منابع مالي‌اي ندارد، مشکل بخش قابل توجهي از بافت‌هاي فرسوده را حل کرد جذب سرمايه‌گذار بخش خصوصي از جمله اقدامات تاثيرگذار در اين راه است.
به گفته عضو کميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي؛ اگر دغدغه بافت‌هاي فرسوده به عنوان سرفصل مشترک نهادهاي دولتي ذيربط قرار گيرد کلان‌شهر تهراني در ۱۵ سال آينده با تغيير منظر و حذف بسياري از مناطق فرسوده خود، به استانداردهاي شهر ايده‌آل در حوزه ساخت‌وساز دست مي‌يابد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن