تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله چيزى مثل شام و غير آن را بر نماز مقدم نمى‏داشتند و ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820501255




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحلیلی بر بحران سازی مخالفان علیه دولت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: تحلیلی بر بحران سازی مخالفان علیه دولت تهران- ایرنا-این روزها موتوربحران سازی نمایندگان تندرو و افراطی مجلس که جزصدای خویش صدای دیگری را نمی شنوند، علیه دولت باشتاب می تازد و بصورت فزاینده ای به تخریب دولت مشغول است.گمان می رود زخم نه چندان کهنه شکست تلخ نامزد تندروها در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم زبان باز کرده وشکست خوردگان 24خرداد92را اینگونه به تب وتاب انداخته است.


روزنامه «ابتکار» در تحلیلی به قلم «محمدعلی خالق نژاد» می افزاید: بحران سازی ها و تخریب های این گروه از نمایندگان که در دولت های نهم و دهم چشمان خود را به تخلف های بی شمار دولت بسته و گویا در خواب بودند و اکنون از خواب بیدار شده اند، به حدی فزونی یافته که باید گفت سرنوشت خاتمی و شاید بدتر از آن در انتظار روحانی باشد. ایجاد بحران برای دولت روحانی یادآور بحران سازی های افراطیون در مسیر دولت اصلاحات است. استیضاح وزیر دانشمند علوم و رای عدم اعتماد به سومین وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت علوم از جمله آخرین بحران سازی های مخالفان دولت در مدت کوتاه فعالیتش است. مقایسه اجمالی این بحران ها با هر 9روز یک بحران برای دولت اصلاحات آقای خاتمی در مدت زمان کمتری از عمر دولت آقای روحانی نشان از آن دارد که این گروه عزم جدی در تزاید بحران سازی برای این دولت دارد.
مخالفان دولت می خواهند دولت روحانی را همانند دولت خاتمی اسیر بحران سازی هایی بکنند که هر روز رو به افزایش است، حکایت تخریبی آنها در چند ماه گذشته حکایت از آن دارد که برای گرفتار کردن دولت تدبیر و امید در باتلاق بحران های ناشی از خشم و عصبانیت و عصبیت نمایندگان افراطی مجلس از هر راهی حتی غیر اخلاقی وغیر اصولی بهره مند می شوند.
مخالفان روحانی قصد در تداوم وحفظ گفتمان احمدی نژاد در جامعه دارند گفتمانی که جامعه را به ورطه خطرناکی کشید حالا می خواهد دوباره احیا شود.
خط فکری و تبلیغی تندروهای مخالف دولت تدبیر و امید از هم اکنون حفظ کرسی های مجلس دهم بوده وبه همین خاطر اینگونه بی محابا خود را به آب وآتش می زنند تا در اسفند 94 شکست دیگری را تجربه نکنند. چون می دانند با عملکردی که در قبال دولت منتخب مردم داشته اند وبه دلیل حمایت های مکرر از دولت ناکار آمد احمدی نژاد در انتخابات آینده مجلس با بحران مقبولیت عمومی در میان آحاد مردم مواجه شده و شکست سنگینی در این انتخابات متحمل خواهد شد واز هم اکنون قصد دارد با شیوه ای که بنیان گذار آن احمدی نژاد بود با تخریب های فزاینده و جریان ساز دولت را به سمت ناکارآمد جلوه دادن ببرد تا برای خود رأیی دست وپا کند اما این کار آنان به یادآور داستان غریقی است که در امواج دریای پرتلاطم به کف روی آب پناه می برد.
مواضع جبهه تندروها نه از روی مبانی اصولگرایی بوده و به نظر می رسد بنیان سیاسی داشته باشد. بلکه جبهه ای که برهیچ یک از اصول اخلاق سیاسی واصولی که به خاطر آن خود را اصولگرا نامیده است پایدار و ثابت قدم نیست وبرای رسیدن و ماندن در قدرت دست به هر عملی غیر منصفانه وغیر سیاسی می زند. عملکرد آنها اینگونه نشان می دهد که بر خلاف آرمان های امام راحل (ره) حرکت کرده و حتی جلوتر از مقام معظم رهبری نیز می افتند. بر اصول انقلاب اسلامی و رهنمودهای مقام معظم رهبری نیز پایدار نیستند وحتی برخی از اصول اخلاقی سیاسی و قواعد بازی سیاسی نیز نادیده می گیرند. آنچه بیان شد تحلیل هایی است که منجر به تأسف و ناراحتی می شود چرا که از تریبون خانه ملت شنیدن چنین صداهای ناموزونی برازنده نظام جمهوری اسلامی نیست.
خانه ای که قرار است منافع ملی در آن حفظ شود با منفعت طلبی جناحی و باندی گروهی اقلیت تندرو به نماد ونمود اقتدارگرایی حزبی تبدیل شده است. تندروها در برابر دولتی که عزمی راسخ جهت حل مشکلات بوجود آمده از تصمیمات لحظه ای وغیر کارشناسی دولت قبلی روی کار آمده و قصد دارد با تحمل سختی های فراوان مسیر پرسنگلاخ دولت گذشته را اصلاح کند اکنون به ماشین تولید بحران در برابر دولت تبدیل شده است.
ماشینی که اگر چنین بی ترمز پیش رود قطعا زیر تصمیمات منطقی دولت و اثرات مثبت این تصمیمات منبعث از اراده ملت در مملکت بطور خودکار والبته ناخود آگاه له شده وقطار آرای حمایتی مردم از اقدامات دولت که در انتخابات آینده قطعا به منصه ظهور خواهد رسید، ماشین بحران سازی مخالفان دولت را اسقاط خواهد کرد.
اول**1368**


17/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن