تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان، در روز قيامت، قدم از قدم برنمى‏دارد، مگر آن كه از چهار چيز پرسيده مى‏شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803839358




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بمباران مسجد الرمادی/انهدام انبار مهمات داعش/قانون تشکیل گارد ملی عراق


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: بمباران مسجد الرمادی/انهدام انبار مهمات داعش/قانون تشکیل گارد ملی عراق


داعش بزرگ ترین انبار سلاح خود را در منطقه «حمام العلیل» در جنوب موصل منهدم کرد. هواپیماهای ناشناس ۱۵ تانکر نفت خام داعش را در جاده بیجی در غرب کرکوک منهدم کردند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از«عراق پرس» از نینوا، یک منبع گفت: «گروهک داعش ساختمان دانشکده کشاورزی و جنگل داری را که بزرگ ترین انبار سلاح آنان به شمار می رفت، منفجر کردند.»  
یک دانشجو که خواست نامش فاش نشود نیز گفت: «پس از پیشروی نیروهای امنیتی در منطقه بیجی به سمت شهر موصل، گروهک داعش از ترس آنکه سلاح هایشان به دست نیروهای عراقی بیفتد، این انبار را منهدم کردند.   بمباران مسجد توسط هواپیمای ناشناس گزارش ها حاکی است: یک هواپیمای ناشناس، مسجد الرحمن در منطقه الجمعیه در شهر الرمادی را بمباران کرد که در پی آن،  2 تن از نمازگزاران شهید و 18 تن دیگر زخمی شدند.
این پایگاه اینترنتی به جزئیات بیشتری در این باره اشاره ای نکرد.
هلاکت داعشی ها
انهدام تانکرهای نفت داعش
منابع محلی و امنیتی در کرکوک، روز پنجشنبه اعلام کردند، هواپیماهای ناشناس 15 تانکر نفت خام داعش را در جاده بیجی در غرب کرکوک منهدم کردند.
به گزارش پایگاه اینترنتی «المدی پرس» از کرکوک، این منابع احتمال می دهند گروهک داعش این نفت را از میدان نفتی «عجیل» در 95 کیلومتری جنوب کرکوک قاچاق کرده باشد.
قاچاق نفت یکی از منابع تامین بودجه فعالیت های گروهک تروریستی داعش به شمار می رود.
داعش که 14 چاه نفت در سوریه و عراق را در اختیار دارد، هر تانکر نفت قاچاق را 4 هزار دلار به تجار ناشناس می فروشد.   هلاکت مفتی داعش در السعدیه شبکه تلویزیونی العراقیه گزارش داد: مفتی گروه تروریستی داعش در منطقه السعدیه استان دیاله عراق و یکی از دستیارانش در حمله هوایی به هلاکت رسیدند.   رئیس شورای استان الانبار هم از آمادگی سه هزار عشایر این استان برای نبرد با گروه تروریستی داعش در پی حمله عناصر این گروهک به عشیره البونمر خبر داد.   منابع خبری امروز از کشته شدن مفتی گروه تروریستی داعش و یکی از دستیارانش در منطقه السعدیه استان دیاله خبر دادند . فرماندهی عملیات صلاح الدین عراق هم اعلام کرد بیش از هشتاد تروریست عضو داعش در منطقه بیجی کشته شدند.   خبر دیگر اینکه، نیروهای ارتش و مردمی با هدف آماده شدن برای حمله به گروه تروریستی داعش در شهر "هیت " واقع در استان الانبار، اطراف این منطقه مستقر شده اند.   مقامات وزارت دفاع عراق اعلام کردند: نیروهای امنیتی مستقر در پایگاه هوایی عین الاسد در استان الانبار، 3 هزار تن از نیروهای مردمی را که وارد این پادگان شده اند، مسلح کرده اند.   بیش از 40 قبیله اهل سنت در استان الانبار برای مبارزه با تکفیری های داعش متحد شده اند. تروریست های داعش پیش از این، بیش از 500 تن از قبائل بونمر را به اتهام همکاری با دولت اعدام و هزاران تن از فرزندان و زنان این قبیله را آواره کردند.   استانداری الانبار، از تشکیل لشکری متشکل از 5500 رزمنده از قبائل بونمر و العبید برای کمک به نیروهای امنیتی و پاکسازی این استان از وجود تروریست ها خبر داده است.
گارد ملی

تهیه پیش نویس قانون تشکیل گارد ملی در عراق
در پی تاکید نخست وزیر عراق بر ایجاد سامانه امنیتی در همه استان های این کشور، رئیس مجلس عراق از تهیه پیش نویس قانونی برای تشکیل گارد ملی در استان های این کشور خبر داد.   حیدر العبادی، نخست وزیر عراق، در دیدار با استانداران این کشور، ایجاد سامانه امنیتی در همه مناطق را برای آینده عراق مهم دانست و گفت: ایجاد این سامانه، مقدمه ای برای جایگزین کردن نیروی پلیس به جای نیروهای ارتشی در استان هاست.   هم اکنون امنیت استان های عراق به عهده نیروهای ارتش است.
سلیم الجبوری،  رئیس مجلس عراق، گفت: پیش نویس قانون تشکیل گارد ملی با استفاده از نیروهای بومی در دو هفته آینده به مجلس این کشور ارائه می شود. به گفته وی، هدف از اجرای این طرح، بسیج نیروهای مردمی به منظور مبارزه با تروریست های تکفیری داعش است.
ارتش عراق

سلیم الجبوری، رئیس مجلس عراق، در این باره گفت: طرح گارد ملی در دستور کار دولت قرار دارد، اما فعلا به مجلس ملی ارائه نشده است. این طرح در دو هفته آینده به مجلس ملی ارائه می شود.
رئیس مجلس عراق همچنین اعلام کرد : اقدام تروریست های داعش در قتل  صدها تن از اعضای قبایل این کشور در استان الانبار موجب بسیج مردم برای مقابله با این گروهک تکفیری  شده است.
وی افزود: بی شک، اتفاق های الانبار، توجه بسیاری را به خود جلب کرده و بسیج مردمی به منظور مقابله با داعش صورت گرفته است. این امر در اجرای قوانین ما و به طور کلی در روند سیاسی تاثیر داشته است.
همزمان، فواد معصوم، رئیس جمهور عراق، بر وحدت گروه ها و اقوام مختلف این کشور برای مقابله با تروریست ها و برقراری امنیت تاکید کرد.
فواد معصوم، رئیس جمهور عراق، گفت: اندیشه و فکر افراطی با هر انگیزه ای، اعم از دینی، ملی، فرقه ای یا سیاسی باید از میان برود؛ به همین علت، ما باید میان خود صلح و آشتی برقرار کنیم و شرایطی را ایجاد کنیم که صلح و آرامش بر سراسر عراق حاکم شود.


جمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن