تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مبادا اعمال نیک را به اتکاى دوستى آل محمد (ص) رها کنید، مبادا دوستى آل محمد (ص) ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820235613




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیام عاشورا باید درس عبرتی برای حق طلبان جهان باشد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: امام جمعه خوی: پیام عاشورا باید درس عبرتی برای حق طلبان جهان باشد خوی، ارومیه - ایرنا - امام جمعه خوی گفت: پیام ها و پیامدهای حماسه عاشورا باید درس عبرت برای عموم آزادگان، حق طلبان و مبارزان جهان باشد.


حجت الاسلام سیدرضی موسوی شکوری در خطبه های نماز جمعه این هفته خوی با تسلیت ماه محرم ایام حزن و اندوه اهل بیت (ع) اظهار کرد: شجاعت، شهامت، ایثار و از خود گذشتگی، صبر و پایداری در راه هدف، بصیرت، اصلاح امور جامعه، امر به معروف و نهی از منکر از جمله پیام های نهضت عاشورا هستند.
وی گفت: احیای دین مقدس اسلام، رسواسازی بنی امیه، به وجود آمدن قیام ها و نهضت های متعدد از قبیل قیام توابین کوفه، قیام مختار ثقفی، شورش مردم مدینه علیه یزید و قیام زید بن علی از جمله پیامدهای حماسه حسینی است.
حجت الاسلام شکوری با قدردانی از عزاداری ها و حماسه آفرینی ملت متعهد ایران در ایام دهه اول محرم و 13 آبان روز مبارزه با استکبار جهانی اظهار کرد: امسال شور و شعور حسینی در قالب عزاداری ها، مقاومت و پایداری پیروان اهل بیت (ع) تمامی قاره های جهان را تحت تأثیر خود قرار داد که بخش کوچکی از آن از طریق سیمای جمهوری اسلامی و سایر خبرگزاری ها و رسانه های جهان منعکس شد.
وی یادآوری کرد: به خاطر عمق و گستردگی تأثیرات این عزاداری عوامل استکبار و جریانهای تکفیری نتوانستند تحمل کنند لذا در برخی از کشورها از قبیل استرالیا، عربستان سعودی، نیجریه، بحرین و عراق دست به اقدامات جنایت آمیز علیه عزاداران حسینی زدند که در بیداری مردم نقش اساسی داشت.
امام جمعه خوی ادامه داد: از جمله مفاهیم ارزشی در میان معارف اسلامی غیرت دینی است یعنی انسان مسلمان باید نسبت به معتقدات و ارزش های دینی خویش احساس مسئولیت و با تمام وجود در حفظ و حراست از آنها تلاش کند.
وی جلوگیری از بدعت ها، مقابله با بدعت گذاران، پاسخگویی به شبهات، حمایت از مظلوم، مبارزه با ستمگر، ترویج و نشر معارف دینی، امر به معروف و نهی از منکر را از جمله مصادیق بارز غیرت دینی خواند.
حجت الاسلام شکوری با تبریک 18 آبان روز ملی کیفیت نیز اظهار کرد: امروز توجه به کیفیت یکی از موضوع های مهم است و کشورهای جهان کیفیت را از جمله اولویت های اقتصادی و تولیدات خویش قرار داده اند.
وی ادامه داد: امروز بازارهای بیت المللی در اختیار کشورهایی قرار دارد که محصولات و صادرات آنها از کیفیت بالایی عرضه می شوند.
حجت الاسلام شکوری اضافه کرد: توجه به کیفیت در کارها و محکم کاری از توصیه های موکد دین مقدس اسلام است.
نماز جمعه این هفته خوی با حضور هزاران نفر در مصلی امام خمینی (ره) این شهرستان اقامه شد.
7128/581


16/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن