تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس چهل روز خود را براى خدا خالص كند چشمه هاى حكمت از قلب وى بر زبانش جارى مى شو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820229829




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فتنه تکفیری ها دامن رژیم های ایجاد کننده آنها را گرفته است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: امام جمعه موقت اردبیل : فتنه تکفیری ها دامن رژیم های ایجاد کننده آنها را گرفته است اردبیل - ایرنا- امام جمعه موقت اردبیل گفت: فتنه گروههای تکفیری بویژه داعش هم اکنون دامن دولت های غربی و رژیم های عربی بوجود آورنده آنها را گرفته است.


به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجه الاسلام علی فروغی در خطبه های نماز جمعه اردبیل افزود: زمانی که مفتی های وهابی مدام فتواهایی در تقویت و قدرتمندی داعش و دیگر گروههای تکفیری در سوریه و عراق می دادند خیال نمی کردند که روزی این فتنه دامن کشورهایشان را نیز خواهد گرفت.
وی با اشاره به اقدام های اخیر تروریستی گروهک های تکفیری در عربستان افزود: با اینکه این اقدام علیه شیعیان صورت گرفته است اما مفتی های عربستان آن را اقدامی فتنه انگیز دانسته اند چون آن را حاکمان وابسته آنها خواسته اند و معلوم نیست که چرا در چند سال گذشته که در سوریه ، عراق و لبنان خون مسلمانان به ناحق ریخته می شد اینها چنین اقدامی نمی کردند.
وی بیان کرد: ریشه فتنه تکفیری ها در وهابی گری و اندیشه های وهابیت است وبرای مبارزه با ترویسم تکفیری ها این اندیشه باید محکوم و مدارس وهابی در کشورهای عربی تعطیل گردد.
وی تاکید کرد که داعش فرزند ناخلف رژیم های وابسته عربی ، سیا و موساد است که با هدف ایجاد فرقه گرایی و جنگ بین شیعه و سنی در منطقه ایجاد شده است .
وی اظهار کرد : غربی ها و رژیم های وابسته فاسد آنها در منطقه هدفشان از ایجاد داعش در واقع احساس هراس و مقابله با قدرت گرفتن شیعه و ایجاد وحدت اسلامی در منطقه بود ، زیرا آنها می دانند که این شیعه است که می تواند اتحاد اسلامی ایجاد کرده و مسلمانان را با هم متحجد کند.
به گفته وی ، غرب همچنین از استحکام و قدرتمند شدن کشورهای اسلامی در منطقه هراس دارد زیرا می داند که این امر موجودیت رژیم صهوینیستی را به خطر می اندازد و ایجاد گروههای تکفیری همچون داعش در جهت متزلزل کردن کشورهای اسلامی منطقه و در نتیجه ایجاد امنیت برای اسراییل می باشد.
خطیب جمعه اردبیل همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به مذاکرات هسته ای بین ایران و 5+1 اشاره کرد و گفت: تیم مذاکره کننده ما باید هشیار باشد زیرا که آنها نه با دوستان که با دشمنان ایران اسلامی گفت و گو می کنند.
وی بیان کرد: در این مذاکرات خط قرمز ما مشخص است ، انرژی هسته ای حق مسلم ماست و این حق باید در گفت وگوها مورد احترام و پذیرش طرف مقابل باشد.
حجه الاسلام فروغی گفت: جمهوری اسلامی ایران با سلاح هسته ای به شدت مخالف است و نه تنها منطقه بلکه جهان عاری از سلاح هسته ای را برای بشریت می خواهد.
امام جمعه موقت اردبیل با اشاره به ضروت تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور گفت: اگر ما دارای اقتصاد محکم و مقاوم باشیم و روی پای خود بایستیم این غربی ها هستند که برای مذاکره به ما التماس خواهند کرد.
او اضافه کرد: هم اکنون نیز غربی ها مشتاق مذاکره با ما هستند و اگر ببینند که اقتصاد ما مستحکم و پایدار است از گردنکشی و بهانه تراشی در روند گفت و گوها خوداری خواهند کرد.
وی همچنین به حضور گسترده مردم در عاشورا و تاسوعای حسینی اشاره کرد و گفت: عاشورا از اول خلقت بوده است، عاشورا درس حیات طیبه می دهد ، عاشورا تمدن ساز است و عاشوراییان خود برترین تمدن ساز در جهان هستند.
وی با توصیه به مردم برای عاشورایی باقی ماندن گفت : هر ملت و هر جامعه ای که عاشورا مکتب و مرامش باشد در آن رکودی نخواهد بود.
530


16/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن