تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):فاطمه بانوى زنان بهشت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805716925




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تفکر يکپارچه و دوري از بخشي نگري، ضرورت صنعت خودرو است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ آبان ۱۳۹۳ (۱۹:۳۴ب.ظ)
وزير صنعت، معدن و تجارت: تفکر يکپارچه و دوري از بخشي نگري، ضرورت صنعت خودرو است وزير صنعت، معدن و تجارت با تاکيد بر تفکر يکپارچه، دوري از بخشي نگري، هماهنگي بين تمام ذينفعان و توجه به مقياس اقتصادي از همه فعالان دراين صنعت خواست تا با همکاري در توليد خودرو مطابق با استانداردهاي روز جهاني همراهي کنند.
به گزارش خبرگزاري موج، محمدرضا نعمت زاده در نشست شوراي سياستگذاري خودرو که با حضور وزير صنعت ، معدن و تجارت ، مديران عامل گروههاي خودرو سازي ،قطعه ساز و انجمن هاي خودروساز وقطعه ساز، اساتيد، نمايندگاني از سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران ، سازمان حمايت از مصرف کنندگان و توليدکنندگان و مديران ايدرو برگزار شد افزود: براي رقابت پذيري صنعت خودرو بايد مسيرهاي گذشته را اصلاح کنيم.
وي با اشاره به اينکه بايد يک نگرش يکپارچه به صنعت خودرو داشته باشيم تصريح کرد: اين درحاليست که در حال حاضر شرايط اين گونه نيست و به جاي همکاري در فضاي رقابتي ، به تقابل منفي مي پردازيم که اين موضوع بايد برطرف شود.
وزير صنعت، معدن و تجارت توجه به موضوع مقياس اقتصادي را حائز اهميت خواند و گفت: واحدهاي توليدخودرو ساز براي اينکه اقتصادي باشند بايد حداقل 100 هزار دستگاه خودرو توليد کنند.
مهندس نعمت زاده در ادامه با بيان اينکه بايد به کيفيت محصولات، کاهش آلايندگي و کاهش مصرف سوخت ، رعايت استانداردهاي جهاني و در راس آنها، رضايتمندي مشتريان، توجه ويژه داشت اظهار کرد: توليد محصول غيرکيفي بايد ممنوع شود و نبايد تجربه ها و خطاهاي گذشته را فراموش بکنيم .
وزير صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اينکه پذيرش اشتباه خود يک امتياز مثبت است خاطر نشان کرد: نبايد در پذيرش اشتباهات تعصب داشته باشيم چرا که ماندن در اشتباه، موفقيت آينده ما را هم محدود خواهد کرد.
وي با اشاره به ضرورت ايجاد برند در توليد گفت:هر خودروساز داخلي بايد يک برند را براي خودش داشته باشد و هر چند سال برند خودروي جديدي را توليد کند.
وي در ادامه سخنان خود با اشاره به سرمايه گذاري خارجي در همکاري با شرکتهاي خودروساز داخلي افزود: سرمايه گذارهاي خارجي مي توانند با بيش از 51 درصد مديريت واحدهاي خودروسازي را هم بر عهده بگيرند که از اين طريق هم دانش فني لازم به کشور منتقل مي شود ضمن اينکه از نيرو و کارشناسي داخلي استفاده و در نتيجه تجربه ارزشمندي در داخل کشور براي توليدخودروهاي با کيفيت ايجاد مي شود.
نعمت زاده افزود: در اين شرايط حداقل ساخت داخل مي تواند 40 درصد باشد به شرط اينکه صادرات را در برنامه خودش قرار بدهد.
به گفته وزير صنعت، معدن و تجارت زنجيره توليد خودرو از طراحي تا فروش ، صادرات، بازار يابي و ... بايد در دستور کار خودروسازان قرار گيرد البته بخشي از اين فرايند نياز است که از طريق برون سپاري انجام شود .
مهندس نعمت زاده در ادامه همچنين وجود مجموعه سازان بزرگ يا ابر قطعه سازها( TIER1) را ضروري دانست گفت: براي افزايش توان رقابتي مي توان تشکيل گروههاي بزرگ در دستور کار قرار داد تا شاهد افزايش کيفيت و ارتقاء صرفه اقتصادي در بازار رقابت جهاني باشيم.
وي همچنين از خودروسازان خواست تا با جديت موضوع تحقيق و توسعه را دنبال کنند و دراين باره اظهار کرد: شرکتهاي خودروسازي و قطعه سازي، درصدي از فروش خود را به توسعه واحدهاي R&D اختصاص داده و درصد آن را افزايش دهند تا با استانداردهاي جهاني در اين حوزه همراه شويم وبايد تلاش شود هرسال سهم بيشتري از فروش در بخش R&D هزينه شود.
نعمت زاده در اين رابطه همکاري با دانشگاهها را مورد اشاره قرارداد و گفت: افزايش تعاملات دراين خصوص ما را در ارتقاء توانمنديها ياري مي کند.
وي با بيان اينکه براي توسعه صنعتي نبايد درها را به روي خودمان ببنديم افزود: همکاري با بهترين هاي دنيا را بايد دراين عرصه از صنعت مد نظر قرار دهيم چرا که صنعت در تعامل با صاحبان تکنولوژي رشد پيدا مي کند و داشتن يک شريک خارجي توانمند بهترين فرصت براي رشد و توسعه صنعت خودرو و در نتيجه رضايتمندي مشتريان خواهد بود.
مهندس نعمت زاده ايجاد و گسترش مرکز آزمون جاده اي را براي توسعه اين صنعت ضروري ذکر کرد و گفت: بايد استانداردهاي ملي را در اين زمينه تدوين و اجرايي کنيم.
همچنين در ابتداي اين جلسه، گزارشي از روند توليد شرکتهاي خودروسازي کشور ارائه شد و براساس آن در مجموع، صنعت خودرو کشور نسبت به زمان مشابه در سال گذشته حدود 72درصد رشد داشته که از روند قابل قبولي برخوردار بوده است و پيش بيني مي شود تا پايان سال اين مسير رشد، تداوم داشته باشد .
براين اساس، آمار ارائه شده حاکي از تحقق حدود 95 درصدي برنامه تدوين شده در صنعت خودرو است که وزير صنعت، معدن و تجارت بر استمرار تلاش ها و عقب نيفتادن از برنامه تدوين شده اصرار کرد.
در ادامه جلسه همچنين بر توسعه صنعت خودرو و تعميق ساخت داخل تاکيد شد و دراين خصوص گزارش کاملي از طرف اداره کل خودرو و نيرومحرکه ارائه و به نقد و بررسي اعضاي شورا گذاشته شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن