تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن چون خشمگين شود، خشمش او را از حق بيرون نبرد و چون خشنود شود، خشنوديش او را به ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803810674




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واحدهای تولیدی برای دریافت تسهیلات بانکی رغبتی ندارند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: استاندار اردبیل : واحدهای تولیدی برای دریافت تسهیلات بانکی رغبتی ندارند اردبیل - ایرنا - استاندار اردبیل گفت: واحدهای تولیدی با وجود مشکل نقدینگی در شرایط موجود رغبتی برای دریافت تسهیلات از سوی بانک ها ندارند.


به گزارش خبرنگار ایرنا، مجید خدابخش روز پنجشنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان اردبیل اظهار کرد: وام های ارزان دیگر ارایه نمی شود و نرخ سود تسهیلات بانکی به 27 درصد رسیده که برای بسیاری از واحدهای تولیدی صرفه اقتصادی ندارد.
وی افزود: با این وجود برخی واحدها از این پول استفاده کردند که باید بررسی شود و اگر برای حتی عده ای این تسهیلات کارگشا باشد، باید نسبت به جذب سهمیه استان اقدام کنیم؛ تزریق این پول ها مهم است اما تاثیرگذار نیست.
خدابخش با بیان اینکه تلاش می شود تا سهم ریالی استان از صندوق توسعه ملی جذب شود اظهار کرد: این صندوق سهم استانی قایل نیست و به طرح های توسعه ای بزرگ اعتبار اختصاص می دهد؛ استانی که فعال تر باشد، اعتبار بیشتری جذب خواهد کرد.
وی اضافه کرد: به دنبال چند پروژه بزرگ هستیم که در صورت اجرایی شدن می تواند سیمای استان را متحول کند که از جمله آنها پروژه 545 میلیون دلاری پتروشیمی اردبیل است که قرارداد کنسرسیوم آن بین بانک های صادرات، رفاه کارگران و توسعه صادرات هفته گذشته امضا شد.
استاندار اردبیل عنوان کرد: همچنین پروژه 420 میلیون دلاری نیروگاه سبلان و شیرآلات قهرمان نیز با اجرایی شدن می توانند موجبات ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی منطقه را فراهم کنند که به جد پیگیر آنها هستیم.
خدابخش ادامه داد: صندوق توسعه ملی برای اولین بار در بحث گردشگری تسهیلات 16 درصدی با هشت درصد یارانه اعطا می کند که باید از این منبع نیز در کنار تهسیلات بخش صنعت بهره ببریم؛ در این بخش طرح هایی مانند احداث هتل های پنج ستاره در اردبیل و سرعین و احداث پل معلق در شهرستان مشگین شهر مطرح هستند که پس از بهره برداری می تواند سیمای منطقه را متحول کند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل نیز گفت: برای استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی موانع همچنان پابرجاست.
سید حامد عاملی افزود: تاکنون 62 طرح به ارزش دو هزار میلیارد ریال به صندوق معرفی شده که تنها هفت طرح به ارزش 600 میلیارد ریال برای مسدودی فرستاده شده و برخی طرح ها نیز در مرحله پذیرش هستند.
رییس اتاق صنایع، معادن و بازرگانی استان اردبیل نیز در ادامه اظهار کرد: وضعیت واحدهای تولیدی استان از نظر سرمایه در گردش بحرانی است.
حسین پیرموذن اضافه کرد: در سطح استان واحدهای تولیدی و صنعتی نمونه کشوری داریم که برای ادامه حیات آنها باید محلی برای تامین نقدینگی ببینیم.
وی تشریح کرد: تاکنون 350 میلیارد ریال پرداخته شده اما این بسیار اندک بوده و پاسخگو نیست؛ بخشی از آن استمهال بدهی است که حق واحدها است و با این روش نمی توان واحدهای تولیدی را نجات داد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل نیز در این جلسه بیان کرد: بانک ها مکلف بودند که 318 میلیارد ریال به افراد زیر پوشش این نهاد پرداخت کنند که طی نشست های متعدد پرداخت 158 میلیارد ریال به بانک ها ابلاغ شد.
بهروز زلالی افزود: تاکنون طرح هایی به ارزش 143 میلیارد ریال به بانک های عامل معرفی کردیم که 60 میلیارد ریال آن در بانک ها مصوب شد اما تا کنون پرداختی نداشتیم.
وی ادامه داد: بحث مشاغل خانگی منتفی شده و این طرح ها در زمینه خود اشتغالی است که از سال 1391 و 92 بقی مانده است.
زلالی گفت: هم اکنون حدود سه هزار درخواست نیز داریم که برای هرکدام 100 هزار ریال از متقاضیان دریافت کردیم که تاکنون پرداختی صورت نگرفته و افراد برای پیگیری به کمیته امداد مراجعه می کنند.
وی گفت: درخواست جدیدی از سوی افراد زیر پوشش نمی پذیریم و نامه هایی که از سوی فرمانداری یا دفتر امام جمعه اردبیل فرستاده می شود، بدون پاسخ می ماند که این امر باعث نارضایتی مردم شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل از مدیران بانک های عامل خواست نسبت به تعیین تکلیف هرچه سریعتر این امر اقدام کنند.
8123/530


15/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن