تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر که خدا را، آنگونه که سزاوار اوست، بندگى کند، خداوند بیش از آرزوها و کفایتش ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819239132




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماینده مجلس: تعاونی ها، چشمه جوشان اشتغال هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نماینده مجلس: تعاونی ها، چشمه جوشان اشتغال هستند بیرجند - ایرنا - نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی تعاونی ها را چشمه جوشان اشتغال عنوان کرد و گفت: البته این مشروط به تحقق مدیریت صحیح و استفاده از نخبگان است.


حجت الاسلام "سید محمدباقر عبادی" روز پنجشنبه در بازدید از بازار کشاورزی بیرجند و دیدار با مدیر و جمعی از دست اندرکاران تعاون روستایی خراسان جنوبی افزود: تعاونی های روستایی بانوان استان با 200 نفر عضو می تواند الگوی خوبی برای دیگر تعاونی های استان و حتی کشور باشد.
وی با اشاره به خشکسالی های چند ده ساله استان اظهار داشت: اما در عین حال نباید به بهانه این معضل جغرافیایی، دیگر به توان مدیریتی نیروی انسانی متخصص مراجعه نکرد.
حجت الاسلام عبادی افزود: فلسفه وجودی شرکت های تعاونی روستایی در همین موضوع نهفته است که با مراجعه به سمت صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی به جبران خشکسالی بپردازند.
مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی نیز گفت: با پایان فصل برداشت گندم در سال زراعی جاری 15 هزار تن گندم از کشاورزان استان با قیمت تضمینی خریداری شده است.
"محسن اسفندیاری" افزود: همچنین با آغاز فصل برداشت انار و زرشک، خرید توافقی این دو محصول نیز آغاز شده است.
وی با بیان اینکه در سطح استان 170 تعاونی روستایی وجود دارد، یادآور شد: اعضای این تعاونی ها صد هزار نفر می باشند.
اسفندیاری با بیان اینکه همچنین هفت شرکت تعاونی سهامی زراعی در سطح استان فعال می باشد، گفت: در صدد هستیم 11 شرکت سهامی زراعی دیگر در استان ایجاد کنیم.
وی در ادامه به مشکلات تعانی های استان اشاره کرد و اظهار داشت: بخش اعظمی از مشکلات این خطه ناشی از نگاه یکسان دولت به کشاورزان باز می گردد.
اسفندیاری افزود: این بدان معناست که قیمت محصولات کشاورزی در استان خشکی مثل خراسان جنوبی با استان همدان یکسان است و در واقع فرض بر آن است که حق الزحمه کشاورز و هزینه های تولید در این استان با استان هایی که از باران و نعمات جوی خوبی برخوردار هستند، باید یکسان باشد که این درست نیست.
وی گفت: از سوی دیگر نرخ سود تسهیلات بانکی 22 درصد می باشد که این رقم نیز با سایر استان ها یکسان است و برای حمایت و ماندگاری مرزنشینان باید سیاست های حمایتی خاصی برای این خطه در نظر گرفته شود.666 /665


15/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن